AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 Min familie relasjon. vi er 3 søsken. Vi er voksne. I fjor var jeg den som var mest sammen med mamma i jula, dvs. 3 dager. Jeg har mann og barn og svigerfamilie som også skulle tilbringes tid hos, i tillegg til at det er godt å ha et par dager hjemme også. Min mor var dypt skuffet over jula og hadde følt seg ensom. Dette tok hun ut på meg. Hun sa: neste år reiser jeg bort alene og blåser i alle. Hun fortalte ikke om denne skuffelsen til mine søsken, (som også bor på samme sted). Det er mangle slike eksempler. Hun får det ut på meg, men verner de. Hun tør ikke vise overfor de hvor patetisk hun kan være. Der skal fasaden være fin. Nå i jula reiser hun bort fordi hun ikke føler seg «velkommen» hos oss.. Jeg har overhode ikke sagt noe om jula, og har ikke tenkt jul enda. Men hun har da to andre barn hun kan feire jul hos eller invitere? Hun sier ikke til de at hun reiser bort fordi hun ikke føler seg velkommen hos noen i jula.. kun meg. Jeg er så jævla lei av å hele tiden få den dritten. For to år siden arvet vi pappas eiendom. (De er skilt) da begynte mamma å snakke med meg om at hun kan ha krav på deler av boet osv. hun snakket ikke med mine søsken om det. Jeg tok det opp med mine søsken og de sa klart fra til henne at hun har ingen krav, og at dette er vår arv. Mamma klikket på meg fordi jeg fortalte dette til søsken. hvorfor kan hun ikke dele sine bekymringer, tanker, frustrasjon, sinne med de to andre også?? Hvorfor er det bare meg hun kommer med stikk til og skal gi dårlig samvittighet til?? Anonymkode: 284b9...953
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #2 Skrevet 30. oktober 2021 Det må du jo spørre henne om? Anonymkode: 0afb6...e79 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3 Skrevet 30. oktober 2021 Syns du skal fortelle søskenene din om ALT hun sier. Det virker som hun har mere respekt for dem, og tror hun har overtaket på deg. Hvis du gjør det på denne måten, vil de ta opp ting med henne, og hun vil forstå at dere står sammen. Anonymkode: 6147b...ccd 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #4 Skrevet 30. oktober 2021 Koffor ikkje avtale med dine søsken at mor er tredjekvar jul hos kvart av søskena? Forutsigbart for alle partar! Anonymkode: 53d10...abc 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #5 Skrevet 30. oktober 2021 Høres veldig ut som moren min. Jeg skal feire hvert jul med henne, broren min gjør som han vil. Hun spiller offer, og jeg lar meg manipulere og får dårlig samvittighet. Du gjør ikke noe galt, om hun velger å reise bort så er det hennes valg. Anonymkode: 7b084...1bc 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #6 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres veldig ut som moren min. Jeg skal feire hvert jul med henne, broren min gjør som han vil. Hun spiller offer, og jeg lar meg manipulere og får dårlig samvittighet. Du gjør ikke noe galt, om hun velger å reise bort så er det hennes valg. Anonymkode: 7b084...1bc Tør hun ikke snakke med din bror om julen? Min bror feirer alltid jul hos hans svigerfamilie som også bor på samme sted. Hadde jeg gjort det hadde mamma klikket. Men om broren min gjør det sier hun ikke et ord. Men er nok skuffet, og det tar hun ut på meg Anonymkode: 284b9...953
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #7 Skrevet 30. oktober 2021 Har du spurt henne ? Eller bare holder du munn ? Anonymkode: f8fcd...f3b
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #8 Skrevet 30. oktober 2021 Det er en kjensgjerning at folk tar ut sin frustrasjon og klaging til dem de føler seg trygg på. Og det er på godt og vondt, men det føles urettferdig for den som får all dritten. Eneste løsning er at en sier i fra på en klar og forståelig måte sånn at det ikke er tvil om hvor rettferdigheten hører hjemme. Nemlig at du har to andre søsken som også må ta litt ansvar for å pleie forholdet til moren deres. Du skal ikke ta innover deg mere skyld enn hva du kan 100% kan stå inne for. Det høres ut som din mor ikke har greid å sortere ut følelser og erfaringer hun har hatt gjennom livet og plassere det der det hører hjemme. Jeg har flere søsken, noen bor langt borte, mens noen av oss bor nært. Det er ingen hemmelighet at et par av oss blir utvalgt til å bistå og hjelpe til mens en slipper unna alt. Gjerne den som har det minst travelt i hverdagen. Anonymkode: 66828...774 1
Gjest rabrabara Skrevet 30. oktober 2021 #9 Skrevet 30. oktober 2021 Eller jenta i familien. Jeg har to brødre og det er et hav av forskjell både på forventninger og hva vi gjør for foreldrene våre.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #10 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du spurt henne ? Eller bare holder du munn ? Anonymkode: f8fcd...f3b Sier fra ofte. Ting som: Håper du tar en tlf til de to andre også.. hun: trenger jo ikke det da.. Jeg vet jeg kan bli provoserende, men det er fordi det har bygd seg opp over flere år. Mamma kan f esk irritere seg over min stesøster som alltid får komme hjem til «dekka bord» og aldri bidrar med matlaging.. da spør jeg mamma: hva med bror? Hjelper han til? Du klager ikke over han? Hun: ja, men det er litt annet.. han har lange dager på jobb.. unnskylder han. Jeg: min stesøster har også lange dager på jobb OG er alenemor til et lite barn.. da skifter hun tema.. Anonymkode: 284b9...953
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #11 Skrevet 30. oktober 2021 rabrabara skrev (2 timer siden): Eller jenta i familien. Jeg har to brødre og det er et hav av forskjell både på forventninger og hva vi gjør for foreldrene våre. Det tror jeg også. Mamma forguder broren min. Krever ingenting av han, men oss søstrene er de hun spør om hun trenger hjelp til noe.. også svigersønnene. Men broren min? Aldri Anonymkode: 284b9...953
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #12 Skrevet 30. oktober 2021 Min mor følte seg heller ikke velkommen til meg, da hun spurte om jul i august. Jeg sa så langt har jeg ikke kommet, skal høre med samboer min om hvordan vi gjør det til jul. Det var vår andre jul sammen og vi hadde ingen tradisjoner enda. Min mor unnskylder hele tiden min bror, da han har tre unger og er medeier i et firma. Han har aldri tid, stakkar. Anonymkode: b0248...e8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå