AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg har to søsken og de har 3 og 4 unger hver. Selv har jeg ingen barn. Er enslig på dårlig inntekt. Kjøper jo gaver til dem på jul og bursdag. På min bursdag får jeg ingen gave . Til jul kjøper jeg gaver til barna + mine to søsken. Har i år begynt å tenke på å droppe gave til dem og bare kjøpe til barna. Det er heller ingen regler i familien, så de fortsetter med selskap selv etter konfirmasjon, noe som irriterer meg. Kunne tenkt meg å droppe gaver etter konfirmasjonen. Anonymkode: ef623...d77
Whistler Skrevet 30. oktober 2021 #2 Skrevet 30. oktober 2021 Det er bare å ta den samtalen og bli enige først som sist. I vår familie er det ingen gaver etter konfirmasjonen.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3 Skrevet 30. oktober 2021 Du kan kjøpe gave til hele familien framfor til hver enkelt. Det er jo nettopp etter konfirmasjonen ungdom trenger oppmerksomhet. Forøvrig merkelig om søskene dine ikke kjøper bursdagsgave til deg. Anonymkode: 2d81a...40f
Loonsta Skrevet 30. oktober 2021 #4 Skrevet 30. oktober 2021 For 9 år siden da jeg kjøpte min første leilighet (bor alene), sa jeg ifra til søsken og foreldre at det bare var tantebarna som fikk julegaver heretter pga det økonomiske. Det viste seg at alle hadde tenkt tanken, men ingen turte å forelå det. Alle var enige om at det ikke er nødvendig å kjøpe gaver til de voksne. Så ta den praten - det kan hende de tenker det samme selv. Når det gjelder bursdagsgaver, gir vi gaver til de voksne hvis de inviterer til en eller annen form for feiring hvor det er naturlig å ta med en oppmerksomhet. En ganske grei ordning. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå