Gå til innhold

Har innsett at vi ikke passer sammen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å innse at man ikke passer sammen med samboern som jeg har 2 små barn sammen med gjør fryktelig vondt, men det føles som om jeg har gitt opp.  Jeg er så ulykkelig, har følt meg alene om barna og heimen i flere år. Det er enten jeg og barna eller en han og barna. Det kan nok bli bedre etter hvert, men jeg har mistet troa på at det noen sinne vil bli såpass bra at jeg klarer å ha det bra sammen med han. 

Vi har gått på fvk innimellom siden 2019, men pga covid har det vært lite i forhold til hva vi burde. Jeg har nok ikke satt meg selv i respekt og får igjen for det nå. Det er mange barn innvolvert og jeg  vet det kommer til å bli et helvette å samarbeide med han når han er en eks, når han viser så lite evne til å samarbeide med meg mens vi bor sammen😔 

Jeg har ingenting mer å gi, jeg er kald og vil helst ikke snakke med han. Jeg føler meg bitter, det var han som absolutt ville ha barn, men han lar meg sitte med nesten alt ansvar. Jeg er redd for at jeg kommer til å angre om jeg gir opp nå, men kroppen min har sagt stopp. Jeg verker i ledd og går rundt med vond klump i magen/brystet.. 

Jeg har prøvt å si til han at jeg er så sliten å lei å føle meg så alene og lite satt pris på, men han er kald og må priotere firma sitt og jobb. Jeg frykter det alltid må være noe han må og at jeg ikke kan kreve noe av han og at jeg må godta de negative sidene hans, for han er som han er. 

Er det noen som har gått fra far/mor til deres barn selv om dere egentlig ikke ville?  Jeg føler meg så lost og fortvilet. Det er MYE som må på plass økonomisk, så må uansett bo sammen med han lenge. Det gjør så vondt😔

Anonymkode: 6c8f8...a33

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

(...) jeg  vet det kommer til å bli et helvette å samarbeide med han når han er en eks, når han viser så lite evne til å samarbeide med meg mens vi bor sammen😔

Jeg har ingenting mer å gi, jeg er kald og vil helst ikke snakke med han.

(...) han er kald og må priotere firma sitt og jobb.  

(...) Det er MYE som må på plass økonomisk, så må uansett bo sammen med han lenge. Det gjør så vondt😔

Tenker umiddelbart den beste strategi for deg akkurat nå er å sitte stille i båten. La ham prioritere firma og jobb så du slipper å se ham hjemme mer enn høyst nødvendig. Så kan du planlegge din exit og få styr på økonomien mens han er borte. Men altså uten å la ham vite hva du har gang i. Ta på pokerfjeset og bit tennene sammen mens du gjør forarbeidet. Drop å krangle med idioten, bare fokuser på målet. 

Anonymkode: d9238...733

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker umiddelbart den beste strategi for deg akkurat nå er å sitte stille i båten. La ham prioritere firma og jobb så du slipper å se ham hjemme mer enn høyst nødvendig. Så kan du planlegge din exit og få styr på økonomien mens han er borte. Men altså uten å la ham vite hva du har gang i. Ta på pokerfjeset og bit tennene sammen mens du gjør forarbeidet. Drop å krangle med idioten, bare fokuser på målet. 

Takk, men hvordan unngå å innvolvere han når vi har huslån sammen? Jeg skal høre med advokat... 

Skrevet

Har du jobb? Hva er det du bekymrer deg for i forhold til det økonomiske? Hvis dere eier hus sammen må han evnt kjøpe deg ut, da har du egenkapital. Ellers må dere selge huset, men uansett så får du litt penger. Da kan du kjøpe deg en leilighet, evnt leie. NAV hjelper deg jo med økonomisk støtte, og i tillegg må han betale deg barnebidrag. Hvis du er dypt ulykkelig i forholdet så bør ikke økonomien være hindringen? 

Anonymkode: c0383...c0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har du jobb? Hva er det du bekymrer deg for i forhold til det økonomiske? Hvis dere eier hus sammen må han evnt kjøpe deg ut, da har du egenkapital. Ellers må dere selge huset, men uansett så får du litt penger. Da kan du kjøpe deg en leilighet, evnt leie. NAV hjelper deg jo med økonomisk støtte, og i tillegg må han betale deg barnebidrag. Hvis du er dypt ulykkelig i forholdet så bør ikke økonomien være hindringen? 

Anonymkode: c0383...c0a

Jeg har god trygg jobb og tjener 700.000 i året ca, men er borte 2 uker om gangen så må ha delt omsorg for barna og derfor ingen bidrag. Jeg dekker alt av klær etc på de nå. Jeg har barn fra før som jeg bekymrer meg for, de må kanskje bytte skole pga min jobb. Jeg har ek i huset, men jeg ønsker ikke bo her. Vi har også et rennoverings prosjekt som står, som må selgest. Han nekter nok å selge det! 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk, men hvordan unngå å innvolvere han når vi har huslån sammen? Jeg skal høre med advokat... 

Jeg visste ikke om konkrete ting som huslån da jeg svarte, men altså gjør så mye forarbeid som mulig i forkant av bruddet. Hør med advokat, bank, osv., så du vet hvor du står. På et tidspunkt blir du selvklart nødt til å fortelle ham det, men jeg tenker bare det ville være lurt å vente så lang tid som mulig, situasjonen tatt i betraktning. Stillhet før stormen, du vet. Forbered deg så godt du kan.    

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han nekter nok å selge det! 

Det kan han ikke, om dere begge eier. 

Anonymkode: f9477...d8d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...