Gå til innhold

Synes det er idiotisk at barn går fra hus til hus for å få godteri

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
Skrevet

Bare for det er Halloween. Mest på grunn av nå er flere og flere barn syke, og hva er poenget med å gå fra hus til hus å tigge etter godteri og spre smitte med vilje nå? 

Det er ikke bare derfor. Synes alltid det har vært idiotisk. Bedre med julebukk. Har aldri åpnet for barn som vil ha godteri på Halloween og kommer aldri til å gjøre det. Eneste barna som får godteri hos meg den dagen er barna i familien eller venners barn.
Tenker ikke folk på at noen ikke vil at barn skal gå rundt å tigge etter godteri og ringe på hos de? At noen får angst av det? 

Dessuten er det flere som kommer til å gå i dag har jeg hørt. Hva er poenget med det? Det er i morgen det et Halloween. Ikke i dag!  

Hva mener du om at barn går fra dør til dør og vil ha godteri på Halloween og DAGEN FØR HALLOWEEN? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smil til verden - og verden vil smile igjen 🙂 

Og, stå opp med riktig bein...!

• Liker 27
Skrevet
Warrior skrev (1 time siden):

Bare for det er Halloween. Mest på grunn av nå er flere og flere barn syke, og hva er poenget med å gå fra hus til hus å tigge etter godteri og spre smitte med vilje nå? 

Det er ikke bare derfor. Synes alltid det har vært idiotisk. Bedre med julebukk. Har aldri åpnet for barn som vil ha godteri på Halloween og kommer aldri til å gjøre det. Eneste barna som får godteri hos meg den dagen er barna i familien eller venners barn.
Tenker ikke folk på at noen ikke vil at barn skal gå rundt å tigge etter godteri og ringe på hos de? At noen får angst av det? 

Dessuten er det flere som kommer til å gå i dag har jeg hørt. Hva er poenget med det? Det er i morgen det et Halloween. Ikke i dag!  

Hva mener du om at barn går fra dør til dør og vil ha godteri på Halloween og DAGEN FØR HALLOWEEN? 

Enig med deg i at man ikke skal gå på tilfeldige dører, det er en uting. Man får holde seg til venner/kjente og de som måtte ønske besøk kan sette ut en lykt eller pynt som signaliserer at her er barna velkomne. 
Dagen før Halloween er jo ikke akseptabelt, det må være barn av mindre oppegående/egoistiske foreldre som går knask eller knep til andre enn venner og kjente idag. Det blir litt som å gå julebukk før julaften. 
Barna er jo også i informert om at de ikke skal gå på tilfeldige dører, dessverre er det alltid noen som ikke følger disse reglene. Men de burde absolutt følges nå som smitten stiger flere plasser i landet. 

Sikkert ikke alle som vet at eggkasting er hærverk som faktisk er straffbart heller. 

Anonymkode: 068b1...ad8

• Liker 4
Skrevet

Jeg har autisme og derfor sliter jeg veldig sosialt, tåler dårlig høye lyder, mas osv. Men jeg liker halloween og deler ut godteri så lenge jeg er i form til det. Har jeg hatt et sammenbrudd eller av andre grunner er veldig dårlig psykisk så slår jeg av utelampa og lyset i gangen, eventuelt henger opp en lapp hvor jeg ber de gå videre. Aldri opplevd hærverk.

Men så er jeg veldig glad i halloween selv da, og synes det stort sett er koselig med besøk på døra den 31. Synes dog det er en uting at foreldre nå ber ungene gå flere dager en 31.

Anonymkode: 5fa24...43f

• Liker 11
Skrevet

Ville fått angst av at barna spiser godteri fra fremmede!

Anonymkode: 4adc9...260

Skrevet

Vel, for det første..

hvor mange av dagens barn går julebukk.. eller har gått julebukk.. eller kjenner særlig til julebukk, annet enn når motstandere av Halloween nevner sammenligningen.

Her er ikke engang vi som foreldre vant til julebukk, eller har gått det, eller kjenner noen som har gått det. Eller.. med unntak av noen naboer som gikk det, men cognac glassene sine på luft.. 

For det andre, vil det alltid være motstand når en my tradisjon ef i kommingen. Noen vil alltid være negative og finne alt galt. Og jeg har vært der selv.. men så utvikles man da.

Og innser at man enten kan sitte på bakbeina og nekte, eller innse mulighetene dette gir

For, for det tredje, hvor ofte i ett liv er vi i denne posisjonen der vi kan være med å forme en tradisjon.?? 
Hvis vi kommer skikkelig på bane, kan vi motvirke kjøpepresset, lage kostymer, pynte med det vi har. Og vektlegge knask, og artige harmløse knep.

Det skjer ikke, med negative foreldre og voksne. Og hvis man enda ikke har skjønt, at Halloween eg kommet for å bli. Så gå ned i en barnehage, eller skole.. lytt til ungene våre.. dette er deres høydepunkt i året..

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har autisme og derfor sliter jeg veldig sosialt, tåler dårlig høye lyder, mas osv. Men jeg liker halloween og deler ut godteri så lenge jeg er i form til det. Har jeg hatt et sammenbrudd eller av andre grunner er veldig dårlig psykisk så slår jeg av utelampa og lyset i gangen, eventuelt henger opp en lapp hvor jeg ber de gå videre. Aldri opplevd hærverk.

Men så er jeg veldig glad i halloween selv da, og synes det stort sett er koselig med besøk på døra den 31. Synes dog det er en uting at foreldre nå ber ungene gå flere dager en 31.

Er ikke alle utelys i nyere hus som kan slås av, er heller ikke alle eldre, og de uten barn som har fått med seg denne dagen. Har man en lykt/gresskar pynt av noe slag på trappa/døra vet barna at her er de velkomne. 
Er stort sett ungdommer som driver hærverk, eggkasting osv. Opplevd det selv etter å ha delt ut godteri en hel kveld, også nabohusene fikk egg på husvegg/vindu. Og noen fikk veltet utepotter. Vi har også vært syke på Halloween og skrudd av lyset. Likevel ringte mange på og sparket/tok i ytterdøra. 

• Liker 5
Skrevet

Hvis man får angst når noen ringer på så står man fritt til å ikke åpne døra. 

• Liker 3
Skrevet

Ingen:

Din mening: kdelføsåÅnsbeløgcældbdkdfldksjs

Hvor mange som byr seg:

Anonymkode: 199f8...fb0

• Liker 3
Skrevet

Bedre med julebukk

Når gikk du sist julebukk?

Jeg har ikke sett en julebukk på et halvhundre år. Bortsett i fra sangen...

• Liker 12
Skrevet
Snupps66 skrev (1 minutt siden):

Vel, for det første..

hvor mange av dagens barn går julebukk.. eller har gått julebukk.. eller kjenner særlig til julebukk, annet enn når motstandere av Halloween nevner sammenligningen.

Her er ikke engang vi som foreldre vant til julebukk, eller har gått det, eller kjenner noen som har gått det. Eller.. med unntak av noen naboer som gikk det, men cognac glassene sine på luft.. 

For det andre, vil det alltid være motstand når en my tradisjon ef i kommingen. Noen vil alltid være negative og finne alt galt. Og jeg har vært der selv.. men så utvikles man da.

Og innser at man enten kan sitte på bakbeina og nekte, eller innse mulighetene dette gir

For, for det tredje, hvor ofte i ett liv er vi i denne posisjonen der vi kan være med å forme en tradisjon.?? 
Hvis vi kommer skikkelig på bane, kan vi motvirke kjøpepresset, lage kostymer, pynte med det vi har. Og vektlegge knask, og artige harmløse knep.

Det skjer ikke, med negative foreldre og voksne. Og hvis man enda ikke har skjønt, at Halloween eg kommet for å bli. Så gå ned i en barnehage, eller skole.. lytt til ungene våre.. dette er deres høydepunkt i året..

