AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg bestemte meg for å deaktivere Facebook rett og slett for jeg er utbrent av jobb og lei alle nyheter og oppslag på Facebook. Jeg deaktivert brått på uten å si fra til andre. Beholde messenger men føler meg "fri" uten Facebook. Hva vil folk tro om meg? At jeg plutselig er borte? Har 900 venner.. Det stresser meg litt Anonymkode: 11785...0b2
Måneklokke Skrevet 30. oktober 2021 #2 Skrevet 30. oktober 2021 To ting skjer: 1. 99% merker det ikke 2. De få som merker det tror at du har slettet dem Jeg deaktiverte fb for 6-7 år siden og det er -ingen- som bryr seg om at jeg ikke er der. Det er kun noen få (eldre) familiemedlemmer som tror jeg har slettet dem, og så må jeg bare forklare at jeg ikke er på fb. Easy peasy, livet er så mye diggere uten! 17
Mezzosoprena Skrevet 30. oktober 2021 #3 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg bestemte meg for å deaktivere Facebook rett og slett for jeg er utbrent av jobb og lei alle nyheter og oppslag på Facebook. Jeg deaktivert brått på uten å si fra til andre. Beholde messenger men føler meg "fri" uten Facebook. Hva vil folk tro om meg? At jeg plutselig er borte? Har 900 venner.. Det stresser meg litt Anonymkode: 11785...0b2 Jeg beklager, men du er dessverre ikke så viktig blant dine 900 nærmeste venner, at noen vil legge spesielt merke til det. 13
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #4 Skrevet 30. oktober 2021 900 venner høres litt voldsomt ut. Du mener kanskje kontakter? Eller er du faktisk venner med alle du har på kontaktlista på fb? Facebook er en tidstyv og blir bare verre og verre med årene. Jeg vil anta at flere vil gjøre som deg og deaktivere/slette kontoen sin på fb Anonymkode: 9cc77...7b4
Hatsumomo Skrevet 30. oktober 2021 #5 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg bestemte meg for å deaktivere Facebook rett og slett for jeg er utbrent av jobb og lei alle nyheter og oppslag på Facebook. Jeg deaktivert brått på uten å si fra til andre. Beholde messenger men føler meg "fri" uten Facebook. Hva vil folk tro om meg? At jeg plutselig er borte? Har 900 venner.. Det stresser meg litt Anonymkode: 11785...0b2 Ingenting? Folk legger ikke merke til det med mindre de aktivt oppsøker profilen din. 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #6 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg slettet Facebook og messenger app tildligere i år men har ikke deaktivert brukeren, har vært innom en håndfull ganger siden via nettleseren og ingen bryr seg. Ingen legger merke til at jeg er borte. Er sykt deilig uten Facebook Anonymkode: a12aa...357 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #7 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg slettet fb i fjor og sa i fra til mine nærmeste, disse kontakter meg på tlf. Jeg har Instagram som jeg bruker da, så man får tak i meg der også. Tviler på at jeg er savnet på fb, det er ikke mange som bruker det lenger uansett. Tenker aldri på det. Deilig å ikke ha det ☺️ Anonymkode: 43feb...72b 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #8 Skrevet 30. oktober 2021 Ikke bli skuffa om det ikke merkes Anonymkode: 37233...471 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #9 Skrevet 30. oktober 2021 Lover deg at ikke en eneste sjel har fått det med seg. Anonymkode: 042f4...f48 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #10 Skrevet 30. oktober 2021 Kan man deaktivere facebook men beholde messenger?🤔 Anonymkode: a6801...785
Hatsumomo Skrevet 30. oktober 2021 #11 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan man deaktivere facebook men beholde messenger?🤔 Anonymkode: a6801...785 ja 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #12 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg har gjort det samme og helt ærlig så har jeg det mye bedre! De nære rundt meg vet telefonnummeret mitt og hvor jeg bor. Noen synes det er litt rart, men det bryr jeg meg ingenting om Ta vare på deg selv! Anonymkode: 6b388...26d 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #13 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan man deaktivere facebook men beholde messenger?🤔 Anonymkode: a6801...785 Ja Anonymkode: 6b388...26d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #14 Skrevet 30. oktober 2021 Teatrica skrev (14 minutter siden): Jeg beklager, men du er dessverre ikke så viktig blant dine 900 nærmeste venner, at noen vil legge spesielt merke til det. Ikke nødvendigvis sant, jeg har lagt merke til at flere av mine venner har deaktivert. Jeg har vurdert å gjøre det samme, men har kommet fram til at den beste måten å være usynlig på er å ikke gjøre noe, bare logge ut. Anonymkode: 37163...f57
