AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 Høres veldig enkelt ut og råd som «det er bare å akseptere det» faller helt ut fordi jeg har nemlig et stort ønske om det motsatte. Vi har det kjempe fint ellers, og etter at han bygde opp mot frieri også plutselig bestemte seg for å ikke gjøre det så kjenner jeg meg nesten forbanna. Han vil ikke gifte seg ennå. Og ja, en grunn til sinnet mitt er jo at jeg spekulerer i hvorfor. Men jeg må legge dette fra meg før jeg driver han bort av rent sinne. Anonymkode: 42ebe...b15
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #2 Skrevet 30. oktober 2021 Hvorfor vil du ha ham, da? Anonymkode: e0bbc...c09
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3 Skrevet 30. oktober 2021 Den bør snus til «Han vil ikke gifte seg MED MEG». Anonymkode: 1c589...c43 10
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #4 Skrevet 30. oktober 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Vi har det kjempe fint ellers, og etter at han bygde opp mot frieri også plutselig bestemte seg for å ikke gjøre det så kjenner jeg meg nesten forbanna. Han vil ikke gifte seg ennå. Anonymkode: 42ebe...b15 Du trenger ikke akseptere det. Det er lov å bli forbannet. Og hvis han kun vil ha et uforpliktende forhold, og du ikke vil det, så kan du bare dumpe ham. Anonymkode: 90d88...a82 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #5 Skrevet 30. oktober 2021 Har han gitt deg en grunn til hvorfor ikke da? Anonymkode: 3a915...2cf
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #6 Skrevet 30. oktober 2021 Enda, eller for alltid? Det er hva du må finne ut av. Anonymkode: 29b71...885 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #7 Skrevet 30. oktober 2021 Du er bare ikke wife material. For han. Du forteller ikke noe om bakgrunnen din eller hans. Jeg har vært gift tidligere, fikk meg ny samboer et par år senere, ga beskjed som kjærester at jeg aldri skulle gifte meg igjen og at jeg aldri skal ha flere barn. Hun har tatt det opp et par ganger, og selv om hun ikke maser så vet jeg at hun er skuffet og lei seg av det. Men jeg kommer aldri til å endre den meningen. Anonymkode: 65d18...fea 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #8 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er bare ikke wife material. For han. Du forteller ikke noe om bakgrunnen din eller hans. Jeg har vært gift tidligere, fikk meg ny samboer et par år senere, ga beskjed som kjærester at jeg aldri skulle gifte meg igjen og at jeg aldri skal ha flere barn. Hun har tatt det opp et par ganger, og selv om hun ikke maser så vet jeg at hun er skuffet og lei seg av det. Men jeg kommer aldri til å endre den meningen. Anonymkode: 65d18...fea Hun kommer kanskje til å endre mening om å være sammen med deg. Anonymkode: e0bbc...c09 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #9 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres veldig enkelt ut og råd som «det er bare å akseptere det» faller helt ut fordi jeg har nemlig et stort ønske om det motsatte. Vi har det kjempe fint ellers, og etter at han bygde opp mot frieri også plutselig bestemte seg for å ikke gjøre det så kjenner jeg meg nesten forbanna. Han vil ikke gifte seg ennå. Og ja, en grunn til sinnet mitt er jo at jeg spekulerer i hvorfor. Men jeg må legge dette fra meg før jeg driver han bort av rent sinne. Anonymkode: 42ebe...b15 Bygde opp mot frieri? Hva legger du i det? Anonymkode: f0222...899
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #10 Skrevet 30. oktober 2021 Hvorfor er det så viktig å gifte seg? Du kommer til å ødelegge forholdet deres, fordi du lar dette bli en kjempesak, og irritere deg unødig. Hvorfor vil du gifte deg med en som ikke vil gifte seg med deg? Anonymkode: 29652...9ba
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #11 Skrevet 30. oktober 2021 Har han vært gift før? I såfall så har du svaret der Anonymkode: 37e99...70e
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #12 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har han vært gift før? I såfall så har du svaret der Anonymkode: 37e99...70e Det er da ikke noe svar der. Anonymkode: e0bbc...c09
