Gå til innhold

Bruker du solkrem hele året?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker dere solkrem på høsten og vinteren, når det blir mye kaldere ute? Jeg bruker selvfølgelig solkrem når det er snø og sol, hvis jeg står på ski eller lignende. Men lurer på om dere bruker sånn til vanlig? 

Og hvilket merke bruker dere? 

Jeg bruker en fra la roche posay, som er ganske tynn, om våren og på sommeren. Men føler at den blir så skinnende i ansiktet, så jeg kunne tenke meg en som var litt mer matt.

Beklager, dette ble litt rotete skrevet.

Men takk på forhånd for svar😊

Anonymkode: 86fae...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker solkrem hver dag året rundt. Uva stråler trenger igjennom skyer og vinduer. 
Bruker den du nevner, Dermalogica oil free matte og Dermalogica solar defense. 

Har selv kombohud som fort blir glinsete og får kviser. Synes disse funker bra, vanskelig å finne en krem som holder meg matt. Det er en oppgave for foundation/pudder ☺️

Anonymkode: 337bc...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Når man bor i en by der det har regnet 634,7 mm i oktober, føles solfaktor overflødig.

Anonymkode: 81a4e...ed6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Når man bor i en by der det har regnet 634,7 mm i oktober, føles solfaktor overflødig.

Anonymkode: 81a4e...ed6

Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor i Norge. Det er passelig hysterisk å bruke solkrem med faktor i et land så langt nord, med så solfattige høst og vintermåneder. 

Anonymkode: 06d8c...b29

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ikke brukt solkrem i år faktisk. 9 soldager her i sommer, høyeste temp var rundt 20 grader, men vinden her gjør at det ikke akkurat frister med soling og bading liksom...

Anonymkode: 5b18b...d50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!☺️

Da tror jeg at jeg dropper det til det blir litt varmere igjen😅 

Anonymkode: 9040e...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Nei, bare så vidt jeg har på solkrem på sommeren. Skulle nok vert flinkere til å passe på, men synes alle kremer og solkremer blir liggende som ett seigt lag utenpå huden, klarer det ikke helt den følelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk dagkrem med SF 30 eller mer! Hilsen ei som akkurat er blitt operert for hudkreft i ansiktet, og som mest sannsynlig skyldes mange år med for dårlig solbeskyttelse. Det er ikke kult med stygge arr i ansiktet som kunne vært forebygget med SF. Ja, jeg har smurt meg når jeg har vært i sola og vært ute sommerstid og i sol og snø, men det har ikke vært nok

Anonymkode: 4cfc4...0bd

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi bor i Norge. Det er passelig hysterisk å bruke solkrem med faktor i et land så langt nord, med så solfattige høst og vintermåneder. 

Anonymkode: 06d8c...b29

Så UV-stråler skader ikke huden på vinterstid? Vi er mange med lys hud her i nord, som gjør oss ekstra mottakelige for UV-stråler. 

Jeg bruker faktor 50 hver dag! Funnet en ny favoritt fra Nivea sun, som ikke gjør at huden blir så skinnende. 

Anonymkode: 2c62e...f13

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker solfaktor 50 hver eneste dag året rundt. Bruker helst Skin Ceuticals, men også Rituals og Filorga. Synes Filorga er litt tynn og tørr så den blander jeg med et par dråper fuktighetsgivende olje fra The Ordinary. Jeg har gjort det i flere år, men skulle ønske jeg begynte med det tidligere. I 30-åra. 

Anonymkode: 810e6...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjør ikke det til vanlig. Bruker heller ikke dagkrem med solfaktor på vinteren. Og jeg er utrolig lys i huden. Jeg trenger den mengden D-vitamin jeg KAN  få, og solfaktor forhindrer danning av D-vitamin fra sola. 

Anonymkode: 263e9...374

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk for svar!☺️

Da tror jeg at jeg dropper det til det blir litt varmere igjen😅 

Anonymkode: 9040e...f60

Disse er veldig lette og gode :) Om du skulle ønske det til varmere dager neste år:

https://skinsecret.no/produkter/solfaktor/dalba-piedmont-uv-essence-waterfull-sun-cream-spf50-pa/

https://skinsecret.no/produkter/solfaktor/dalba-piedmont-waterfull-fresh-sun-cream-spf50-pa/

Anonymkode: 2e413...c4e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Fikk det anbefalt av en hudlege og det er ikke for ingen grunn. Huden påvirkes av UV-stråler selv om det ikke er sol ute også. 

Bruker også en fra La Roche-Posay, husker ikke navnet i forbifarten. Fikk den av hudlege når jeg gikk på isotretinoin-kur og fortsatte å bruke den etterpå ettersom den er laget for acne prone hud. 

Endret av Miranda Bailey
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å bruke foundation med solkrem i på vinterhalvåret, og solfaktor under sminke på sommeren. 

Jeg bruker det ikke nå, jeg ligger kun hjemme. Føler meg ikke så redd for solstrålene på et mørkt rom akkurat😅

Anonymkode: fa706...9e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er lite eksponert for solstråler generelt.

Som i: får ikke på meg sol gjennom vinduer, og det lille jeg går ute i dagslys er ikke nok til å dekke det anbefalte behovet for D-vitamin heller. 

Men om jeg har brukt syre kvelden før bruker jeg dagkrem med spf og en primer med spf. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...