Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #1 Skrevet 5. oktober 2005 Jeg har en veldig vanskelig hudtype.. Den er rød (sensitiv), uren, tørr, fet, stresset, sliten m.m. Ja den er helt forferdelig!! Hudplieren min mente jeg reagerte på noe, men når jeg kom til hudlege var han ikke interisert i å ta allergitest. Jeg kunne prøve kortison mot rødheten.. noe jeg ikke ville!! Jeg har den siste tiden holdt meg unna melkeprodukter, og jeg syntes huden min har vært mye bedre! Jeg har ikke vært så rød! Faktisk ganske bra!! Tre dager på rad hadde jeg nå ost på brødskiva, og jeg fikk plutselig rød hud igjen og jeg har hatt litt kløe på kjevebena, og det virker som om at det også kommer urenheter der.. Kan dette ha noen sammenheng med melkeprodukter?? Hvis det er allergi, kan det slå ut i ansiktshuden min?? Jeg har ellers helt feilfri hud på resten av kroppen!!!
Iceglow Skrevet 5. oktober 2005 #2 Skrevet 5. oktober 2005 Det høres ut som melkeallergi ja. Hadde samme symptomene selv, flasset av og verket i hele ansiktet, jeg så rett å slett ikke ut. Kuttet ut melk/egg (i utgangspunktet av etiske årsaker), og fikk helt grei hud. Så ikke sammenhengen før en stund etter når jeg begynte å lese om flere som ar opplevd det samme, det er noe med at kroppen må jobbe på høygir for å bearbeide melken, noe som gir utslag som allergi hos mange. Er jo egentlig ikke så rart, vi er jo ikke kalver, og ikke er den melken vi drikker noe særlig naturlig heller, behandlet etter melking, og kyrne blir foret med alskens “for”. Gled deg over at du fant ut hva som forårsaket hudproblemene hos deg, og prøv å hold deg unna melken, så blir den forhåpentligvis raskt bra igjen
Veslejenta Skrevet 5. oktober 2005 #3 Skrevet 5. oktober 2005 Gå til fastlegen din og be om en rekvisisjon slik at du får testet deg!
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2005 #4 Skrevet 6. oktober 2005 Kan det samme gjelde alkohol? Jeg har vanligvis en helt fin hud, men om jeg drikker alkohol en kveld er huden min veldig sår og rød i opptil 3-4 dager etterpå...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå