Gå til innhold

Hysterisk fordi jeg velger å gi bort innpakket godteri på halloween?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og noen flere er nettopp blitt utskjelt av flere kvinner fordi jeg sa at jeg velger å kun dele ut innpakket godteri på halloween. Grunnen til at jeg velger det er fordi det skal bli lettere for de ungene som kanskje har allergier å plukke ut det de ikke kan spise og måtte slippe å kaste hele posen i tilfelle en kjeks med nøtter han ligget sammen med det godteriet de tåler.

En annen grunn til at jeg velger også det som er innpakket av hygienemessige grunner, og da hugget de til for det var ikke måte på hysteri om at " unger tåler litt bakterier! Du frarøver dem immunforsvaret med å være så hysterisk! ". Noen kom også med argumentet om at man sjeldent finner nåler eller andre skadelige ting i godteriet som er tuklet med, men hovedgrunnen her var jo at det er litt uhygiensk med uinnpakket godteri fordi man ikke vet om folk har vasket hendene sine før de tar på det eller har nyst over det. ...

Er jeg virkelig hysterisk?

Anonymkode: 1f321...d34

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du har helt sikkert blitt utskjelt av flere fordi du velger å gi bort innpakket godteri 😂😂

Anonymkode: 29d0d...9c6

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja du har helt sikkert blitt utskjelt av flere fordi du velger å gi bort innpakket godteri 😂😂

Anonymkode: 29d0d...9c6

Ja, inne på en facebookgruppe hvor dette var et tema var det enormt mye latterliggjøring av meg og flere andre som sa at vi ikke ville gi bort godteri. Søk opp og meldt deg inn i hønehjørnet så ser du det selv. Navnet mitt kommer jeg dog ikke til å stå frem med.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har bare kjøpt innpakket godteri, on det ikke er godt nok får de holde seg unna døra mi. 

Vil nå si at det er litt bedre og risikere allergi enn en barberhøvel i godteriet jeg da. Men smaken er vell som baken. 

Anonymkode: f5548...890

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har bare kjøpt innpakket godteri, on det ikke er godt nok får de holde seg unna døra mi. 

Vil nå si at det er litt bedre og risikere allergi enn en barberhøvel i godteriet jeg da. Men smaken er vell som baken. 

Anonymkode: f5548...890

Barberhøvler kan man vel fint stappe inn i både innpakket og uinnpakket godteri. Husker da jeg gikk halloween da jeg var barn tidlig 2000 tall så fikk vi både innpakket og uinnpakket som var blitt tuklet med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg trodde det var en uskreven regel at godteriet skal være innpakket både på Halloween og til julebukker??? Har alltid praktisert det her i området, i hvert fall.

Anonymkode: 99640...010

Ja, det trodde jeg også. 

Anonymkode: ec292...829

• Liker 2
Skrevet

Fordelen med innpakket godteri: Mer hygienisk, mindre risiko for allergikere.

Ulempen med uinnpakket godteri: Mer avfall - som uansett kan/bør/skal kildesorteres. 

Her synes jeg fordelene helt klart veier opp ulempen, og praktiserer selv innpakket godteri i den grad jeg deler ut. Jeg har også hatt 'på lur' hjemme så jentungen får bytte det uinnpakkede hun har fått mot noe annet hjemme - og kastet det uinpakkede fra bøtta. 

Anonymkode: 7d042...719

• Liker 7
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, inne på en facebookgruppe hvor dette var et tema var det enormt mye latterliggjøring av meg og flere andre som sa at vi ikke ville gi bort godteri. Søk opp og meldt deg inn i hønehjørnet så ser du det selv. Navnet mitt kommer jeg dog ikke til å stå frem med.

Facebook er ikke representativt for normale menneskers holdninger. Facebook er full av tullinger med meninger de normalt ikke ville ytret ansikt til ansikt. Drit i disse keyboard krigerne og gjør det som du føler er best.

Anonymkode: 55f5a...8fb

• Liker 6
Skrevet

I fjor og i år - på grunn av covid - gir jeg KUN innpakket.

Mer plastavfall ja, men vi har pandemi på gang. 

Anonymkode: 4c33f...1d2

• Liker 6
Skrevet

Jeg ønsket ikke at barna mine skulle spise uinnpakket godteri som fremmede hadde kladdet på, og jeg er ikke spesielt hysterisk eller bakteriefobisk.

Anonymkode: cc79e...0b5

• Liker 13
Skrevet

Blant mine venner og familie har det alltid vært motsatt, vi gir alltid bort innpakket godteri, og barna tar vare på innpakket godteri de har fått. De fleste jeg kjenner ber faktisk barna om å kaste godteriet de har fått som ikke er innpakket, og dette blir snakket om før de går ut på Knask eller knep, så barna er fullt klar over det og ok med det på forhånd. Det «baksnakkes» litt om folk som ikke gir bort godteri som er innpakket. Den varianten du forteller om ts, at folk latterliggjør de som gir bort innpakket godteri, det høres helt sprøtt ut. Det er vel bare fint å få innpakket godteri? Hvem vil ha godteri som mange skitne fingre har tatt på? Nei, innpakket godteri har alltid vært praksis her i vårt nabolag, lenge før korona.

Anonymkode: 405b5...f4f

• Liker 10
Skrevet

Jeg er ikke spesielt hysterisk når det gjelder mat, men har kjøpt innpakket godis for å gi bort. Andre vet jo ingenting om meg og min hygiene, så forstår det godt at det er ekkelt å få godteri som ikke er pakket inn 🙄 Har ikke barn selv.

Anonymkode: 923b9...7ef

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Blant mine venner og familie har det alltid vært motsatt, vi gir alltid bort innpakket godteri, og barna tar vare på innpakket godteri de har fått. De fleste jeg kjenner ber faktisk barna om å kaste godteriet de har fått som ikke er innpakket, og dette blir snakket om før de går ut på Knask eller knep, så barna er fullt klar over det og ok med det på forhånd. Det «baksnakkes» litt om folk som ikke gir bort godteri som er innpakket. Den varianten du forteller om ts, at folk latterliggjør de som gir bort innpakket godteri, det høres helt sprøtt ut. Det er vel bare fint å få innpakket godteri? Hvem vil ha godteri som mange skitne fingre har tatt på? Nei, innpakket godteri har alltid vært praksis her i vårt nabolag, lenge før korona.

Anonymkode: 405b5...f4f

Sånn var det da jeg gikk halloween som liten også, det var derfor jeg syns det var så rart at folk ble så hånlige da dette ble et diskusjonstema.

Skrevet

Trodde det var det vanlige å hive uinnpakket godteri barna kommer hjem med?

Anonymkode: 3d4ed...680

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trodde det var det vanlige å hive uinnpakket godteri barna kommer hjem med?

Anonymkode: 3d4ed...680

Jeg har ikke barn selv så jeg aner ikke hva som er vanlig. Som liten mener jeg å huske at jeg spiste begge deler da vi gikk rundt (halloween var vel ganske nytt den gangen og mange slengte oppi en kjeks eller noen sjokoladeruter de hadde liggende), men etter å ha blitt voksen og fått tantebarn  så ville jeg ikke latt de spise uinnpakket i og med at man ikke kjenner hygienen til de som har delt det ut, og med tanke på allergi.

• Liker 2
Skrevet

Får barna med seg godt som ikke er pakket inn så går det rett i søpla her.

Anonymkode: 88982...743

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Facebook er ikke representativt for normale menneskers holdninger. Facebook er full av tullinger med meninger de normalt ikke ville ytret ansikt til ansikt. Drit i disse keyboard krigerne og gjør det som du føler er best.

Anonymkode: 55f5a...8fb

Og her snakker vi ikke engang om en hvilken som helst Facebookgruppe, men om selve Hønehjørnet.

For å si det sånn: Jeg hadde ikke ofret en kalori på hva Hønehjørnet tenker om noe som helst. :P

Anonymkode: 3e02b...37a

• Liker 17
Skrevet

Det er sikkert folk som baksnakker folk som har innpakket, og folk som baksnakker folk som har uinnpakket. Det er folk som baksnakker som baksnakker som er problemet.

Synes det er flott at du har innpakket snop! Foreldrene hjemme vet ikke om du har hatt sleiv oppi, eller om ungene har fått forsynt seg selv med hendene, så da slipper du at snopen blir kastet, som også er miljø-uvennlig!

Anonymkode: 9bd0c...cd7

• Liker 3
Skrevet

Kjøper kun innpakket godteri til slike anledninger. Det er vanvittig uhygienisk med uinnpakket godteri, man aner ikke hvem det er som har klådd på det. Fysj. 

Anonymkode: 889cd...ff5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...