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #15 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg kunne slettet fb og messenger, ingen hadde merket det. Deaktiverte begge pluss snap for noen år siden pga jeg var syk, ingen som merket det bortsett fra han jeg er gift med. Anonymkode: d2e25...8b4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #16 Skrevet 30. oktober 2021 Skjønner ikke helt hvorfor det er så deilig å være kvitt Facebook? Jeg bruker det bare til praktiske ting som beskjeder på diverse grupper i tillegg til å innimellom like et par bilder bekjente har lagt ut. Hva er det dere gjør der som er slitsomt? Hadde definitivt ikke merket om noen deaktiverte brukeren sin. Anonymkode: 009a9...230 7
Måneklokke Skrevet 30. oktober 2021 #17 Skrevet 30. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Skjønner ikke helt hvorfor det er så deilig å være kvitt Facebook? Jeg bruker det bare til praktiske ting som beskjeder på diverse grupper i tillegg til å innimellom like et par bilder bekjente har lagt ut. Hva er det dere gjør der som er slitsomt? Hadde definitivt ikke merket om noen deaktiverte brukeren sin. Anonymkode: 009a9...230 Har deaktivert facebookprofilen, beholdt messenger, så føler jeg kan svare på denne! Det er utrolig deilig å slippe å se random slekt med diverse skrullete utsagn (gjerne halvrasistiske og ufine..), masse reklame, uintressante skrytebilder osv. Men det deiligste for meg er å slippe alle skrytepostene rundt høytider. Alle som viser hvor lykkelige familier de har med matchende pyjamaser, hvor mye pakker det er under treet, hvordan de uintressante ungene deres har kledd seg ut til påskeharer/julenisser/whatever. Det gjør meg stressa over at jeg ikke har en like perfekt familie/høytid og da er det deilig å slippe å se det rett og slett. 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #18 Skrevet 31. oktober 2021 Kult! Jeg er litt for avhengig av gruppene og arrangementene der inne til å deaktivere. Administrerer noen sider også. Føler meg litt fanget allikevel. Har sletta mine 900 venner og har ca 70 igjen. Skal rydde litt til, vil ned i 20-30, aller helst 0 men det tror jeg ikke går. Har et profilbilde som ikke er av meg og har endret navnet så folk ikke finner meg hvis de søker. Hat/elsk. Anonymkode: fe0ab...a2d
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #19 Skrevet 31. oktober 2021 Sikkert få som merker det.. Jeg fikk spørsmål fra bestevennen min om jeg hadde deaktivert, og har gått glipp av et par arrangementer. Går helt fint! Måtte ut, jeg brukte alt for mye tid, og bare på tull.. Anonymkode: ff816...e87
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #20 Skrevet 31. oktober 2021 Måneklokke skrev (10 timer siden): Har deaktivert facebookprofilen, beholdt messenger, så føler jeg kan svare på denne! Det er utrolig deilig å slippe å se random slekt med diverse skrullete utsagn (gjerne halvrasistiske og ufine..), masse reklame, uintressante skrytebilder osv. Men det deiligste for meg er å slippe alle skrytepostene rundt høytider. Alle som viser hvor lykkelige familier de har med matchende pyjamaser, hvor mye pakker det er under treet, hvordan de uintressante ungene deres har kledd seg ut til påskeharer/julenisser/whatever. Det gjør meg stressa over at jeg ikke har en like perfekt familie/høytid og da er det deilig å slippe å se det rett og slett. Skjønner hva du mener, jeg har beholdt Facebook, men scroller meg aldri nedover lenger. Jeg bruker det til å besøke enkelte grupper med mine interesser. Ts, jeg ville ikke merket om noen deaktiverte kontoen sin. Anonymkode: 2ffaa...314 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå