AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Del Skrevet 31. oktober 2021 Altså med tanke på de nye reglene fra 1. januar 2022? Anonymkode: fd934...1c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Del Skrevet 31. oktober 2021 Det er vel reglene på oppdragstidspunktet som gjelder? Altså nåværende, også om boligen selges etter nyttår? Jeg tenker det er en fordel med mer grundig rapport og tankevirksomhet fra selger. Har lest mange salgsoppgaver og vært på mange visninger. Og det er mye rart og faktafeil, både fra megler og selger sin side. Ikke funnet særlig mange feil fra takstmenn, men noen ganger har jeg tenkt at takstpersonen har unnlatt å skrive ting som med fordel kunne vært tatt med. kanskje for å være grei og få flere oppdrag? Det kan de ikke gjøre nå. Anonymkode: 4dbcb...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Del Skrevet 31. oktober 2021 Du må nok forholde deg til de reglene som er på det tidspunktet kjøpekontrakten blir signert. Det har altså ingenting å si om du legger ut huset for salg nå. Selges det i feburar 2022, er det nye regler som gjelder. Anonymkode: d690a...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Del Skrevet 31. oktober 2021 Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha ny takstrapport etter nyttår uansett om boligen ble lagt ut for salg nå og kunne risikere å måtte betale for to rapporter. Anonymkode: 3ea79...453 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Del Skrevet 31. oktober 2021 Betyr det at om vi overtar 1. Jan så får vi en ny og grundig takstrapport? Har sett en del boliger med den nye nå, men et vi vurderer å by på har en dårlig rapport med lite info. Anonymkode: a3dd3...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #6 Del Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Betyr det at om vi overtar 1. Jan så får vi en ny og grundig takstrapport? Har sett en del boliger med den nye nå, men et vi vurderer å by på har en dårlig rapport med lite info. Anonymkode: a3dd3...71b Nei. Det går ikke på overtagelsesdato, men kjøpstidspunktet. Kjøper du denne uken, men overtar 15.01 er det fortsatt de gamle reglene. Anonymkode: b4c4f...9bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 1. november 2021 #7 Del Skrevet 1. november 2021 19 hours ago, AnonymBruker said: Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha ny takstrapport etter nyttår uansett om boligen ble lagt ut for salg nå og kunne risikere å måtte betale for to rapporter. Anonymkode: 3ea79...453 De fleste takstmenn og selskaper tilbyr tilstandsrapport som tilfredsstiller januar-reglene. Så du slipper å betale for to takstrapporter, siden alle seriøse meglerforetak og takstmenn vil lage ny rapport Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå