Gå til innhold

Føler meg for gammel til å kan få oppleve et liv med en mann (34år)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fant kjærligheten på ny bare seks mnd etter et samlivsbrudd. Da hadde jeg vært med eksen i 15 år, og vi fikk to barn sammen. Jeg møtte kjæresten min via datingapp, og det var full klaff allerede på første date. Etter ett år har vi det fortsatt helt fantastisk sammen 😊 Vi er begge i midten av trettiårene forresten. 

Anonymkode: ec357...f1e

Åh, så godt å høre❤ 

Greia er at jeg får mye respons for bildene jeg legger ut, tydeligvis. Jeg legger ut kun av ansiktet. Har den facebook dating appen, som jeg til nå har møtt 2stk. Ingen seriøse greier. Men etter de 2 så orker jeg ikke mer. Jeg har ikke åpnet de siste mld fra mennene der inne, og ser jeg har fått 30 nye nå. Det blir så påklistret...Det er liksom ikke noe spesielt ved noen av de. Noe kravstor må en være. Ts...  

Anonymkode: 2de6b...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men etter de 2 så orker jeg ikke mer. Jeg har ikke åpnet de siste mld fra mennene der inne, og ser jeg har fått 30 nye nå. Det blir så påklistret...Det er liksom ikke noe spesielt ved noen av de. Noe kravstor må en være. Ts...  

Dette høres ut som en sammensatt problematikk. Du får ingen sympati her, av å ikke orke mer etter å ha møtt bare to stykker.  Det er som å miste gløden etter å ha vært på to jobbintervju.  Hvorfor må det være noe spesielt med dem? Ser du ikke etter en vanlig fyr, som kan bli spesiell for deg?  

Anonymkode: 7800b...36b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.10.2021 den 21.38):

Jeg er en 38 år gammel kvinne uten mann eller barn, så synes ikke synd på deg.

Anonymkode: 66909...c46

Mens jeg er 39, ja snart 40 faktisk...!

Anonymkode: 7e882...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.10.2021 den 21.33):

Vet ikke hvordan jeg tenker, men føler alle venninnene mine er i fase 4 med mannen sin. Jeg ble singel igjen for ett år siden, og føler nå jeg må begynne heelt på nytt! Jeg var jo sammen med han i 10år, gjennom alt av faser. Følte vi var på et bra sted, men det var tydeligvis ikke han. Når jeg mener fasene i et forhold så tenker jeg på alt man skal igjennom ... Jeg vil bli gammel med en mann jeg har levd med i alle år" om dere skjønner. Det som er så positivt med å ha levd med en i alle år er at man fyller hverandre ut, kjenner hverandre, trygge på hverandre. Jeg forstår bare ikke hvordan jeg skal få en mann igjen som jeg føler meg så trygg på igjen. 

Jeg blir så lei. Føler jeg leter febrilskt, bortsett fra nettdating. Har hatt noen date, men kun sex i tankene til disse. Jeg orker ikke. Gir opp kjærligheten .... 

Har jeg god tid på å finne en mann jeg som 60åring an tenke, denne mannen har jeg vært gift med i 20år. Er det noen her som fant kjærligheten sent? Noen oppmuntrende ord? Altså ikke de som har funnet og har vært fra de glade 20årene? 

#opogitt 34åring 

Nja.

Så lenge du har 2 barn med exen du var sammen med i 10 år så vil jo han være 'mannen' i ditt liv, resten av livet. 

Kanskje det blir en liten pause når barna blir voksne, så får dere barnebarn sammen igjen.

Detta er grunnen til at damer med barn fra tidligere forhold er helt uaktuelle for mange mannfolk.

Tiden da man delte 'hele' livet med en mann er nok over med dagens skilsmisserate, tosifrede sexpartnergjennomsnitt før ekteskap og generelt lav grad av interesse for bindende forhold.

Forhold er noe kvinne og menn går inn i, og som kvinner går ut av etter 5 til 12 år. I usa var det i 2020 ca 80% av skilsmissene som ble tatt ut av kvinner. For kvinner med utdannelse var tallet over 90%. Tar man det innover seg skjønner man jo at tiden for livslange forhold er over. Trolig forsvant det med innføringen av velferdsstaten.

Endret av Maskulino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.10.2021 den 21.33):

Vet ikke hvordan jeg tenker, men føler alle venninnene mine er i fase 4 med mannen sin. Jeg ble singel igjen for ett år siden, og føler nå jeg må begynne heelt på nytt! Jeg var jo sammen med han i 10år, gjennom alt av faser. Følte vi var på et bra sted, men det var tydeligvis ikke han. Når jeg mener fasene i et forhold så tenker jeg på alt man skal igjennom ... Jeg vil bli gammel med en mann jeg har levd med i alle år" om dere skjønner. Det som er så positivt med å ha levd med en i alle år er at man fyller hverandre ut, kjenner hverandre, trygge på hverandre. Jeg forstår bare ikke hvordan jeg skal få en mann igjen som jeg føler meg så trygg på igjen. 

Jeg blir så lei. Føler jeg leter febrilskt, bortsett fra nettdating. Har hatt noen date, men kun sex i tankene til disse. Jeg orker ikke. Gir opp kjærligheten .... 

Har jeg god tid på å finne en mann jeg som 60åring an tenke, denne mannen har jeg vært gift med i 20år. Er det noen her som fant kjærligheten sent? Noen oppmuntrende ord? Altså ikke de som har funnet og har vært fra de glade 20årene? 

#opogitt 34åring 

Fant min på disse datingsidene jeg. Er nå gift 3barn. 

Anonymkode: e2a06...bdc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dette høres ut som en sammensatt problematikk. Du får ingen sympati her, av å ikke orke mer etter å ha møtt bare to stykker.  Det er som å miste gløden etter å ha vært på to jobbintervju.  Hvorfor må det være noe spesielt med dem? Ser du ikke etter en vanlig fyr, som kan bli spesiell for deg?  

Grunnen til at jeg ikke orker er fordi det kun er sex i bildet. Atter ei gang klarte jeg å bite på. Møter de etter flere uker med prat og etter sexen avtar alt. Han andre vil bare treffe meg når han vil ha seg, så er det ikke så nøye med meg lengre. Oppfatter hele datingen som sex, treff og stikk. Jeg vil jo ha en mann i mitt liv, ikke for en kveld - pluss et ligg. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Grunnen til at jeg ikke orker er fordi det kun er sex i bildet. Atter ei gang klarte jeg å bite på. Møter de etter flere uker med prat og etter sexen avtar alt. Han andre vil bare treffe meg når han vil ha seg, så er det ikke så nøye med meg lengre. Oppfatter hele datingen som sex, treff og stikk. Jeg vil jo ha en mann i mitt liv, ikke for en kveld - pluss et ligg. Ts

To stykker er likevel lite å lage statistikk av. Det er skrevet side opp og ned her på KG, om hvordan man skal unngå slikt, men det finnes ingen fasit. Du kan jo vurdere å snu litt på flisa, og heller møte dem raskt, og la være å ligge. 

Det er også nok av eksempler på at hvis du prøver å holde en mann på armlengdes avstand, og gir ham inntrykk av å ikke være god for mer enn FF,  så vil han plutselig ha mer. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

To stykker er likevel lite å lage statistikk av. Det er skrevet side opp og ned her på KG, om hvordan man skal unngå slikt, men det finnes ingen fasit. Du kan jo vurdere å snu litt på flisa, og heller møte dem raskt, og la være å ligge. 

Det er også nok av eksempler på at hvis du prøver å holde en mann på armlengdes avstand, og gir ham inntrykk av å ikke være god for mer enn FF,  så vil han plutselig ha mer. 

Stemmer, det gjør menn veldig interessert. Prater av erfaring.

Anonymkode: 8ce79...d26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant den store kjærligheten da jeg var 38. Er 40 nå, aldri vært lykkeligere. Selvsagt skulle jeg ønske vi møtte hverandre for mange år siden, men umulig å endre fortiden. Må prøve å glede seg over nåtiden. Lykke til. ❤️

Anonymkode: 36012...937

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Menn kan vel også miste interessen om man holder en slik avstand? Viktig å vise litt interesse også vel tenker jeg? ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn kan vel også miste interessen om man holder en slik avstand? Viktig å vise litt interesse også vel tenker jeg? ☺

Men da har du antagelig truffet den fyren som har en gjensidig interesse.  Hvis det først klikker, så skal jo begge to kunne være "på" uten at det gjør noe.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært singel 6 år i januar når jeg gikk på date med kjæresten som jeg traff på en datingside. Klaff fra første stund. Nå har vi vært sammen i 8 mnd og kjøpt leilighet sammen. Han er 36 og hadde vært singel i 14 år før han traff meg. Så det er mulig. Vi har det helt fantastisk sammen 🥰

Endret av EmilieH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmilieH skrev (1 time siden):

Jeg hadde vært singel 6 år i januar når jeg gikk på date med kjæresten som jeg traff på en datingside. Klaff fra første stund. Nå har vi vært sammen i 8 mnd og kjøpt leilighet sammen. Han er 36 og hadde vært singel i 14 år før han traff meg. Så det er mulig. Vi har det helt fantastisk sammen 🥰

Herlig.

