AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 For en stund siden la jeg merke til at jeg mister mer hår enn normalt. Ligger mye i dusjen etter bad, på gulvet etter tørk men ikke ellers. Har vært hos lege og tatt blodprøver og alt var normalt, men fikk beskjed om å starte på jern da jeg ligger under normal grensen. Startet på jern for en måned siden og føler at jeg mister mindre hår nå. Men innimellom så får jeg sånn «brenne» følelse i hodebunnen og det er irriterende, og vet ikke hva det kommer av. Ellers tar jeg kun fiskeolje kapsler og b kompleks. Ingen andre vitaminer ellers, tenker å kutte ut b komplekse også da jeg ikke har mangler og det er unødvendig. Har også sluttet å stripe meg og jeg synes det er så dritt, fordi jeg ikke kler min egen natur farge, men jeg tør ikke stripe det mer. Noen råd til meg? Anonymkode: 0e7f1...9c6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Ingen som mister hår her? 😌 Anonymkode: 0e7f1...9c6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen som mister hår her? 😌 Anonymkode: 0e7f1...9c6 Jeg har det på samme måte, og har også sluttet å stripe mitt fordi jeg fikk "kjemisk klipp" etter sist gang, og håret er tynt nok som det er. Synes heller ikke naturfargen min er så fin til meg, men har sett meg nødt til å la det vokse ut uten å gjøre noe annet hos frisøren enn å stusse det iblant. Har brukt NISIM produkter en tid, og synes det funket en stund, men mistet mer hår de siste mnd. Sikkert 150-200 hårstrå daglig. Vurderer å ta prøver for å se om det er noen mangler. Sist jeg sjekket jern var ferritin på 18, lavere enn normalen for kvinner på min alder, men ikke lavt nok til å bli anbefalt jerntilskudd. Anonymkode: 1c6b5...c44
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har det på samme måte, og har også sluttet å stripe mitt fordi jeg fikk "kjemisk klipp" etter sist gang, og håret er tynt nok som det er. Synes heller ikke naturfargen min er så fin til meg, men har sett meg nødt til å la det vokse ut uten å gjøre noe annet hos frisøren enn å stusse det iblant. Har brukt NISIM produkter en tid, og synes det funket en stund, men mistet mer hår de siste mnd. Sikkert 150-200 hårstrå daglig. Vurderer å ta prøver for å se om det er noen mangler. Sist jeg sjekket jern var ferritin på 18, lavere enn normalen for kvinner på min alder, men ikke lavt nok til å bli anbefalt jerntilskudd. Anonymkode: 1c6b5...c44 Det var trist å lese og jeg vet akkurat hvordan du har det. I hele sommer har jeg følt meg svimmel og sløv og tok prøver og hos meg var ferritin på 19 og jern 8,8 og fikk beskjed om å ta jern i 3 mnd og det gjør jeg. Anbefaler deg å ta prøver for å se om du har noen mangler. Jeg har også brukt Nisim men sluttet da jeg ble lei av å ha håret som stålbørste, den tørket ut håret mitt vanvittig. Og etterhvert mistet jeg mer. Så jeg sluttet med den. Nå bruker jeg bare vanlig sjampo. Håpet det ordner seg for deg ❤️ Anonymkode: 0e7f1...9c6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #5 Skrevet 1. november 2021 Ja det er noe som er veldig kjipt med nisim sjampoen, at håret blir så utrolig tørt. Og jeg har naturlig tørt hår fra før. Har også slitt med lite energi og det å bli fort sliten ved fysisk aktivitet, så kan hende jeg også kunne hatt nytte av et par mnd med jerntilskudd. Skal snakke med legen og evt ta noen nye prøver. Takk, håper det ordner seg for deg og😊 Anonymkode: 1c6b5...c44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå