AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #21 Del Skrevet 31. oktober 2021 Ungene elsker det. I dag har vi skjært ut gresskar og pyntet ute i hagen. Ungene skal pynte seg og gå knask eller knep sammen med resten av ungene i nabolaget. Jeg har ikke noe særlig forhold til dagen, men synes det er kjekt for ungene 🙂 Anonymkode: af6b6...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #22 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes vel at ungene skal få lov til å kle seg ut som det de vil på denne ene dagen i året som de gleder seg sånn til.Heller det en alle de slutty utgavene av skumle figurer tenåringsjentene kler seg opp i. Anonymkode: 71b73...876 Om barna bare har én dag de gleder seg til, og kan kle seg ut på i året, så er det jo på tide med karneval eller utkledningsbursdag, i stedet for å ødelegge en fin tradisjon fordi barna skal få bestemme? Det går fint an å gjøre utkledning til noe gøy innenfor Halloween-kategorien også 😊 Skal også julenissen være en Disneyprinsesse fordi barna synes det er gøyest, liksom? Anonymkode: a3c7a...6fa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest På druen Skrevet 31. oktober 2021 #23 Del Skrevet 31. oktober 2021 Ser på skrekkfilm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #24 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Om barna bare har én dag de gleder seg til, og kan kle seg ut på i året, så er det jo på tide med karneval eller utkledningsbursdag, i stedet for å ødelegge en fin tradisjon fordi barna skal få bestemme? Det går fint an å gjøre utkledning til noe gøy innenfor Halloween-kategorien også 😊 Skal også julenissen være en Disneyprinsesse fordi barna synes det er gøyest, liksom? Anonymkode: a3c7a...6fa For en tåpelig sammenligning Anonymkode: ff655...84b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #25 Del Skrevet 31. oktober 2021 Kult for barna, hvordan kan man være negativ til å gjøre noe gøy i mørketiden Anonymkode: ff655...84b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #26 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Om barna bare har én dag de gleder seg til, og kan kle seg ut på i året, så er det jo på tide med karneval eller utkledningsbursdag, i stedet for å ødelegge en fin tradisjon fordi barna skal få bestemme? Det går fint an å gjøre utkledning til noe gøy innenfor Halloween-kategorien også 😊 Skal også julenissen være en Disneyprinsesse fordi barna synes det er gøyest, liksom? Anonymkode: a3c7a...6fa Der sa du det. Men karneval har de også flere ganger i året. Tradisjonen har blitt utvasket pga barn og barnefamilier. Halloween skal liksom pågå i mange dager, og uten hemninger. Tradisjonene bak Halloween har utgått fordi barna har overtatt. Men Halloween-tradisjonen i seg selv er jo hyggelig. Feire overgangen fra sommer og vinter, samt hedre avdøde slektninger og venner. Synes vi skal gå mer tilbake til det! Anonymkode: 884a8...2bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #27 Del Skrevet 31. oktober 2021 20 hours ago, kaleidoskop said: Jeg hater det, Unga elsker det. Så jeg slenger meg på dem og gleder meg med dem. Det som plager meg mest nå er at de ikke er avsatt en fast dato. Denne helga vet jeg ikke om det kommer godteritiggere fredag, lørdag eller søndag. Hadde vært flott om man kunne blitt enig om siste lørdag i oktober feks. Jeg vet mange går på 31. Men har fått noen på døra i dag også. Halloween er en fast dato! Det er 31 okotber, ikke 29,30 eller 1 november! Anonymkode: 26fb6...998 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #28 Del Skrevet 31. oktober 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: For en tåpelig sammenligning Anonymkode: ff655...84b Hvorfor det? Anonymkode: 26fb6...998 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 31. oktober 2021 #29 Del Skrevet 31. oktober 2021 Jeg har aldri hatt noe stort forhold til Halloween. Og alltid bodd sånn til at ingen har kommet på døra for knask eller knep heller. Nå er første gang vi bor sånn til at det kan finne på å komme unger, men nærmeste nabo mener at de fleste som har gått her før har vokst fra den biten. Vi har allikevel kjøpt inn noe snop sånn i tilfelle. Så lenge vi ikke blir utsatt for noe hærverk, så kan Halloween bare foregå for min del. Jeg ser ikke vitsen med å rakke ned på noe andre synes er gøy bare fordi det ikke er min greie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #30 Del Skrevet 31. oktober 2021 14 minutter siden, C8H10N4O2 said: Jeg ser ikke vitsen med å rakke ned på noe andre synes er gøy bare fordi det ikke er min greie. Det er jeg helt enig i, men da må de respektere og ikke plage de som ikke vil være med på dette heller da Anonymkode: 26fb6...998 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 31. oktober 2021 #31 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jeg helt enig i, men da må de respektere og ikke plage de som ikke vil være med på dette heller da Anonymkode: 26fb6...998 ...og derfor skrev jeg "så lenge vi ikke blir utsatt for hærverk" 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 31. oktober 2021 #32 Del Skrevet 31. oktober 2021 Jeg skulle ønske det var slik at om man hadde pyntet ute (gresskar og annet) så var man åpen for besøk. Jeg synes det er tåpelig at man blir «tvunget» til å slå av utelysene for å vise at man ikke vil ha besøk. Hva om folk er borte og utelysene står på? (Det er jo litt typisk da, at «få» skal tvinge massene til noe). Jeg foretrekker Thanksgiving. Enn så lenge er det ingen som har herpet det i dette landet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #33 Del Skrevet 31. oktober 2021 Noe forbanna tull som fører til enda større klimautslipp. Mange kjøper nytt kostyme hvert år, + en haug med plasteffekter til dekorasjon. 🌍 Anonymkode: 07ef7...5ba 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor1982 Skrevet 31. oktober 2021 #34 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Halloween ER en fast dato. 31 oktober Anonymkode: 0c2eb...2d7 Å gå Knask eller Knep andre dager enn dette blir som å feire 17.mai på feil dag 🤦♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voksenmann Skrevet 31. oktober 2021 #35 Del Skrevet 31. oktober 2021 Elsker Halloween når vi bodde i USA, her hjemme er halloween en dårlig kopi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #36 Del Skrevet 31. oktober 2021 Koser meg gløgg ihjel i kveld 😍 har pyntet hele verandaen med fakler og masse skumle ting, svære edderkopper og spøkelser osv. Sitter her og venter på at ungene skal komme og skremme meg 😄😄 Anonymkode: efaf5...db3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #37 Del Skrevet 31. oktober 2021 43 minutter siden, C8H10N4O2 said: ...og derfor skrev jeg "så lenge vi ikke blir utsatt for hærverk" 😉 Synes det er ille nok med å bli ringt på til hele kvelden... Anonymkode: 26fb6...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 31. oktober 2021 #38 Del Skrevet 31. oktober 2021 Selv liker jeg svart livsstil. Metal og gothic rock. Så jeg drar litt fordeler av det. Pynt til leiligheten osv. Men på samme tid synes jeg det er litt oppskrytt. Jeg liker jo slikt året rundt ellers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #39 Del Skrevet 31. oktober 2021 Hyggelig at det skjer noe i «mørketiden». Ungene syntes det er stas og jeg syntes deg er hyggelig med besøk av ivrige barn på døra. Men håper foreldrene er flinke til å inkludere de som ikke har noen å være sammen med den kvelden, det kan fort bli ennå en arena at noen ikke får bli med på lik linje som andre. Man trenger verken gjøre det dyrt eller masete -bruk det du har hjemme som kostyme og man trenger ikke kjøpe lassevis av godis -be evt barna som kommer på døra om å bare forsyne seg med en ting og ikke en hel håndfull. God Halloween😊 Anonymkode: fa952...39a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #40 Del Skrevet 31. oktober 2021 Jeg synes det er gøy! Har dyrket Halloween gresskar selv i sommer, og annen pynt er kjøpt tidligere år så har brukt penger på godis, kjøpt i Sverige. Kostymene er enkle å lage selv, og sminke hadde vi. Har ikke brukt mye penger på pynt. Ungdommen her er ikke hjemme, så vi gamlingene veksler på å åpne døra når det ringer på. Anonymkode: e6875...ae4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå