AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 Har ei «venninne» jeg har brukt hundrevis av timer på i tlf. Støttet, trøstet og lyttet. Mye drama om ekser, ny flamme og utroskap. Hvis jeg tar opp noe jeg sliter med er hun rask med å bagatellisere det, eller bare pøser på med råd. Mine ting tar toppen 4-5 min å snakke om. Mens hun kan snakke i timesvis opp igjen og opp igjen. For noen uker siden ringte hun meg. Spurte hvordan det går, og jeg sier alltid « bare bra» typ. Men den dagen sa jeg at jeg er sliten og at jeg er bekymret da mitt barn sliter litt på skolen med utestenging. svaret jeg fikk: har du ikke noe hyggelig å snakke om da?? Jeg: Nei, akkurat nå er det dette som opptar meg.. Kjente jeg ble helt paff. Har følt meg så utnyttet og brukt. Jeg har ikke tatt det opp med henne, men det dår da være grenser på manglende selvinnsikt. Dette skal være ei høyt utdannet dame med master og jobber med mennesker. Dette er så typisk meg, lar meg bruke, lytter og gir omsorg. I sommer hadde vi en fest. Henne, meg og to damer til. Fra hun kom inn døra til festen var over var det kun hun som snakket.. og alt handlet om eksen og den nye og den gamle osv. Anonymkode: caf3d...0ca 2
Silva Pluvialis Skrevet 30. oktober 2021 #2 Skrevet 30. oktober 2021 Herlighet - 🚩🚩. Hun ser ingen andre enn seg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3 Skrevet 30. oktober 2021 Gjenferdet skrev (1 time siden): Herlighet - 🚩🚩. Hun ser ingen andre enn seg selv. Nei hun gjør ikke det. Jeg er mest irritert på meg selv som har latt dette gå så langt att jeg har fått avsmak på hele dama. Jeg må bli flinkere til å sette grenser. Men er redd for å såre Anonymkode: caf3d...0ca 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #4 Skrevet 30. oktober 2021 Nå har du jo iallfall den perfekte ting å si når hun starter opp brødbaksa med klaging: har du ikke noe hyggelig å snakke om da? Og så begynne snakke om ditt. Eller spørre noen andre hvordan det går om på fest. gjenta dette hver eneste samtale. er så mange igler der ute. Henger seg på snille folk og gir ingenting tilbake. Og helt blind på seg selv. En må vurdere å kutte dem ut eller sette skarpe grenser. Anonymkode: b12be...133 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #5 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei hun gjør ikke det. Jeg er mest irritert på meg selv som har latt dette gå så langt att jeg har fått avsmak på hele dama. Jeg må bli flinkere til å sette grenser. Men er redd for å såre Anonymkode: caf3d...0ca Vi so tiltrekker oss sånn lar det ofte hå langt. Vi kan ikke fatte å begripe det faktisk finnes sånne folk. Så tar litt tid før strikken ryker ( ja tålmodigheten) Du vil ikke såre. Men hun sårer jeg deg? Vet det er vanskelig. Du må vel finne ut av om du skal : ta praten eller om du bare skal begynne avvise. Anonymkode: b12be...133 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #6 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi so tiltrekker oss sånn lar det ofte hå langt. Vi kan ikke fatte å begripe det faktisk finnes sånne folk. Så tar litt tid før strikken ryker ( ja tålmodigheten) Du vil ikke såre. Men hun sårer jeg deg? Vet det er vanskelig. Du må vel finne ut av om du skal : ta praten eller om du bare skal begynne avvise. Anonymkode: b12be...133 Jeg har begynt å avvise. Tar ikke tlf hver gang hun ringer, og hvis hun skriver lange avhandlinger om hvor kjipt alt er så sender jeg bare et hjerte.. hun skriver ikke, hun filmer seg mens hun snakker.. Mitt instinkt er å engasjere meg og bry meg, men jo mer jeg gir jo mer tar hun. En periode i sommer følte jeg meg spist opp. Klarer ikke ta det opp før jeg har fått henne litt på avstand.. lett for at jeg ikke klarer å ta det opp på en konstruktiv og saklig måte når begeret er fullt. Anonymkode: caf3d...0ca
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #7 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har begynt å avvise. Tar ikke tlf hver gang hun ringer, og hvis hun skriver lange avhandlinger om hvor kjipt alt er så sender jeg bare et hjerte.. hun skriver ikke, hun filmer seg mens hun snakker.. Mitt instinkt er å engasjere meg og bry meg, men jo mer jeg gir jo mer tar hun. En periode i sommer følte jeg meg spist opp. Klarer ikke ta det opp før jeg har fått henne litt på avstand.. lett for at jeg ikke klarer å ta det opp på en konstruktiv og saklig måte når begeret er fullt. Anonymkode: caf3d...0ca Hva er det egentlig med desse menneskene? jeg får også avhandlinger jeg ikke har interesse for. Og daglig oppdatering på hva vedkommende skal spise, gjøre, føler etc. Er ikke så høflig lenger at jeg gidder å svare på alt. Men likevel kommer disse oppdateringene… Må i perioder blokkere for egen sjelefred😌 Anonymkode: 72933...477
Gjest O.G. Skrevet 31. oktober 2021 #8 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har ei «venninne» jeg har brukt hundrevis av timer på i tlf. Støttet, trøstet og lyttet. Mye drama om ekser, ny flamme og utroskap. Hvis jeg tar opp noe jeg sliter med er hun rask med å bagatellisere det, eller bare pøser på med råd. Mine ting tar toppen 4-5 min å snakke om. Mens hun kan snakke i timesvis opp igjen og opp igjen. For noen uker siden ringte hun meg. Spurte hvordan det går, og jeg sier alltid « bare bra» typ. Men den dagen sa jeg at jeg er sliten og at jeg er bekymret da mitt barn sliter litt på skolen med utestenging. svaret jeg fikk: har du ikke noe hyggelig å snakke om da?? Jeg: Nei, akkurat nå er det dette som opptar meg.. Kjente jeg ble helt paff. Har følt meg så utnyttet og brukt. Jeg har ikke tatt det opp med henne, men det dår da være grenser på manglende selvinnsikt. Dette skal være ei høyt utdannet dame med master og jobber med mennesker. Dette er så typisk meg, lar meg bruke, lytter og gir omsorg. I sommer hadde vi en fest. Henne, meg og to damer til. Fra hun kom inn døra til festen var over var det kun hun som snakket.. og alt handlet om eksen og den nye og den gamle osv. Anonymkode: caf3d...0ca Hun gav deg en gave i denne replikken hun kom med. Nå vet du hva du skal si neste gang hun ringer og syter og klager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå