AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Del Skrevet 30. oktober 2021 Oppdaget plutselig at navlen var rød og irritert 😬 8mnd gammel, burde ikke den ha grodd helt for lenge siden? Har av og til merket litt rusk inni der som jeg har vaska bort. Vanskelig å se inni der, tør ikke pirke. Hva gjør jeg hvis det er betent? Anonymkode: 70b71...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #2 Del Skrevet 30. oktober 2021 Mi har også betent navel, på tredje uken nå. Har vasket morgen og kveld med lunket vann og tørket godt etterpå med qtips. Siden den fremdeles er betent skal jeg kjøre krystallfiolett(?) på apoteket ti mandag, for den tørker vist opp. Er ikke så mye kan kan gjøre, man må holde det tørt og la det gå sin gang. Anonymkode: a0ce2...25d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3 Del Skrevet 30. oktober 2021 Om jeg (30 år gammel) ikke passer på å vakse navlen, blir jeg også rød og betent. Det samler seg rester ol i den. Jeg kan ikke noe om barn, men kan jo tenke at lignende kan skje med babyer, bleia hjelper nok ikke. Er det en betennelse, bør lege kontaktes, for kan hende medisin trengs. Anonymkode: 500be...088 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #4 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mi har også betent navel, på tredje uken nå. Har vasket morgen og kveld med lunket vann og tørket godt etterpå med qtips. Siden den fremdeles er betent skal jeg kjøre krystallfiolett(?) på apoteket ti mandag, for den tørker vist opp. Er ikke så mye kan kan gjøre, man må holde det tørt og la det gå sin gang. Anonymkode: a0ce2...25d Krystallfiolett har jeg ikke, får kanskje prøve det. Huff, tar tid altså? 😕 Blir nervøs når jeg ikke kan se helt inn liksom. AnonymBruker skrev (1 time siden): Om jeg (30 år gammel) ikke passer på å vakse navlen, blir jeg også rød og betent. Det samler seg rester ol i den. Jeg kan ikke noe om barn, men kan jo tenke at lignende kan skje med babyer, bleia hjelper nok ikke. Er det en betennelse, bør lege kontaktes, for kan hende medisin trengs. Anonymkode: 500be...088 Ja, lur vane å vaske der. Blir bare usikker på om det er noe å dra til legen for, evt. hvor ille det må være?🤔 Anonymkode: 70b71...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Krystallfiolett har jeg ikke, får kanskje prøve det. Huff, tar tid altså? 😕 Blir nervøs når jeg ikke kan se helt inn liksom. Ja, lur vane å vaske der. Blir bare usikker på om det er noe å dra til legen for, evt. hvor ille det må være?🤔 Anonymkode: 70b71...d40 Ikke vits å dra til legen, du får bare beskjed om det jeg akkurat sa. Så lenge barnet er i form, ikke feber og allmenntilstanden er bra, så er det ingenting å dra til legen for. Det er heller ingen grunn til å bli nervøs, navlen er et vanlig område å få betennelse i, da det er bleie og klær over hele tiden. Det blir klamt/fuktig og får ikke nok luft. Anonymkode: a0ce2...25d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå