Gå til innhold

Godtar du at folk går med sko inne hos deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør det bare hvis det er håndverkere som skal fikse noe ellers kan de pent av seg skoene. Det blir som røyking og dop. Jeg vil ikke ha det hjemme hos meg.

Anonymkode: c8e7d...9fd

• Liker 6
Skrevet

Har man penere selskap, så tillater jeg det. 

Anonymkode: 9deee...fed

• Liker 12
Skrevet

Jeg synes det er greit i selskap/middagsselskap, og jeg forventer ikke at håndverkere tar av skoene. Ellers har jeg ikke opplevd at noen antar at det er greit å svinse rundt med yttersko inne.

Anonymkode: 05315...114

• Liker 6
Skrevet

Selvfølgelig ikke

Anonymkode: 21373...d42

• Liker 6
Skrevet

Nei. De eneste som får lov er håndverkere og av og til jeg selv. Hvis jeg har kledd på utesko med snøring og oppdager jeg har glemt noe i det jeg er på vei ut så hender det jeg tripper forsiktig inn og henter det "noe". 

• Liker 10
Skrevet

Når du ser på all hundebæsj, folk som spytter og annen dritt på gatene synes jeg det er merkelig at folk tillater å gå inne med utesko. 

Anonymkode: ac710...f3d

• Liker 11
Skrevet

ja, hvis det er selskap. Skoene er jo en del av outfiten, er så stusselig å gå med kjole i sokkelesten. 

Men nå har vi ikke parkett, da, så det spiller jo inn. 

• Liker 3
Skrevet

Er ikke plaget med at folk bruker sko inne, heldigvis.. 

Men er oppvokst med at spesielt damene beholder skoene på ved spesielle anledninger som 17. Mai, julaften, familieselskap osv

• Liker 3
Skrevet

Nei, med mindre det er pensko som ikke brukes ute da. 
Grisete med sko inne. 

Anonymkode: 87fdc...a98

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Når du ser på all hundebæsj, folk som spytter og annen dritt på gatene synes jeg det er merkelig at folk tillater å gå inne med utesko. 

Anonymkode: ac710...f3d

Helt enig 

• Liker 3
Skrevet
Cata skrev (38 minutter siden):

Nei. De eneste som får lov er håndverkere og av og til jeg selv. Hvis jeg har kledd på utesko med snøring og oppdager jeg har glemt noe i det jeg er på vei ut så hender det jeg tripper forsiktig inn og henter det "noe". 

Håndverkere MÅ ta på seg "blå sokker" hos meg 

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Det er jo forferdelig ekkelt.

Anonymkode: 5173c...0b4

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig ikke. Det er jo forferdelig ekkelt.

Anonymkode: 5173c...0b4

Den skulle ikke være anonym.

Skrevet

De eldre får ha dem på, da de sliter å ta dem av/på.

Julemiddagen og den slags får skoene være på.

Bære noe tungt får skoene være på.

Ellers skal skoene av, skoene er jo kjempe skitne!

Anonymkode: 521e2...0db

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke plaget med at folk valser inn med sko på, men det er ingen krise om folk gjør det. Jeg ligger ikke å slikker golvet eller spiser maten min rett fra golvet.

Anonymkode: 81380...04f

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg gjør det bare hvis det er håndverkere som skal fikse noe ellers kan de pent av seg skoene. Det blir som røyking og dop. Jeg vil ikke ha det hjemme hos meg.

Anonymkode: c8e7d...9fd

Totalt uaktuelt, det drar inn dritt og sliter ned overflatene i boligen. En håndverker som gjør dette hos meg? Han er arbeidsledig sekundet etterpå og får heller ikke betalt en krone for oppmøtet :) En seriøs håndverker går ikke inn med utesko hos deg og trakker rundt i huset ditt. Unntaket er jo selvfølgelig ved totalrenovasjon i startfasen. Går de rundt med utesko i arealer som ikke er tildekket på gulv så ødelegger de jo sin egen jobb. En seriøs arbeidsgiver vil aldri tolerere noe slikt fra sine arbeidere.

• Liker 1
Skrevet

Bor i utlandet, og de eneste som tar av seg sko når de skal på besøk til noen er nordmenn. Nesten ingen andre nasjonaliteter som gjør det.

Anonymkode: 4e38e...1f5

• Liker 7
Skrevet

Hos oss er folk velkomne med sko, dersom det ikke er sølete og vått ute. Tørre, og forholdsvis rene sko er helt ok. 

Har bodd mange år i utlandet, og ingen der tar ingen av seg skoene. Mye bedre vær enn i Norge, og det hjelper jo litt på. 

Anonymkode: 969f2...631

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Bor i utlandet, og de eneste som tar av seg sko når de skal på besøk til noen er nordmenn. Nesten ingen andre nasjonaliteter som gjør det.

Anonymkode: 4e38e...1f5

Det stemmer ikke 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...