AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 og ønsker og ha kun de nærmeste vennene på overnatting, de går i 7 klasse, barnet har bedt alle hele tiden,men er flere som ber kun de næremste og har gjort det siden 5 klasse, så synes vi ba alle lenge, i år har han blitt bedt i 6 bursdager og de er 17 gutter i klassen, han be de 3 beste kameratene. Helt greit eller ugreit? Blir de alle så blir det ikke overnatting,men da leier vi gymsalen. Anonymkode: b56b5...99f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #2 Skrevet 30. oktober 2021 Helt greit når det er så mange som ikke blir bedt. Hadde dere utelatt noen få, hadde det vært annerledes. Anonymkode: 66d03...97a 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3 Skrevet 30. oktober 2021 Helt greit, vi gjorde det samme her. Virker som om det er normen fra 5 klasse, iallfall mange som gjør det slik. Blir jo helt meningsløst å invitere noen man nærmest ikke snakker med i bursdag. Anonymkode: cab72...cf1 3
Gjest Elder Millennial Skrevet 30. oktober 2021 #4 Skrevet 30. oktober 2021 Synes det er helt greit. Når det er 3 av 17 gutter så er det jo ikke slik at en eller to blir holdt utenfor.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #5 Skrevet 30. oktober 2021 Så lenge ikke noen få og de samme aldri blir bedt. Mine var 12 nå og vi ba ikke hele klassen. (Har tvillinger gutt og jente) Vi voksne ber da ikke hele jobben? Anonymkode: 13832...d6c
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #6 Skrevet 30. oktober 2021 Det kan jo utenfor sett høres greit ut. Men når man har et barn som aldri er en av de få som blir invitert, er det plutselig ikke så greit lengre. Ett av mine barn er et slikt barn, hun ville blitt invitert i maks en bursdag i året, om alle fikk velge selv. Inviter gjerne få, men sjekk kanskje opp i om det er noen som aldri er med? Heldigvis holdes det hardt på alle i klassen ut 7.trinn her vi bor… Anonymkode: 73669...126
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #7 Skrevet 30. oktober 2021 Forøvrig (og dessverre) er det mange foreldre som har hodet godt oppi ræven, her også ser jeg. Da kjenner jeg at jeg inderlig unner dem et barn som holdes utenfor😒 Anonymkode: 73669...126 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #8 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Forøvrig (og dessverre) er det mange foreldre som har hodet godt oppi ræven, her også ser jeg. Da kjenner jeg at jeg inderlig unner dem et barn som holdes utenfor😒 Anonymkode: 73669...126 Dette må tas op med skolen og kontaktlærer, det hjelper ingenting å bli invitert i bursdager når man er utestengt på skolen og ellers på fritiden. Anonymkode: 66d03...97a
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #9 Skrevet 30. oktober 2021 takk for alle svar sa blir det de 3 nærmeste på overnatting Anonymkode: b56b5...99f 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #10 Skrevet 30. oktober 2021 Det er selvfølgelig helt greit. Anonymkode: e7c9b...cde
GammelKaktus Skrevet 30. oktober 2021 #11 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forøvrig (og dessverre) er det mange foreldre som har hodet godt oppi ræven, her også ser jeg. Da kjenner jeg at jeg inderlig unner dem et barn som holdes utenfor😒 Anonymkode: 73669...126 Blir da ikke bedre å invitere noen som er utenfor gjengen. En kamerat av mitt barn har slitt med mobbing og utestengelse på skolen i flere år, tror du virkelig han følte seg inkludert fordi han fikk slengt bursdagsinvitasjoner på pulten? Nei, det gjorde ting verre. har man et problem med mobbing og utestengelse så må det ordnes på skolen, det ordnes ikke av bursdager på fritiden der barnet som blir mobbet blir den "rare" som går for seg selv hele bursdagen mens de andre løper rundt å har det gøy. AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette må tas op med skolen og kontaktlærer, det hjelper ingenting å bli invitert i bursdager når man er utestengt på skolen og ellers på fritiden. Anonymkode: 66d03...97a Akkurat.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #12 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette må tas op med skolen og kontaktlærer, det hjelper ingenting å bli invitert i bursdager når man er utestengt på skolen og ellers på fritiden. Anonymkode: 66d03...97a Det handler ikke om å være utestengt, men om å være i utkanten. Å være litt med, men ikke innerst hos noen. Aldri en av «den lille gjengen» som inviteres. Det må gå an å se at det er en mellomting. Min datter føler seg ikke utenfor på skolen, eller i bursdager. Men f.eks på Halloween merkes det, at hun ikke er invitert til en eneste liten «fest». Det jobbes fint med dette både på skolen og privat, men det finnes alltid foreldre som kun surrer i bane rundt eget barn og forgodtbefinnende. Anonymkode: 73669...126 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #13 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det handler ikke om å være utestengt, men om å være i utkanten. Å være litt med, men ikke innerst hos noen. Aldri en av «den lille gjengen» som inviteres. Det må gå an å se at det er en mellomting. Min datter føler seg ikke utenfor på skolen, eller i bursdager. Men f.eks på Halloween merkes det, at hun ikke er invitert til en eneste liten «fest». Det jobbes fint med dette både på skolen og privat, men det finnes alltid foreldre som kun surrer i bane rundt eget barn og forgodtbefinnende. Anonymkode: 73669...126 FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden): Blir da ikke bedre å invitere noen som er utenfor gjengen. En kamerat av mitt barn har slitt med mobbing og utestengelse på skolen i flere år, tror du virkelig han følte seg inkludert fordi han fikk slengt bursdagsinvitasjoner på pulten? Nei, det gjorde ting verre. har man et problem med mobbing og utestengelse så må det ordnes på skolen, det ordnes ikke av bursdager på fritiden der barnet som blir mobbet blir den "rare" som går for seg selv hele bursdagen mens de andre løper rundt å har det gøy. Akkurat. Her handler det som sagt ikke om mobbing. Men det er godt at man kan trøste seg med det, at barnet likevel ikke ville hatt det kjekt om det ble invitert, når man ikke inviterer🙄 Når det er snakk om mobbing, er argumentasjonen like dum. Er det bedre for barnet som utestenges eller mobbes at det rett og slett ikke inviteres? Kan det tenkes at det er godt at invitasjonen i det minste kommer? Alle foreldre til de barna i en klasse som ikke mobbes/utestenges har et ansvar for å sørge for at egne barn inkluderer og ivaretar alle medelevene sine. Om du lar ditt barn invitere, og utelater mobbeofferet, hvordan forsvarer du egentlig det? Mobbeofferet ville følt seg utenfor? I så fall har du en STOR jobb å gjøre med eget barn. Anonymkode: 73669...126
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå