Gå til innhold

Angrer på kjøp av bomullssateng, det er for tørt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liker vanlig bomull bedre.. det er ikke like tørt. Er det noen sengetøy eksperter som kan komme med noen bra forslag til hva jeg bør kjøpe?

Anonymkode: 3def2...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cata skrev (6 minutter siden):

Hva mener du med tørt i denne sammenhengen? Jeg klarer ikke se det for meg. 

Stoffet er tørt og ubehagelig i forhold til vanlig bomull, ønsker råd til andre gode alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Stoffet er tørt og ubehagelig i forhold til vanlig bomull, ønsker råd til andre gode alternativer.

Klarer fremdeles ikke skjønne hva du mener med tørt siden alt sengetøy er tørt. Dermed blir det dårlig med tips fra meg,  men hvis du allerede vet at du liker vanlig bomull bedre så hvorfor ikke fortsette å bruke det i stedet for bomullssateng? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet på bomullssateng varierer mye. Jeg har 2 sett der jeg misliker det ene og elsker det andre. 

Anonymkode: 52cc5...75d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tørt mener du kanskje ru? Det kommer av for lav trådkvalitet, og har ikke noe med veveteknikken å gjøre. 

Anonymkode: ecfda...8a4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har to sett fra Kid som er for bløte på en måte, klistrer seg mer til huden.  Liker vanlig bomull bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

noen bra forslag til hva jeg bør kjøpe?

Mange trives med sengetøy i bomullsflanell og mange trives med sengetøy i bomulls krepp. Jeg vet ikke om det passer for deg.

Anonymkode: 96375...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også sengesett i percale. Vet ikke om det er bedre? 

Har du vasket sengetøyet ditt eller er det helt nytt? Hvis det er helt nytt så kanskje det hjelper å vaske sengetøyet. Jeg liker best gamle sengetøy som har vært i vaskemaskina mange ganger. Føler at det da blir mykere. Men jeg vet ikke.

Noen liker også i flanell? Litt mere pusete sengetøy og det skal visst være varmere nå når det snart er vinter.

Jeg har sengetøy i forskjellige stoff jeg jeg liker å bytte på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten bare prøve litt forskjellig. Jeg liker vanlig bomull, den de selger på HM Home til 199,- med trådtetthet 144 passer meg perfekt. Jeg hater sateng, flanell og det meste annet. Man har sine preferanser😄

Anonymkode: 59bb7...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin. Det er tilnærmet umulig å få tak i formsydde laken i lin (uklart hvorfor - bruker folk andre typer laken?), men selv om du må få dem tilpasset er de mer en verdt sin vekt i gull. Du trenger presist ett sett sengetøy per seng, så selv om lin er dyrt i innkjøp er det ikke svimlende summer. 

Og nå er det jo snart jul - et stk lin laken er en topp gave. 

Du kommer aldri noensinne mer til å bruke dine sengesett i bomull. 

Anonymkode: bdd0a...d75

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Lin. Det er tilnærmet umulig å få tak i formsydde laken i lin (uklart hvorfor - bruker folk andre typer laken?), men selv om du må få dem tilpasset er de mer en verdt sin vekt i gull. Du trenger presist ett sett sengetøy per seng, så selv om lin er dyrt i innkjøp er det ikke svimlende summer. 

Og nå er det jo snart jul - et stk lin laken er en topp gave. 

Du kommer aldri noensinne mer til å bruke dine sengesett i bomull. 

Anonymkode: bdd0a...d75

Ugh. Mannen min hadde linsengetøy før vi ble sammen, jeg haaaater dem😬 Grøss 

Anonymkode: d993d...00c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syrinia skrev (12 minutter siden):

Elsker Egyptisk bomull😍

Hva er forskjell på det og vanlig bomull?  Er det tyngre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...