Så når tiden er inne, så burde jeg prøve meg på datingside da, du anbefaler det?  Men føler det er så mye useriøst og folk som kun er ute etter sex. Dessuten kan jeg ikke flytte på meg, så tror dette blir vanskelig🤐 Okei, jeg skal ikke tenke så negstivt. Jeg skal såklart oppdatere om kjærligheten plutselig skulle komme, så jeg kan hjelpe andre som kanskje har gitt litt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten å ha lest alle postene her nå så kan jeg med sikkerhet si dette; 

Du kommer ingen vei med å være desperat etter å finne en ny mann. Hva er vitsen med det? Hvorfor trenger du en mann? Hvorfor dette ønskes om å bli gammel med noen du har levd med i alle år? Hvor kommer dette ønsket fra? Spør deg heller hvorfor det er så viktig for deg å finne noen. Handler det om bekreftelse? Kunne du i stedet ha fokusert mer på deg selv? 

Dersom du er attraktiv og morsom å være sammen med kommer du til å finne deg en mann etterhvert uansett. Dersom ikke - så må du nok lete etter en mann i samme situasjon som deg. 

Anonymkode: a4c80...c36

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Herlig.

Så når tiden er inne, så burde jeg prøve meg på datingside da, du anbefaler det?  Men føler det er så mye useriøst og folk som kun er ute etter sex. Dessuten kan jeg ikke flytte på meg, så tror dette blir vanskelig🤐 Okei, jeg skal ikke tenke så negstivt. Jeg skal såklart oppdatere om kjærligheten plutselig skulle komme, så jeg kan hjelpe andre som kanskje har gitt litt opp. 

Jeg har brukt møteplassen og møtt flere oppegående der. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns virkelig at du TS, kan informere om hva du mener med «fase 4». Det er en bruker som har prøvd å gjette, men jeg syns du skal komme med fasiten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hulderen skrev (32 minutter siden):

Jeg syns virkelig at du TS, kan informere om hva du mener med «fase 4». Det er en bruker som har prøvd å gjette, men jeg syns du skal komme med fasiten.

Det er jo bare mine ord det da. Det jeg mener er at alle forhold er i ulike faser. Fase 1 er begynnelsen av forholdet. Så fase 4 vil si godt etablert, vært sammen lenge, kjenner hverandres behov. Det er jo ingen fasitsvar på hvor fasene stopper så derfor dro jeg den litt ekstra.

Det går jo litt tid før man er der. Og jeg som har vært i et 10års samboerskap vet at det tar tid før man stoler fullt og helt på partneren sin, nettopp fordi man skal lære hverandre å kjenne. Det vil oppstå krangler, det vil oppstå sjalusi, men man vet ikke reaksjonen før man står midt oppi det.

Derfor er fase 4 et stabilt sted hvor man har hatt igjennom såpass mye at man vet hvor man skal stoppe i tide uten at det går galt, tenker jeg! Mange går jo fra hverandre etter mange år også, man da er jo ikke kjærligheten sterk nok til å kan fortsette. 

Har jeg forklart det bra nok nå? 😉

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha lest alle postene her nå så kan jeg med sikkerhet si dette; 

Du kommer ingen vei med å være desperat etter å finne en ny mann. Hva er vitsen med det? Hvorfor trenger du en mann? Hvorfor dette ønskes om å bli gammel med noen du har levd med i alle år? Hvor kommer dette ønsket fra? Spør deg heller hvorfor det er så viktig for deg å finne noen. Handler det om bekreftelse? Kunne du i stedet ha fokusert mer på deg selv? 

Dersom du er attraktiv og morsom å være sammen med kommer du til å finne deg en mann etterhvert uansett. Dersom ikke - så må du nok lete etter en mann i samme situasjon som deg. 

Anonymkode: a4c80...c36

Bekrefteksen trenger jeg nok ikke. Men vil ha en mann å komme hjem til, en mann som gir meg kos. En jeg kan lage middag til. Slippe å være alene. Når ikke barna er her, så er jeg ganske ensom. Selvom jeg fyller tomrommene på best mulig måte, så er det ikke så lett å hele tiden ringe venninnen som har livet sitt med sin familie. Jeg trives best i selskap, andre gjør kanskje ikke det. Alt i alt vil jeg ha en jeg kan dele livet med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel fase 4 også stedet der man begynner å ta hverandre for gitt, og det går unnabakke? 

Jeg tror du har en litt låst forventning om hva slags forhold som kan gi deg lykke.  Du kan finne det du leter etter,  men kanskje går det også an å leve i nuet, med kortere forhold?  Den greia med å hele tida tenke på alderdommen sammen, kan begrense mye. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da er vel fase 4 også stedet der man begynner å ta hverandre for gitt, og det går unnabakke? 

Jeg tror du har en litt låst forventning om hva slags forhold som kan gi deg lykke.  Du kan finne det du leter etter,  men kanskje går det også an å leve i nuet, med kortere forhold?  Den greia med å hele tida tenke på alderdommen sammen, kan begrense mye. 

Ja nettopp. 

Jeg får slutte å tenke på alderen og heller rette fokuset på nåtiden. Det dukker nok opp. Men jeg lurer på om det er flere "meant to be" i livet. Man skylle jo tro at de fleste finner sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...