AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg har havnet i en håpløss situasjon. Jeg sitter på lån på 2 hus sammen med samboer. Det huset vi ikke bor i er et totalrennovering prosjekt. Det står per i dag der uten at noe skjer pga samboer har rotet det til økonomisk. Han har kjøpt inn en det matriell så vi kan komme et stykke på vei, men nå må han jobbe ekstra i sitt firma pga økonomien sin. Jeg har vært i banken å hørt om vi ka dele lånet i 2, men fikk beskje at jeg må stå som sikkerhet på hele lånet. Jeg og samboer klarer ikke å bli enig i delingen av egenkapital og rot som alt er på lånet og jeg har nektet tatt opp byggelån før vi skriver samboerkontrakt. Han skylder meg også 250. 000 kr🙄 Jeg må sikre meg selv og barna og jeg aner ikke hvordan jeg kan gjøre det. Jeg har barn fra før og vi har små barn sammen. Er det noen som har tips/råd? Anonymkode: 57885...641
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #2 Skrevet 30. oktober 2021 Selg renoveringsobjekt umiddelbart Anonymkode: 2ac09...d33 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3 Skrevet 30. oktober 2021 Etterpåklokskap er dyrt, dette burde vært kontraktfestet for lenge siden. Selg huset dere ikke har råd til å pusse opp. Få juridisk bistand så det siste lånet fordeles korrekt. Vurder også om dette er en mann du skal dele økonomi og bolig med. Hans manglende vurderingsevne går utover barna dine. Anonymkode: 0dd01...d5f 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #4 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Selg renoveringsobjekt umiddelbart Anonymkode: 2ac09...d33 Jeg har sagt det, men han nekter. Han har revet alt innvendig å gjort en del utenfor så i penger er det jobb for sikkert en halv mill, så er tap prosjekt... Jeg vil bare bli kvitt det! Anonymkode: 57885...641
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #5 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Etterpåklokskap er dyrt, dette burde vært kontraktfestet for lenge siden. Selg huset dere ikke har råd til å pusse opp. Få juridisk bistand så det siste lånet fordeles korrekt. Vurder også om dette er en mann du skal dele økonomi og bolig med. Hans manglende vurderingsevne går utover barna dine. Anonymkode: 0dd01...d5f Takk, jeg er der at jeg ser mørkt på dette og har mistet tilitten til han😔 Han har truet flere ganger med at han kan overta husprosjektet alene. Jeg har ofret 1 år av småbarnsfasen med å være aleine om alt hele tiden og betalt halvparten av utgiftene på det huset og 40.000 til isolasjon, så jeg ønsker ikke at han skal få det oppi nevene med å være så egoistisk å stygg som han har vist seg å være😔 Anonymkode: 57885...641
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #6 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har sagt det, men han nekter. Han har revet alt innvendig å gjort en del utenfor så i penger er det jobb for sikkert en halv mill, så er tap prosjekt... Jeg vil bare bli kvitt det! Anonymkode: 57885...641 Du kan kreve det solgt. Kontakt advokat. Anonymkode: 19bc6...98f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #7 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan kreve det solgt. Kontakt advokat. Anonymkode: 19bc6...98f Takk skal gjøre det! Anonymkode: 57885...641
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå