Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ks for noen dager siden og har ikke vært på toalettet (avf) etterpå.. hvor mange dager tok det før dere var på toalettet og hadde avf etter ks? Måtte dere ha hjelp i form av klyster eller noe etterpå?

Anonymkode: f78da...fad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det gikk ca.fem dager. Jeg hadde hastekeisersnitt og tarmene hadde tømt seg naturlig de siste dagene før fødselen startet. Jeg følte meg ikke oppblåst eller forstoppet selv om jeg normalt sett har avføring oftere. Trengte ikke noe hjelp med avføringen. Jeg kjente at jeg måtte på do og gikk. Presset sakte og forsiktig da, men ellers gikk det helt fint.

Anonymkode: 77db5...b3e

Skrevet

Hadde det vel på dag to på sykehuset. Var heldigvis bløt og lett å få ut, uten smerter i opr.såret 😊

Anonymkode: 7f353...98a

Skrevet

Kom av seg selv etter 2 dager. Tok klyx før keisersnittet.

Anonymkode: df823...268

Skrevet

Ta lactulose forebyggende, sa slipper du at det blir hardt, at du må presse for mye og at systemet glir lettere. 

Anonymkode: b3f91...a59

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor tømming av tarm skal være noe problem? Et keisersnitt har da ikke noe med tarmer å gjøre...

Anonymkode: 45861...4ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke helt hvorfor tømming av tarm skal være noe problem? Et keisersnitt har da ikke noe med tarmer å gjøre...

Det er vondt å presse. Pga det veldig store såret en har på Magen etter den rimelig store operasjonen et keisersnitt er

Anonymkode: 283e5...c10

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Normalt når du skal ha ut avføring presser du i større eller mindre grad med magemusklene. Når disse blir delt under operasjonen gjør det vondt å presse etterpå, og det skal heller ikke presses for mye før det er grodd. 

Anonymkode: b3f91...a59

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det er vondt å presse. Pga det veldig store såret en har på Magen etter den rimelig store operasjonen et keisersnitt er

Rimelig store. Det tar ca 40 min liksom. 

Anonymkode: f64d1...f39

Skrevet

Fikk avføringsmiddel på sykehuset ca 2. dagen på sykehuset. Hadde fått klyster da vannet gikk (hadde haste Ks) Rakk nesten ikke å legge fra meg babyen  da avf. kom så plutselig! 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Alt gikk greit. 

Anonymkode: 84283...f87

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja altså operasjonen er stor selv om den ikke tar så lang tid. Måler du alle inngrep i tid eller?

• Liker 5
Skrevet

Ba om klyster på utreisedagen, dvs dag 3, da jeg kjente et behov for å gå på do, men ikke fikk det til selv. Får jo mye smertestillende etter KS som kan gi hard/treg mage, og magemusklene skal ikke brukes til press. Fungerte utmerket med klyster, og fokuserte på fiberrik kost og væske når jeg kom hjem. 

Anonymkode: e6f81...918

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Og ska igjennom mange lag. Keisersnitt er en stor operasjon selv om den i seg selv er kort. Stor påkjenning for kroppen. Jeg hadde haste snitt for mange år siden, dvs rett opp. Det gikk faktisk 9 dager, måtte da ha hjelp

Anonymkode: 7dbd7...46b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...