Gå til innhold

Jeg bor hjemme hos mamma og pappa og er i 30-årene. Har ikke råd til noe bedre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Oslo og tjener under gjennomsnittet. Har ikke råd til å kjøpe noen leiligheter i Oslo. Problemet er at de er for store. Jeg har ingen kjæreste og trenger ikke 80 kvadratmeter. Altfor mange store leiligheter her i byen. 

Jeg kunne fint bodd på Bøler, Oppsal, Lambertseter osv hvis jeg hadde råd. Ja Stovner, Linderud, Furuset også. Men der er det først og fremst større leiligheter. Samfunnet er bygget for par eller familier. Ikke for enslige mennesker med lav inntekt. 

Livet mitt er fint. Jeg har ingen økonomiske bekymringer. Og jeg har en jobb. Men jeg må nok finne meg en dame for å få råd til en leilighet. Evt at det blir bygget flere mindre leiligheter. Og det er håpløst. 

Anonymkode: c8f0a...e8c

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overskriften er feil. Du bare har ikke råd til å kjøpe et sted å bo. 

• Liker 28
Skrevet

Merkelig å bo hjemme i den alderen uansett om du har råd til å kjøpe leilighet eller ikke. 

Anonymkode: 26688...f52

• Liker 30
Skrevet

Det er da flust av hybler til leie på 11 kvm til 24000,- i mnd i Oslo?

• Liker 11
Skrevet

Hæ hva snakker du om, det er jo MASSE små leiligheter i Oslo....

Anonymkode: 83306...856

• Liker 34
Skrevet

Kan du ikke leie deg et sted da, og komme deg litt unna skjørtekantene til mor? Man MÅ ikke på død og liv KJØPE et sted å bo for å flytte hjemmefra. Millioner av mennesker over hele verden leier boligen sin. Tusenvis og tusenvis gjør det i Norge også.

Du har bare laget deg en dårlig unnskyldning for å ikke flytte. "Fordi jeg ikke kan kjøpe, kan jeg ikke flytte".

• Liker 34
Skrevet

Et raskt finnsøk på Oslo og maks 60kvm gir "684 treff i 514 annonser"

Tar jeg bort alle vestkant-bydelene og sentrum (løkka, sagene osv) så sitter jeg igjen med "269 treff i 169 annonser".

Og det er bare denne uken, det kommer jo nye hver uke. 

Anonymkode: 83306...856

• Liker 15
Skrevet

Hvorfor skaffer du deg ikke en bedre betalt jobb?

• Liker 5
Skrevet

Det å komme seg inn på boligmarkedet er ikke så lett om man er aleine. Og spesielt ikke om man itillegg tjener under gjennomsnittet og bor i svindyre oslo.

• Liker 7
Skrevet

Finnes det ikke leiligheter på 45 m2 i Oslo ???

Anonymkode: 24375...1fb

• Liker 6
Skrevet

Jeg har samme problem borstett fra at jeg har ikke råd til leie. Skal sies at jeg har uppa gamet mitt med å jobbe veldig mye i det siste, så tror jeg har råd veldig snart 😊 Orker ikke kaste livet mitt bort på å bo hjemme lenger. 

Anonymkode: 83428...0c8

• Liker 2
Skrevet
Knirke skrev (10 minutter siden):

Hvorfor skaffer du deg ikke en bedre betalt jobb?

Hvorfor er du ikke sammen med drømmemannen? 🙄

Anonymkode: 83428...0c8

• Liker 17
Skrevet

Jeg er enig at å kjøpe bolig i Oslo er veldig dyrt.

Jeg er ikke enig i at det er få små leiligheter i Oslo, ja, færre enn det burde være og det drar opp prisene, men det er som noen sier bare å søke på finn.no og masse kommer opp.

Jeg er ikke enig i at du må bo hos foreldrene dine bare fordi du ikke har råd til å kjøpe egen bolig.

• Liker 4
Skrevet

Er ikke de fleste leiligheter i Oslo små bøttekott da? 

Anonymkode: cf5da...928

• Liker 2
Skrevet

Jeg har spørsmål til mamma og pappa: hvorfor tillater dere dette? 

Anonymkode: 59195...02f

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har spørsmål til mamma og pappa: hvorfor tillater dere dette? 

Foreldre pleier å tillate dette sålenge barna sparer mye av lønnen til egenkapital, bil e.l.

• Liker 3
Skrevet

Du kan vel heller leie, framfor å bo hjemme hos foreldrene dine? Alt er bedre enn å bo hos foreldre når man er over 30, kanskje bortsett fra å bo på gata. Man MÅ ikke kjøpe.

Anonymkode: 74e59...cc0

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Foreldre pleier å tillate dette sålenge barna sparer mye av lønnen til egenkapital, bil e.l.

Jeg kjenner ingen foreldre som tillater 30åringer å bo hjemme. Kjenner kun én person som har en 26-åring boende hjemme og han (faren) SKAMMER seg 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan vel heller leie, framfor å bo hjemme hos foreldrene dine? Alt er bedre enn å bo hos foreldre når man er over 30, kanskje bortsett fra å bo på gata. Man MÅ ikke kjøpe.

Anonymkode: 74e59...cc0

Må heller ikke kjøpe i Oslo 

• Liker 4
Skrevet

Stakkars foreldrene dine som ennå ikke får ha sin egen bolig alene. Kom deg ut, Finn deg noe å leie utenfor Oslo om så er.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...