Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samme diskusjon hvert år. Når er det ok å henge opp julelysene utendørs? 

Vi henger opp lysene en-to dager før 1.desember og lysene tennes tidlig om morgenen den 1.desember. Min mann "nekter" meg å henge opp og tenne lysene tidligere. Men det er så grått, trist og kjedelig nå som vi går inn i november. Er det ikke innafor å henge opp (og tenne) lysene i midten av november?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det er innafor. Kjør på. Jeg skal også det :) 

Anonymkode: 48564...c45

• Liker 2
Skrevet

Jeg begynner å hegne opp  i november. Så er det klart til advent. Men jeg tenner ikke lysene før advent.

• Liker 2
Skrevet

Vi henger som regel opp julelys ute til første søndag i advent. Syns det er greit å starte i siste halvdel av november. 

Anonymkode: fd3b6...af9

Skrevet

Første søndag i advent🤩🤩

• Liker 3
Skrevet

Vi henger opp 1. desember eller 1. søndag i advent, avhengig av hva som kommer først. Vi lar det henge ut januar, da kaller vi det vinterlys og ikke julelys. 😄 Jeg synes det er bare fint med lys ute i den mørke årstiden så tenker at det er absolutt innafor å henge opp nå. 

• Liker 1
Skrevet

Synes det er greit, og koselig, men «vinterlys», og mener vi allerede i november kan henge dem opp. Altså med vinterlys, mener jeg lys som ikke skriker «jul». Slike «julelys» kan vente til helgen med første søndag i advent.

Anonymkode: a5221...c00

• Liker 1
Skrevet

Første søndag i advent ELLER 1.desember 🥰

Anonymkode: 7743a...5db

• Liker 1
Skrevet

Yes. Henger opp i midten av november😎. Det er så mørkt og trist! Nå har vi kunne «hvite» lys som henger rundt hustaket og på et tre i Hagen foran huset da, så hvem bestemmer at det er julelys sånn egentlig 🤷🏻‍♀️. Kunne hengt året rundt😁

Anonymkode: e5f1e...050

• Liker 2
Skrevet

Har hengt opp her, både jeg og naboen! Men det er snakk om lysslynger med hvitt, varmt lys på et par trær og verandarekkverk, og det skal få være på ut januar. Men henger ikke opp neonnisser og reinsdyr, bare litt for å få de mørke hagene triveligere. Det er ingen som har lyset i sidesynet fra stua, da hadde det sikkert stilt seg annerledes. 

Anonymkode: 878e4...6a4

• Liker 2
Skrevet

Jeg kaller det mørketidslys. Det er allerede kommet opp! 

Anonymkode: 0c327...19b

• Liker 2
Skrevet

Hele gata mi har hengt opp nå. Jeg hang opp i dag. 31 oktober 🎃🎃🎃

Usikker på om jeg kommer til å slå dem på helt enda. Var mest pga Halloween.

Elsker når julelysene kommer opp. Jo før jo bedre😄

Anonymkode: fcb61...30b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hengt opp lys i et tre i hagen i dag som jeg/vi alltid gjør 31. oktober. (De er ikke veldig "julete" så de henger på terrassen om sommeren). Mer typiske julelys, julestjerner etc. kommer opp 1. søndag i advent. Førstnevnte blir gjerne hengende der til begynnelsen av mars mens stjernene tas ned når vi rydder bort julen i begynnelsen av januar. Utendørs julebelysning ellers blir tatt ned i midten av januar. 

Med andre ord synes jeg det må være helt "innafor" med litt lys ute nå som det blir tidlig mørkt om kveldene, men man trenger kanskje ikke kjøre full pakke med reinsdyr og nisser riktig enda :ler: 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2021 den 16.56):

Synes det er greit, og koselig, men «vinterlys», og mener vi allerede i november kan henge dem opp. Altså med vinterlys, mener jeg lys som ikke skriker «jul». Slike «julelys» kan vente til helgen med første søndag i advent.

Anonymkode: a5221...c00

Dette. Det er forskjell på utelys og julelys. 

Anonymkode: b06a5...f25

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...