Dette handler da ikke om at ungene ikke skal få feire Halloween, det handler om å respektere dem som ikke ønsker/kan delta på knask eller knep. De eldre/syke og de uten barn. 
Må jo være hyggeligere for barna og gå på dører der man er velkomne? 
De fleste meg egne barn vil jo pynte og dele ut godteri så nok godteri blir det uansett. 

• Liker 4
Skrevet

Bare å helle litt lakserolje over godteriet du gir til halloweenbarna. Da får de fart på magene😁

• Liker 1
Skrevet
stan skrev (4 minutter siden):

Jeg gikk julebukk som barn, men Halloween fikk jeg ikke gå. Det var uhøflig å tigge godteri, fikk jeg høre, og man skulle ikke feire dødens dag. Det var okkult. 

• Liker 3
Skrevet
altius skrev (1 minutt siden):

Bare å helle litt lakserolje over godteriet du gir til halloweenbarna. Da får de fart på magene😁

Ja slike tanker er jo god grunn til ikke å sende barna på tilfeldige dører. Kan jo hende noen faktisk har covid uten å vite det og tafser på alt godteriet også. Barna blir vel dårlige i magen av alt det godteriet uansett. 

• Liker 1
Skrevet

Føler du deg bedre nå som du har fått blåst ut litt? Håper det, for må være slitsomt å gå rundt å mene så mye negativt om noe som i bunn og grunn er ubetydelig. 

Det er mye jeg også syns er idiotisk, men gidder sjeldent å gi det særlig med energi, så frem det ikke er skadelig for noen. Men syns det er litt komisk da, med folk som freser fra seg slik som du. Lover deg at livet blir mye bedre, om du fokuserer på det positive, fremfor det negative.

Anonymkode: adef9...957

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er ikke alle utelys i nyere hus som kan slås av, er heller ikke alle eldre, og de uten barn som har fått med seg denne dagen. Har man en lykt/gresskar pynt av noe slag på trappa/døra vet barna at her er de velkomne. 
Er stort sett ungdommer som driver hærverk, eggkasting osv. Opplevd det selv etter å ha delt ut godteri en hel kveld, også nabohusene fikk egg på husvegg/vindu. Og noen fikk veltet utepotter. Vi har også vært syke på Halloween og skrudd av lyset. Likevel ringte mange på og sparket/tok i ytterdøra. 

Ja jeg ser den, og det er synd at noen skal ødelegge for så mange ved å bedrive hærverk. Her hvor jeg bor i Oslo ( Nordre aker) har jeg og naboer fremdeles ikke opplevd hærverk, og jeg håper det forblir sånn. 

Skrevet
stan skrev (7 minutter siden):

Ikke jeg heller, og jeg er født i 92. 

Skrevet
Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Jeg gikk julebukk som barn, men Halloween fikk jeg ikke gå. Det var uhøflig å tigge godteri, fikk jeg høre, og man skulle ikke feire dødens dag. Det var okkult. 

Man tigger jo også godteri som julebukk, forskjellen er jo bare at man må stå i døråpningen og smile stivt, mens barna synger julesanger mer eller mindre surt. Takke meg til Halloween. Men hadde selvsagt gitt godteri om det hadde kommet julebukk også. 

Tror forresten foreldrene dine  bør lære seg litt om opphavet til både julebukken og halloween. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 30.10.2021 den 16.33):

Man tigger jo også godteri som julebukk, forskjellen er jo bare at man må stå i døråpningen og smile stivt, mens barna synger julesanger mer eller mindre surt. Takke meg til Halloween. Men hadde selvsagt gitt godteri om det hadde kommet julebukk også. 

Tror forresten foreldrene dine  bør lære seg litt om opphavet til både julebukken og halloween. 

Jeg er jo i utgangspunktet enig i at man tigger godteri begge steder.🙈

Endret av Tvillingsjel
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig. Orker ikke høre på synging i døråpningen, da foretrekker jeg et raskt "knask eller knep". :ler:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...