AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Er det noen som var i permisjon fra jobb og underveis/ mot slutten av permisjonen fant ut at de ønsket videre ulønnet permisjon etter den ordinære som er lønnet gikk ut? Gikk det da greit å be arbeidsgiver om noen måneder ekstra eller burde dette vært søkt om før svangerskapet? Det handler for oss litt om at vi underveis fant ut at det var bedre at jeg var hjemme litt lenger, mye pga barnehageplass også, selv om det blir ulønnet. Vet dere om arbeidsgiver i det offentlige viser forståelse for dette? Hvis vikaren ønsker forlenget vikariat er man vel da ikke til belastning for noen? Anonymkode: 4f1e7...2a3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Sjekk personalreglementet på din arbeidsplass, der står det hvor lang tid i forveien det skal varsles om permisjon, vil gjette at det er minst 3 måneder før? Og snakk med din arbeidsgiver, de fleste vil nok ha forståelse for situasjonen din, særlig siden det er en lovfestet rett å få ulønnet permisjon med små barn😊 Anonymkode: e9533...06b 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg sa fra så fort vi så vi ikke fikk barnehageplass da vi ønsket. Man må si fra i god nok tid til at sjefen har mulighet til å dekke opp dott fravær. Så om du skal begynne å jobbe i morgen, så har sjefen rett til å si nei. Men er det flere måneder til, så kan de ikke nekte. Du har rett på ulønnet permisjon umiddelbart etter betalt foreldre permisjon. Anonymkode: 73b15...840 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 Nesten fire måneder til min ordinære permisjon løper ut. Da bør vel det gå fint uten å bli upopulær? Vet vikaren ønsker videre engasjement Anonymkode: 4f1e7...2a3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nesten fire måneder til min ordinære permisjon løper ut. Da bør vel det gå fint uten å bli upopulær? Vet vikaren ønsker videre engasjement Anonymkode: 4f1e7...2a3 Ja, da går det helt fint. Send mail til leder på mandag. Anonymkode: 73b15...840
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå