AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Vi har sagt ifra at vi ikke ønsker å dele navn før fødsel, men hver gang vi møtes så maser de om navn. Ramser opp navn etter navn for å prøve å gjette hva vi har på lista. Jeg kjenner jeg synes det er ganske respektløst og dårlig gjort når vi har sagt tydelig ifra at vi holder navn hemmelig. Hva kan jeg gjøre for at de skal stoppe? Vurderer å bare si et tilfeldig navn vi absolutt ikke kommer til å velge, men kjenner jeg har ørlite for mye samvittighet til å lyge om det også. Anonymkode: eb376...06b 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 "Vi står mellom Tjostolf og Skrukkulf." Anonymkode: a2bbb...020 21
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 Si ulike navn til hvem av dem og be dem holde det hemmelig. Så kan du se hvor mange som etterhvert «vet» hva barnet skal hete 😂😂 Anonymkode: ef933...283 33
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 Huff så respektløst å bry seg om sitt kommende barnebarn ja. Best å flytte langt vekk fra slike folk så både dere og barnet får respekt og fred. Anonymkode: d8f15...5fa 9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 Velkommen til virkeligheten. Den suger egentlig. Det er ingen som respekterer grenser lenger, veldig synd at familien din maser på dere når dere har gitt beskjed. Du må nok enten leve med det eller si veldig tydelig ifra og da blir de sure og mener du er krenka/utakknemlig/blablabla/klassisk manipulative svar. Folk er et helvete å forholde seg til. Anonymkode: 6ebde...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #6 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si ulike navn til hvem av dem og be dem holde det hemmelig. Så kan du se hvor mange som etterhvert «vet» hva barnet skal hete 😂😂 Anonymkode: ef933...283 Haha, det kunne blitt komisk😂 Anonymkode: eb376...06b 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #7 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Huff så respektløst å bry seg om sitt kommende barnebarn ja. Best å flytte langt vekk fra slike folk så både dere og barnet får respekt og fred. Anonymkode: d8f15...5fa Det er respektløst å forsøke og mase seg til noe vi har gitt tydelig beskjed om at forblir hemmelig til fødsel ja. Det er så mye meninger om navn. De får oppdatering på hvordan babyen har det ettersom vi får det, så de vet alt de trenger å vite. Anonymkode: eb376...06b 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #8 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Huff så respektløst å bry seg om sitt kommende barnebarn ja. Best å flytte langt vekk fra slike folk så både dere og barnet får respekt og fred. Anonymkode: d8f15...5fa De bryr seg jo ikke om barnebarnet, men om navnet. Anonymkode: 7b99c...b26 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #9 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Huff så respektløst å bry seg om sitt kommende barnebarn ja. Best å flytte langt vekk fra slike folk så både dere og barnet får respekt og fred. Anonymkode: d8f15...5fa Man kan da fint bry seg om sitt kommende barnebarn uten å mase om navn hver gang? Navn må meldes inn innen 6 mnd etter fødsel, så det er liksom ikke noe som haster, all den tid barnet ikke en gang er født enda. Anonymkode: 774e6...99f 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #10 Skrevet 31. oktober 2021 Gi dem et navn når de spør. Men da et litt sprøtt navn som sees på som ekstremt uvanlig. Og når de neste gang spør «skal dere virkelig kalle barnet for X?» så kan dere svare med, nei vi har endret mening og skal kalle barnet for et annet like uvanlig navn. Og så kan dere fortsette slik frem til de tar hintet 😄 Anonymkode: e86cf...3a7 9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #11 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gi dem et navn når de spør. Men da et litt sprøtt navn som sees på som ekstremt uvanlig. Og når de neste gang spør «skal dere virkelig kalle barnet for X?» så kan dere svare med, nei vi har endret mening og skal kalle barnet for et annet like uvanlig navn. Og så kan dere fortsette slik frem til de tar hintet 😄 Anonymkode: e86cf...3a7 Om dere liker ideen, kan dere kanskje finne noe her: https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/uvanlige-navn-for-og-na Bønne, Gjest, Billa, Gjær. Anonymkode: e86cf...3a7 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #12 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gi dem et navn når de spør. Men da et litt sprøtt navn som sees på som ekstremt uvanlig. Og når de neste gang spør «skal dere virkelig kalle barnet for X?» så kan dere svare med, nei vi har endret mening og skal kalle barnet for et annet like uvanlig navn. Og så kan dere fortsette slik frem til de tar hintet 😄 Anonymkode: e86cf...3a7 Synes de skal gå for Ugne eller Atlas.😊 Anonymkode: 774e6...99f
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #13 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg opplever akkurat det samme og synes selv det er veldig irriterende, så jeg forstår deg TS🙈 Jeg har bare virkelig ikke lyst til å dele navnet enda, uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor. Den kommende oldemoren presterte til og med si: «det blir ikke noe oppkalling etter oldemor da? Elise er jo et så utrolig flott navn!» Nei, bestemor, vi kommer dessverre ikke til å kalle opp barnet vårt etter deg, selv om jeg er veldig glad i deg. Selv på jobb i lunsjen har jeg blitt spurt om hvilke navn vi vurderer, og når jeg da sier at vi har navnet klart får jeg spørsmål om hva navnet er… Anonymkode: 07685...c21 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #14 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Gi dem et navn når de spør. Men da et litt sprøtt navn som sees på som ekstremt uvanlig. Og når de neste gang spør «skal dere virkelig kalle barnet for X?» så kan dere svare med, nei vi har endret mening og skal kalle barnet for et annet like uvanlig navn. Og så kan dere fortsette slik frem til de tar hintet 😄 Anonymkode: e86cf...3a7 Vi må vel vurdere å gå så drastisk til verks for å få stoppet maset😂 Det jeg er redd for da er at de plutselig kommer med ting med navnet vi har sagt på, som vi absolutt ikke skal ha😅 Anonymkode: eb376...06b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #15 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg opplever akkurat det samme og synes selv det er veldig irriterende, så jeg forstår deg TS🙈 Jeg har bare virkelig ikke lyst til å dele navnet enda, uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor. Den kommende oldemoren presterte til og med si: «det blir ikke noe oppkalling etter oldemor da? Elise er jo et så utrolig flott navn!» Nei, bestemor, vi kommer dessverre ikke til å kalle opp barnet vårt etter deg, selv om jeg er veldig glad i deg. Selv på jobb i lunsjen har jeg blitt spurt om hvilke navn vi vurderer, og når jeg da sier at vi har navnet klart får jeg spørsmål om hva navnet er… Anonymkode: 07685...c21 Navn er jo et veldig stort valg. Det er ikke mye annet du kan velge i graviditeten. Du blir gravid når du blir gravid, og kjønnet blir sånn det blir. Men navnet kan man velge helt selv. Synes det er godt å kunne ha den biten alene, uten å få meninger fra hva andre synes om navnet🙈 Her presterte kommende bestemor å si at det blir ikke julegaver på oss hvis vi ikke deler navn😂 Anonymkode: eb376...06b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #16 Skrevet 31. oktober 2021 Vi sa hva vi vurderte å kalle lillesøster, og besteforeldrene fortsatte å ramse opp navn likevel, for de var ikke fornøyde (storesøsters navn likte utrolig nok alle sammen, så der hørte vi ikke noe mer etter å ha fortalt det). Jeg skjønner at de er nysgjerrige, og gjerne vil prøve å påvirke dere til å velge et navn de liker selv. Men dere bestemmer, og jeg ble også irritert av dette navnemaset. Jeg ville sagt, "neineinei, glem det, vi venter til barnet er født!" hver gang de begynte. Anonymkode: 85a73...194 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #17 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi må vel vurdere å gå så drastisk til verks for å få stoppet maset😂 Det jeg er redd for da er at de plutselig kommer med ting med navnet vi har sagt på, som vi absolutt ikke skal ha😅 Anonymkode: eb376...06b Er ikke lett det her med navn og folk som spør. Jeg har spurt selv. Mer litt «har dere tenkt på noe navn?». Men om svaret er noe som «ja, men vi er ikke helt sikre», og ikke noe mer enn det, så spør jeg ikke mer. Jeg vet at mange holder navn noe hemmelig, da folk har så sinnsykt mange meninger om dem. Dere får se hva dere finner på. Kanskje bare å virkelig eksplodere på dem; «kan dere f&@n meg ikke gi dere!!!! Vi har sagt at vi ikke ønsker å dele enda!!! Sa&@ns he&@?e! Kan dere ikke vise oss litt respekt!?!!» 😅😂 Anonymkode: e86cf...3a7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #18 Skrevet 31. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Si ulike navn til hvem av dem og be dem holde det hemmelig. Så kan du se hvor mange som etterhvert «vet» hva barnet skal hete 😂😂 Anonymkode: ef933...283 Dette tror jeg faktisk jeg hadde gjort 😅 Anonymkode: 315b0...f75
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #19 Skrevet 31. oktober 2021 Hadde en kollega som maste om navn hele tiden. Til slutt sa jeg " Ja, det blir Sjalgvarda" "......eh.....åja....." Hørte ikke noe mer.😅 Anonymkode: 91dc4...15f 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #20 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg opplever akkurat det samme og synes selv det er veldig irriterende, så jeg forstår deg TS🙈 Jeg har bare virkelig ikke lyst til å dele navnet enda, uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor. Den kommende oldemoren presterte til og med si: «det blir ikke noe oppkalling etter oldemor da? Elise er jo et så utrolig flott navn!» Nei, bestemor, vi kommer dessverre ikke til å kalle opp barnet vårt etter deg, selv om jeg er veldig glad i deg. Selv på jobb i lunsjen har jeg blitt spurt om hvilke navn vi vurderer, og når jeg da sier at vi har navnet klart får jeg spørsmål om hva navnet er… Anonymkode: 07685...c21 Ja men herlighet. Det er jo fordi folk er genuint interessert i barnet deres og folk elsker å snakke om navn. Kanskje noen til og med kommer med et godt forslag? Jeg syns bare det var morsomt når Folk kom med forslag til oss. Og oppkalling etter oldeforeldre er ikke søkt. Så det er ikke rart oldemoren kunne tenkt seg og hinter frempå. Ikke si at dere har bestemt dere da. Å la folk fantasere opp forslag. Anonymkode: fd835...bf1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå