Gå til innhold

Usikker på om han holder ord i kveld, bør jeg gi meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har slitt en stund, vi har vært av og på og vi jobber for å være sammen. Tilliten er ikke helt på plass fordi han har vært utro på fylla før. Fylla generelt skaper mye uro i forholdet og heldigvis har han roet det ned. 

I dag er første gang på 6 mnd der han tar et par øl i garasjen med et par venner. Han sa at det kom til å bli værende der fordi vi har barn å ta oss av. Da maste jeg ikke mer om saken og godtar at han drikker litt i garasjen med venner.

Så sier han plutselig at han ikke har sagt noe om at han bare skal være der. Om de har sjåfør og vil ut på en kjøretur så ser han ikke problemet med det. Han føler at jeg er fanget i de gamle problemene igjen. Slik jeg ser det så bør han begynne å følge opp det han selv sier. Hadde han sagt at det kunne hende de dro på en annen fest eller en kjøretur så hadde jeg holdt meg til det. 

Han syns jeg er ekstrem som trenger det så detaljert. Jeg vil ikke gi meg på at han skal få holde ord.

Hva er riktig?

Anonymkode: 8a58b...0b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler er riktig.

Han burde prøve å betrygge deg, men han kan heller ikke gjøre det til evig tid. Så før eller siden så må du bare la det gå.

Anonymkode: 82eda...cc7

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Begge deler er riktig.

Han burde prøve å betrygge deg, men han kan heller ikke gjøre det til evig tid. Så før eller siden så må du bare la det gå.

Anonymkode: 82eda...cc7

Hvis han hadde sagt at det blir en annen fest og en kjøretur så hadde jeg forholdt meg til det. Jeg forholder meg til avtalen som er laget. Det som gjør meg utrygg er at alt glemmes når ølen er åpnet. Da ligner det på slik det var før. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

De er så morsomme når de nekter for å ha sagt noe de faktisk har sagt. Jeg skjønner at fylla er et problem for deg når han i tillegg har vært utro også. Var det før eller etter barn? Jeg var også sammen med en som var utro i fylla. Heldigvis ikke barn involvert, for han drakk seg drita hver eneste helg og skrudde av telefonen. Han var «strømtom» hver eneste helg faktisk. Var godt å bli kvitt han. 

Endret av Luckie
  • Liker 3
Skrevet
Luckie skrev (9 minutter siden):

De er så morsomme når de nekter for å ha sagt noe de faktisk har sagt. Jeg skjønner at fylla er et problem for deg når han i tillegg har vært utro også. Var det før eller etter barn? Jeg var også sammen med en som var utro i fylla. Heldigvis ikke barn involvert, for han drakk seg drita hver eneste helg og skrudde av telefonen. Han var «strømtom» hver eneste helg faktisk. Var godt å bli kvitt han. 

Det var etter en og gravid med nummer to. 

Både jeg og moren hans hørte han si dette her. Jeg har blitt mer sta på å holde en avtale fordi han har tendenser til å gå over mine grenser flere ganger. F.eks om jeg sier at han kan ta seg en kjøretur nå og at han kan komme hjem etterpå uten en ekstra fest. Så kan du banne på at han ringer for at de andre skal på fest og han må være med fordi det bare er en sjåfør. Så må jeg gi meg da og, så kommer det beskjed om at han må være med på nash også får han plutselig ikke sjåfør hjem og må overnatte hos kameraten. Derfor føler jeg ikke for å gi meg heller, men det føles ikke godt å være så sta nå heller. 

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke grave en kjeller, mure den opp, kjøpe en ståldør, installere litt vann så han får vasket seg og gått på do så låser du han inn i kjelleren?

Husk å hils på han en gang i blant. Sies at isolering er en form for tortur så det kan godt hende at han trenger hjelp senere i livet. 

Anonymkode: e3254...606

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du ikke grave en kjeller, mure den opp, kjøpe en ståldør, installere litt vann så han får vasket seg og gått på do så låser du han inn i kjelleren?

Husk å hils på han en gang i blant. Sies at isolering er en form for tortur så det kan godt hende at han trenger hjelp senere i livet. 

Eller så kan jeg jo være utro slik han var? 

• Liker 9
Skrevet

Huff, må være vanskelig å stole på en som har vist slik slaskoppførsel og som driter i å trygge deg på at det ikke skal skje igjen :(

Anonymkode: ceac0...e9b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eller så kan jeg jo være utro slik han var? 

Det skal ikke jeg hindre deg i. 

Tror likevel at du skal lese deg opp om temaet, for det å først tilgi og deretter alltid gnage på det, og aldri gi slipp på det så ender det bare opp med at du skyver personen mer fra deg, og kanskje ditt høyeste ønske oppfylles igjen, at han går utro nok en gang.

Kalles visstnok selvoppfyllende profeti. Les deg opp om det også du. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det var etter en og gravid med nummer to. 

Både jeg og moren hans hørte han si dette her. Jeg har blitt mer sta på å holde en avtale fordi han har tendenser til å gå over mine grenser flere ganger. F.eks om jeg sier at han kan ta seg en kjøretur nå og at han kan komme hjem etterpå uten en ekstra fest. Så kan du banne på at han ringer for at de andre skal på fest og han må være med fordi det bare er en sjåfør. Så må jeg gi meg da og, så kommer det beskjed om at han må være med på nash også får han plutselig ikke sjåfør hjem og må overnatte hos kameraten. Derfor føler jeg ikke for å gi meg heller, men det føles ikke godt å være så sta nå heller. 

Hvor gammel er han? Sa han selv at han hadde vært utro, eller fant du ut av det selv? Jeg skjønner ikke helt hvorfor menn må feste på den måten samboeren din gjør når de har fått barn. Og i tillegg har vært utro. En ting er å ta noen øl, men ikke reise rundt på fest og nach. 

• Liker 3
Skrevet

Åh, livets dilemma etter å bli værende etter utroskap. Den evige balansen av (over)tolkninger og (mis)forståelser :hjerte:

De færreste ville nok gitt grønt lys for "et par" øl. 

Anonymkode: 0091d...325

• Liker 1
Skrevet

Er det 6 mnd siden han var utro? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det skal ikke jeg hindre deg i. 

Tror likevel at du skal lese deg opp om temaet, for det å først tilgi og deretter alltid gnage på det, og aldri gi slipp på det så ender det bare opp med at du skyver personen mer fra deg, og kanskje ditt høyeste ønske oppfylles igjen, at han går utro nok en gang.

Kalles visstnok selvoppfyllende profeti. Les deg opp om det også du. 

Joa, men det må gå begge veier. Den utro må forstå at den bedratte kommer til å trenge bekreftelse og trygging i lang tid. Å ønske å tilgi og si at man tilgir betyr ikke at skaden er reparert med et knips. 

Anonymkode: ceac0...e9b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg tok til meg denne her og tok en litt annen prat med han og fant en løsning. 😊

Skrevet

Og denne uansvarlige fyren valgte du å få flere barn med...

• Liker 2
Skrevet

Hei! Så trist at den du trodde du kunne stole på var utro mot deg. Det er alles mareritt når vi går inn i et forhold. Og noe vi aldri tror kan skje når vi ser på den snille mannen som smiler så sjarmerende mot oss.

Så skjedde det. Han var utro mot deg. Han beviste at det kunne skje. For han er en løgner, han er umoralsk, og han var ikke den du trodde. Men nå VET du. Og du har valgt å fortsette et forhold hvor du vil oppleve nye løgner og svik, og muligens også mer utroskap. I dag opplevde du at han løy om festen på forhånd slik at du skulle si ja til at han skulle få feste igjen, og han skulle få pushe grensene igjen. Dette bør ikke overraske deg. Og det kommer bare til å bli verre. For det er en løgner han er. Og de sitter på festen og ler av hvor sjalu du er, og at du prøver å nekte han å gå på fest.

Det er ikke for sent å ta et nytt valg. Han her kommer ikke til å slutte å være en løgner eller skifte personlighet.

Anonymkode: 2269e...b3a

• Liker 3
Skrevet
got2go skrev (5 timer siden):

Og denne uansvarlige fyren valgte du å få flere barn med...

For noe som dukket opp da jeg gikk gravid med nummer to? Beklager men jeg er ikke synsk på fremtiden. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei! Så trist at den du trodde du kunne stole på var utro mot deg. Det er alles mareritt når vi går inn i et forhold. Og noe vi aldri tror kan skje når vi ser på den snille mannen som smiler så sjarmerende mot oss.

Så skjedde det. Han var utro mot deg. Han beviste at det kunne skje. For han er en løgner, han er umoralsk, og han var ikke den du trodde. Men nå VET du. Og du har valgt å fortsette et forhold hvor du vil oppleve nye løgner og svik, og muligens også mer utroskap. I dag opplevde du at han løy om festen på forhånd slik at du skulle si ja til at han skulle få feste igjen, og han skulle få pushe grensene igjen. Dette bør ikke overraske deg. Og det kommer bare til å bli verre. For det er en løgner han er. Og de sitter på festen og ler av hvor sjalu du er, og at du prøver å nekte han å gå på fest.

Det er ikke for sent å ta et nytt valg. Han her kommer ikke til å slutte å være en løgner eller skifte personlighet.

Anonymkode: 2269e...b3a

Han løy vel ikke, men som sagt så fant vi en løsning.

Han var vag på hva som skulle skje og jeg var redd for å virke kontrollerende. Så begge forventet at den andre var tankeleser og da blir det kræsj. Så han fikk en kort kveld i går, vi ble enige om å planlegge bedre neste gang. Han må komme med endel detaljer også syns jeg det er kjipt å være den som er hjemme med barna. Så neste gang har vi barnepike. 

Som sagt, mer detaljer, bedre planlegging og barnefri ble løsningen. Han beklage seg for at han ikke var direkte nok, han sa at dette tar han på sin kappe for å ikke si ting som han tenkte. Mens jeg sa at det var dårlig av meg å nekte han en tur ut, jeg vil ikke være en kontrollerende person. Jeg sa at jeg forholder meg til det som blir sagt, så neste gang får han si det som det er.

Det er 6 mnd siden forrige gang vi var på fest hver for oss. Det er 1.5 år siden utroskapen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For noe som dukket opp da jeg gikk gravid med nummer to? Beklager men jeg er ikke synsk på fremtiden. 

Nei, men du må jo ha sett tegningen? Eller våkna han opp plutselig ei natt og bestemte seg for å bli ubrukelig? Altså...

Skrevet
got2go skrev (6 minutter siden):

Nei, men du må jo ha sett tegningen? Eller våkna han opp plutselig ei natt og bestemte seg for å bli ubrukelig? Altså...

Han fikk en angst etter en krise i livet. Angst for å ikke ha levd nok eller bundet tidlig. 

Før var han hjelpsom, trygg, støttende og alt var flott. Han var tilstedet hele tiden eller hadde jeg ikke valgt å få to. Vel en krise i livet, noe som kan skje alle og deretter angst og dypt deprimert. Han har blitt utredet og gått til psykolog for å bli bedre og å finne tilbake til seg selv. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...