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #13 Skrevet 30. oktober 2021 Noen vil bare ikke gifte seg. Uten at det er så dype meninger rundt hvorfor. Du må jo akspetere det, om du fortsatt vil være sammen med han. Om det å være samboer med han er mer verdt for deg enn å være gift (med noen andre). For gift kan du bli, om du går inn for det. Du kan jo møte en ny mann som er minst like bra som han du har nå, som vil gifte seg med deg. På samme måte må han akseptere at du går fra han, om du velger det. Om det å ikke være gift (med deg) er viktigere for han, enn at dere skal holde sammen. Utover det må du bare gi det tid, om du sliter med aksepten, selv om du velger å bli i forholdet. Er gjerne ikke noe quick fix. Men håper du har fortalt han hva du føler rundt dette? Anonymkode: c5c66...38c 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #14 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hun kommer kanskje til å endre mening om å være sammen med deg. Anonymkode: e0bbc...c09 Det står hun fritt til å gjøre. Jeg har ikke tvunget henne inn i dette samboerskapet. Det er det som er så fint med å bli eldre, man blir mer robust, jeg vet hva jeg går til hvis det blir et samlivsbrudd, vet hvordan jeg skal håndtere det mentalt og praktisk. Anonymkode: 65d18...fea
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #15 Skrevet 30. oktober 2021 Har han vært gift før? Anonymkode: c3d4c...cfc
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #16 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er det som er så fint med å bli eldre, man blir mer robust, jeg vet hva jeg går til hvis det blir et samlivsbrudd, vet hvordan jeg skal håndtere det mentalt og praktisk. Anonymkode: 65d18...fea Høres ut som du forbereder deg på krigen, ikke hygger deg i et lekent og nært forhold med dama du elsker. Anonymkode: e0bbc...c09 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #17 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er da ikke noe svar der. Anonymkode: e0bbc...c09 Har en vært gift før og skilt seg og vet hvilken kjøttkvern en skal gjennom, så frister det ikke å bli gift igjen. En var sikkert forelsket og så lyst på livet den gangen også. Noen fornuftige valg gjør en for å beskytte seg sjøl og ikke ta sjansen på å mislykkes en gang til . Å være skilt to ganger er ikke noe en er stolt av Anonymkode: 37e99...70e
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #18 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har en vært gift før og skilt seg og vet hvilken kjøttkvern en skal gjennom, så frister det ikke å bli gift igjen. En var sikkert forelsket og så lyst på livet den gangen også. Noen fornuftige valg gjør en for å beskytte seg sjøl og ikke ta sjansen på å mislykkes en gang til . Å være skilt to ganger er ikke noe en er stolt av Anonymkode: 37e99...70e Jeg er skilt og vil gifte meg igjen. Så ikke alle skilte tenker sånn. Anonymkode: e0bbc...c09 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #19 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Høres ut som du forbereder deg på krigen, ikke hygger deg i et lekent og nært forhold med dama du elsker. Anonymkode: e0bbc...c09 Hvor skriver anonym fea at han elsker samboeren? Anonymkode: 7cd49...b6e
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #20 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Har en vært gift før og skilt seg og vet hvilken kjøttkvern en skal gjennom, så frister det ikke å bli gift igjen. En var sikkert forelsket og så lyst på livet den gangen også. Noen fornuftige valg gjør en for å beskytte seg sjøl og ikke ta sjansen på å mislykkes en gang til . Å være skilt to ganger er ikke noe en er stolt av Anonymkode: 37e99...70e Det var en generalisering. Jeg har vært gift en gang, og det var ikke ekteskapet som var problemet, det var en voldelig mann (han ble det etter vi giftet oss). Ja, det er en mølle å skille seg, men det var ikke avskrekkende. I dag er jeg gift igjen, ser ingen grunn til å nekte min partner, som ønsket å gifte seg, et ekteskap bare fordi jeg har vært gift før. Spesielt ikke når det var mannen som var problemet og ikke ekteskapet i seg selv. Anonymkode: 29b71...885 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå