Gå til innhold

Jeg avskyr min mors samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere år nå er det svært vanskelig å få besøk av dem. Han er en mannsjåvenist og særdeles egosentrisk type. Min mor er heller ikke akkurat den mest empatiske og rause personen mot familien heller. Vurderer å sette standpunkt og la resten av nærfamilien sitte med dem alene i jula, da de ikke tør å si ifra om adferden dems (særlig hans). Jeg har ei lita jente på 5 år som jeg ikke har lyst skal ha sånne kjipe familiestunder jeg måtte ha i min barndom, fordi voksne ikke greier å ekskludere dem som lager kvalm, eller gi beskjed.  Nå vurdere vi å rømme til ei hytte et sted når de kommer for juletiden, fordi jeg orker ikke å ha Den kvelden der jeg vil ha glede av barnet mitt sin kveld og ikke masse kvalmer fra mors sambo og min mor som bare lar han holde på. Har snakket om adferden hans Og Hennes med mor mest, og han når han tar av, og de blir bare drittunger av å bli tilsnakket av oss yngre generasjon. Vurderer å be dem aldri komme igjen. Da jeg rett og slett gir faen i hva som skjer med dem. De har ikke bevist annet enn at dems behov (drikke og reise) er Det viktigste i dems liv. Og at de må være rasistiske, homofobe, nedlatende.. alt som får meg til å koke og dermed må jeg velge julehygge borte for min datter eller anstrengt jul der vi skal la denne dritten skje for at de skal skryte på Facebook hvor koselig det er med barnebarna. Som de faktisk er svært lite engasjert i. 

Noen som har noen mirakuløse forslag er jeg veldig motivert. Men foreløpig litt motivasjonen på å sile de bort fra livet vårt. Vi trenger ikke besteforeldre som oppfører seg som mobbere 

Anonymkode: 267cc...4b5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt ok å ikke omgås idioter, både julaften og alle andre dager. 

Anonymkode: c43c6...6f3

• Liker 13
Skrevet

Du vet hva som er eneste løsning her. Ta konsekvensen av det du mener og føler - kutt dem ut!

Anonymkode: b363e...8f3

• Liker 2
Skrevet

Ingen vits å feire jul med folk som lager kvalme. Feir jul med datteren din og kos dere uten mor og stefar

Anonymkode: 734d9...b21

• Liker 5
Skrevet

Bare hold dere borte. Du er flink som tenker på datteren din, og gir henne noen bedre barndomsminner enn det du har. Applaus!

Anonymkode: b44a0...5c4

• Liker 3
Skrevet

Bruker dere å feire jul sammen? Forventer de å bli invitert? Bare la vær å inviter dem. 

Anonymkode: b9757...470

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Flere år nå er det svært vanskelig å få besøk av dem. Han er en mannsjåvenist og særdeles egosentrisk type. Min mor er heller ikke akkurat den mest empatiske og rause personen mot familien heller. Vurderer å sette standpunkt og la resten av nærfamilien sitte med dem alene i jula, da de ikke tør å si ifra om adferden dems (særlig hans). Jeg har ei lita jente på 5 år som jeg ikke har lyst skal ha sånne kjipe familiestunder jeg måtte ha i min barndom, fordi voksne ikke greier å ekskludere dem som lager kvalm, eller gi beskjed.  Nå vurdere vi å rømme til ei hytte et sted når de kommer for juletiden, fordi jeg orker ikke å ha Den kvelden der jeg vil ha glede av barnet mitt sin kveld og ikke masse kvalmer fra mors sambo og min mor som bare lar han holde på. Har snakket om adferden hans Og Hennes med mor mest, og han når han tar av, og de blir bare drittunger av å bli tilsnakket av oss yngre generasjon. Vurderer å be dem aldri komme igjen. Da jeg rett og slett gir faen i hva som skjer med dem. De har ikke bevist annet enn at dems behov (drikke og reise) er Det viktigste i dems liv. Og at de må være rasistiske, homofobe, nedlatende.. alt som får meg til å koke og dermed må jeg velge julehygge borte for min datter eller anstrengt jul der vi skal la denne dritten skje for at de skal skryte på Facebook hvor koselig det er med barnebarna. Som de faktisk er svært lite engasjert i. 

Noen som har noen mirakuløse forslag er jeg veldig motivert. Men foreløpig litt motivasjonen på å sile de bort fra livet vårt. Vi trenger ikke besteforeldre som oppfører seg som mobbere 

Anonymkode: 267cc...4b5

Du har ikke lyst datteren din skal ha slike kjipe familestunder du måtte ha i din barndom?...Synes jeg er både et voksent og et moralsk riktig standpunkt!

Et barn på 5 er veldig formbart og mottakelig for negativ oppdragelse..med å omgås de to idiotene av noen besteforeldre legitimerer du (som er barnets viktigste rollemodell) dårlig oppførsel av barnslige voksne...

Gi de et ultimatium..og hvis de blåser seg opp ..kutt de ut med god samvittighet og viten om at du gjorde det riktige!

Skrevet

Man må ikke feire jul med familiemedlemmer/andre man ikke trives med i jula, det er lov å sette grenser og ta beslutninger på egne vegne.  Du lager de tradisjonene du vil for din lille familie.  

Anonymkode: db7a4...a09

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...