Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en blokk med mange leiligheter, om noen slipper inn barn på Halloween så vil de kunne gå fra dør til dør rundt om hele blokken. Er det egentlig greit?

Anonymkode: aad88...a1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bor i en blokk med mange leiligheter, om noen slipper inn barn på Halloween så vil de kunne gå fra dør til dør rundt om hele blokken. Er det egentlig greit?

Nei! Bor selv i blokk.

• Liker 15
Skrevet

Nei, jeg ville ihvertfall IKKE syns det var greit.
Om noen i blokk ønsker å gi godis til barna, får de gå til hovedutgangen selv

Anonymkode: 3db0a...5f2

• Liker 4
Skrevet
robot91 skrev (Akkurat nå):

Nei! Bor selv i blokk.

Du trenger ikke åpne.

Bare skru av ringeklokken i noen timer.

Hvorfor må alt problematiseres så voldsomt?

Anonymkode: e017a...50b

• Liker 9
Skrevet

Har flyttet inn i blokk nylig og tenkt over dette selv. Jeg kan velge å ikke slippe barna inn men så er der mange andre folk i blokka som kan komme til å slippe de inn. Her blir man oppringt på mobil når noen ringer på utenfor

• Liker 1
Skrevet

Jeg kommer ikke til å slippe noen inn i blokka.

Anonymkode: 32b35...a79

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du trenger ikke åpne.

Mer snakk om å respektere privatliv

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du trenger ikke åpne.

Man kan ikke bare slippe masse ukjente mennesker inn i en blokkoppgang. Det skjønner vel du også?

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Man kan ikke bare slippe masse ukjente mennesker inn i en blokkoppgang. Det skjønner vel du også?

Jeg slipper ikke inn folk jeg ikke kjenner, kommer de seg ikke inn så har de ingenting å gjøre her :opplyser:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du trenger ikke åpne.

Jeg valgte faktisk å flytte inn i blokk på grunn av den ekstra sikkerheten man har ved å ha to inngangsdører. Det er overhodet ikke greit at andre slipper fremmede inn i bygget enten det er barn, tenåringer eller voksne. De kan gå ned til hoveddøra om de ønsker å gå ut godteri. Det kommer jeg selv til å gjøre.

Anonymkode: e9256...bd9

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg valgte faktisk å flytte inn i blokk på grunn av den ekstra sikkerheten man har ved å ha to inngangsdører. Det er overhodet ikke greit at andre slipper fremmede inn i bygget enten det er barn, tenåringer eller voksne. De kan gå ned til hoveddøra om de ønsker å gå ut godteri. Det kommer jeg selv til å gjøre.

Anonymkode: e9256...bd9

Denne sikkerheten har du kun hvis du ikke har noen dårlige naboer. Vi har flere her som slipper alle inn. 

Anonymkode: 50a20...333

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne sikkerheten har du kun hvis du ikke har noen dårlige naboer. Vi har flere her som slipper alle inn. 

Har dere et bortelag? I så fall er det noe som burde bli tatt opp 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dere et bortelag? I så fall er det noe som burde bli tatt opp 

Med styret? De kan jo ikke forby folk å åpne døra 

• Liker 1
Skrevet

Her i nabolaget praktiseres det slik at man går til de man kjenner og de som evt tydelig viser at de vil ha besøk med masse pynt, lys og gjerne skilt med snop og pil til dør eller ringeklokke. Dersom noen slipper barn de kjenner inn i en blokk så er det kun greit at barna går til kjente, ikke hele resten av oppgangen. Å slippe inn fremmede er ikke greit. Jeg bor i blokk og kommer rett og slett ikke til å lukke opp, kun nyttårsbukker får snop på døren her :)

Anonymkode: c7d97...b7e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Med styret? De kan jo ikke forby folk å åpne døra 

Når det går utover alle så jo, hva om man slipper inn noen og så raner de bodene?

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her i nabolaget praktiseres det slik at man går til de man kjenner og de som evt tydelig viser at de vil ha besøk med masse pynt, lys og gjerne skilt med snop og pil til dør eller ringeklokke. Dersom noen slipper barn de kjenner inn i en blokk så er det kun greit at barna går til kjente, ikke hele resten av oppgangen. Å slippe inn fremmede er ikke greit. Jeg bor i blokk og kommer rett og slett ikke til å lukke opp, kun nyttårsbukker får snop på døren her :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så det er greit at de slipper inn om de går jule/nyttårsbukk? Men ikke greit fordi det er Halloween? 

Begge deler handler jo om å tigge godteri. 

Anonymkode: 7a129...836

• Liker 5
Skrevet

Vi pleide gå julebukk i blokkene der jeg bodde når jeg var barn, tror nok de fleste ble overrasket første året vi gikk julebukk. Flere som ikke hadde kjøpt noe inn, så de begynte lete etter noe de kunne gi. Så ble noe godteri, chips, frukt, brus, kaker og ene plassen penger så vi kunne kjøpe godteri i kiosken ved siden av blokka 😛 Vi fikk vel egentlig mer i blokka, men kan hende det var fordi det kun var oss som gikk der da. 

Kan hende det er vanskeligere slippe inn, men vi pleide bare ringe på og si vi gikk julebukk 😛

Anonymkode: 7a129...836

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når det går utover alle så jo, hva om man slipper inn noen og så raner de bodene?

Det med boden har faktisk skjedd, og da sa styret "vi kan ha videoovervåking", men mange naboer sa nei....

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det med boden har faktisk skjedd, og da sa styret "vi kan ha videoovervåking", men mange naboer sa nei....

Så rare de er da

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så rare de er da

Mange har bare tømt bodene sine og sa «overvåke oss er ikke lov!». 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...