Gå til innhold

Da jeg var liten gikk jeg julebukk med venninne istedenfor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å stakkar stakkar stakkar alle naboene som måtte høre på den lange, forferdelige, sure sangen våres. Minuttene har aldri vært lengre 😣

Takk og lov for at julebukk er utdøende og halloween har overtatt.

Ding dong, knask eller knep, vær så god......unnagjort på 20 sekunder. Null sang en må smile og lide seg igjennom, med påfølgende løgnen om at de var såååå flinke.

Anonymkode: d259a...98b

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har mer sans for julebukk enn Halloween. Her er utelysene slått av.  

Anonymkode: 6a619...6f2

• Liker 6
Skrevet

Jeg elsker de små nyttårsbukkene som kommer på døren❤️

Anonymkode: c2d27...bea

• Liker 5
Skrevet

Nyttårsbukker er ikke utdøende!

Anonymkode: abc4c...3c9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nyttårsbukker er ikke utdøende!

Jo

Anonymkode: bfd1f...949

• Liker 3
Skrevet

Nå som jeg bor i Nord-Amerika synes jeg egentlig Halloween er ganske hyggelig. Synes imidlertid ikke det passer inn med det norske og det blir bare kleint. Det er en feiring vi har importert fra en annen kultur og de fleste vet ikke hva vi feirer en gang, det er bare en unnskyldning for å feste/få gratis godteri/gjøre herverk.

Anonymkode: 6d2c5...702

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå som jeg bor i Nord-Amerika synes jeg egentlig Halloween er ganske hyggelig. Synes imidlertid ikke det passer inn med det norske og det blir bare kleint. Det er en feiring vi har importert fra en annen kultur og de fleste vet ikke hva vi feirer en gang, det er bare en unnskyldning for å feste/få gratis godteri/gjøre herverk.

Anonymkode: 6d2c5...702

Mye i vår kultur, og det vi anser som tradisjon, kommer fra andre land. Ta f.eks adventsstjerna og adventskalenderen. Vi lar oss påvirke av ting som gjør oss glad. Det trenger ikke ødelegge for andre tradisjoner, og jeg tror ikke det gjør det heller, hvis tradisjonen er noe som folk trives med. Men om en tradisjon ikke er godt likt, må den da på død og liv vudereføres i alle familier?

Anonymkode: dfe3f...7b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jo

Anonymkode: bfd1f...949

Kanskje der DU bor, men ikke her! 

Skrevet

Jeg var ikke klar over at julebukk er utdøende, har ikke personlig sett noen antydning til det i alle fall. Det er jo så utrolig mye mer koselig enn "knask eller knep".

Anonymkode: 1d9e2...470

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...