Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #1 Skrevet 5. oktober 2005 Hei igjen Var her inne litt under prøveperioden vår og var så heldig at jeg deretter kunne gå over til siden gravid. Nå må jeg komme tilbake her igjen etter en MA (missed abortion) Det som skjedde var at jeg i to tilfeller merket brunaktig utflod. Det kom den ene dagen og ble borte igjen dagen etter og tok ca en uke før det skjedde igjen. Ringte da legekontoret som beroliget meg med at det kunne være sporblødning som var normalt, men de ville jeg skulle ta kontakt om det skjedde igjen. De skjedde igjen og på søndag kveld ringte jeg sykehuset og fikk beskjed om å komme inn for en sjekk. (jeg hadde da hatt brunaktig utflod i 3 dager) Hun tok innvendig ultralyd av meg å sa "desverre, men her er det ikke liv" Det er de værste ordene jeg har hørt i mitt liv. Legen regnet med at denn hadde dødd i uke 8. Måtte da ta en medisinsk abort og var på sykehuset i går for å ta den. (Den lille skulle vært 10 uker i går, men da var jeg heller på sykehuset) Sitter nå med mange spørsmål. Legen sa at det mest sansynlig var noe galt med barnet når dette skjedde og at det var naturens metode for å ordne opp. - kunne jeg gjort noe for å forhindre dette? Vi skal prøve igjen og spm i den sammenhengen er: - Hvor lenge bør vi vente? - Legen sa vi burde vente i to menssykluser og helsesøster på sykehuset sa vi kunne vente en menssyklus. Hva bør vi gjøre? Er det noen som her som har opplevd en MA? - Hvor lang tid tok det før dere ble gravide første gang (når dere opplevde en MA) - Hvor lang tid tok det før dere ble gravide igjen? - Opplevde dere en abort til eller fungerte det da? Takker for alle svar Klem fra Nimo :cry:
Gjest Cinzia, ikke innlogget Skrevet 5. oktober 2005 #2 Skrevet 5. oktober 2005 Hei. Det var trist å høre at du har hatt en MA. Jeg har ikke vært i samme situasjon selv (har prøvd lenge og er igang med IVF), så jeg har ikke noe førstehåndskunnskap å komme med, men svigerinnen min mistet for en tid tilbake, og hun ble gravid veldig raskt etterpå. Jeg vet at de ventet bare en syklus etterpå, men etter hva jeg har forstått, gir leger veldig forskjellige råd om dette. Har hørt at det egentlig ikke er noe problem å prøve men en gang, men at det da blir vanskeligere å beregne termin fordi man ikke helt vet når man hadde EL.... Når det gjelder om du kunne gjort noe annerledes, vet jeg iallefall at de fikk beskjed om at det ikke var noe de kunne gjort for å unngå det, og at når sånt skjer er det ofte fordi fosteret ikke er levedyktig. Men som sagt: Jeg har ikke opplevd dette selv, så jeg er langt fra noen ekspert. Håper uansett at det klaffer raskt for deg igjen!
smile Skrevet 5. oktober 2005 #3 Skrevet 5. oktober 2005 jeg har heller ikke opplevd dette selv men en venninne av meg mistet på akkurat samme tidspunkt og det hadde vært dødt en stund. Legen sa også det samme til henne at det var ikke levedyktig. De sa at de måtte bare prøve igjen med en gang men da var det vanskeligere å finne termin. Men egentlig er ikke det er stort problem lenger for maskinene de har er så bra. Jeg tror de allikevel lagte å vente en mnd. Tror det er veldig forskjellig hvor fort dere blir gravid igjen men det er bare å prøve! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå