AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg var i kirke, men erfarte ikke kjærlighet. Og jeg var i neste kirke, men erfarte ikke kjærlighet. Var det jeg som ikke forstod kjærlighet eller kirke? Hva er dine erfaringer? Anonymkode: 64d5f...a60
stan Skrevet 30. oktober 2021 #2 Skrevet 30. oktober 2021 Mennesker i kirker er vel som andre, litt forsiktige med fremmede. Hva gjorde du for å komme i kontakt med dem? 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3 Skrevet 30. oktober 2021 jeg opplevde kun fordømmelse og den evige maningen om at "hvis du ikke omvender deg kommer du til helvete". selv blitt kastet ut av familien fordi jeg ikke lengre er kristen. Anonymkode: 681ac...e2a
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #4 Skrevet 30. oktober 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: jeg opplevde kun fordømmelse og den evige maningen om at "hvis du ikke omvender deg kommer du til helvete". selv blitt kastet ut av familien fordi jeg ikke lengre er kristen. Anonymkode: 681ac...e2a Kirken har avskaffet helvete, så dette tror jeg ikke noe på Anonymkode: 45752...05a 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): jeg opplevde kun fordømmelse og den evige maningen om at "hvis du ikke omvender deg kommer du til helvete". selv blitt kastet ut av familien fordi jeg ikke lengre er kristen. Anonymkode: 681ac...e2a Kristne tror ikke på helvete, så her driver du bare med løgner Anonymkode: a7e99...ed9 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #6 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kristne tror ikke på helvete, så her driver du bare med løgner Anonymkode: a7e99...ed9 Det er jo veldig mange kristne som tror på helvete. At enkelte sekter som f.eks Den norske kirke har avskaffet der utelukker jo ikke at verken indiviuelle kristne eller andre kristne sekter tror på helvete. Anonymkode: 977cc...f31 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #7 Skrevet 31. oktober 2021 Kirken er jordisk og avhengig av menneskene der. Søk Gud i bibelen, i hjertet, i Guds natur. Anonymkode: f0e05...75f 1
Gjest Lawyam Skrevet 31. oktober 2021 #8 Skrevet 31. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): jeg opplevde kun fordømmelse og den evige maningen om at "hvis du ikke omvender deg kommer du til helvete". selv blitt kastet ut av familien fordi jeg ikke lengre er kristen. Forsto ikke; gikk du i 2 kirker og hørte 2 prekner eller var du medlem i to menigheter? Og hvorfor gikk du i 2 kirker og søkte kristent budskap hvis du er kastet ut av familien fordi du IKKE er kristen. Dette gir innen mening. Jeg tror ikke på deg og din fortelling. Endret 31. oktober 2021 av Lawyam
sofie777 Skrevet 31. oktober 2021 #9 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg har gått i 5-6 menigheter og har aldri hørt noen snakke om at man kommer til helvete. Det ligger implisitt, men det er ingen som snakker høyt om det. Vi fokuserer på at folk blir kjent med Jesus på en kjærlig måte. 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #10 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo veldig mange kristne som tror på helvete. At enkelte sekter som f.eks Den norske kirke har avskaffet der utelukker jo ikke at verken indiviuelle kristne eller andre kristne sekter tror på helvete.Anonymkode: 977cc...f31 Ikke slik ateistene tror det er. Helvete er bare fravære av Gud, ikke en varm plass man blir torturert i. Anonymkode: a7e99...ed9 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #11 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke slik ateistene tror det er. Helvete er bare fravære av Gud, ikke en varm plass man blir torturert i. Anonymkode: a7e99...ed9 Igjen: Det kommer an på hvilken kristen sekt du hører på. Mange kristne sekter tror på ild og tortur-helvete. Anonymkode: 977cc...f31 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #12 Skrevet 31. oktober 2021 Synes evig liv i paradis høres betraktelig verre ut enn at alt blir svart når man dør. Da tar det jo aldri slutt dette her. Anonymkode: e981f...54a 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #13 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo veldig mange kristne som tror på helvete. At enkelte sekter som f.eks Den norske kirke har avskaffet der utelukker jo ikke at verken indiviuelle kristne eller andre kristne sekter tror på helvete. Anonymkode: 977cc...f31 jeg var i en annen kristen kirke. veldig stort blant frimenigheter. Anonymkode: 681ac...e2a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #14 Skrevet 31. oktober 2021 Lawyam skrev (1 time siden): Forsto ikke; gikk du i 2 kirker og hørte 2 prekner eller var du medlem i to menigheter? Og hvorfor gikk du i 2 kirker og søkte kristent budskap hvis du er kastet ut av familien fordi du IKKE er kristen. Dette gir innen mening. Jeg tror ikke på deg og din fortelling. du blander ulike innlegg fra ulike personer Anonymkode: 681ac...e2a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #15 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 30.10.2021 den 9.59): Jeg var i kirke, men erfarte ikke kjærlighet. Og jeg var i neste kirke, men erfarte ikke kjærlighet. Var det jeg som ikke forstod kjærlighet eller kirke? Hva er dine erfaringer? Anonymkode: 64d5f...a60 hvordan forventer du kjærlighet av å være i en bygning? Føler du vanligvis kjærlighet i skoler, rådhus, kjøpesentre eller driftsbygningen til andre firma enn kirken? Anonymkode: f3667...941 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #16 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hvordan forventer du kjærlighet av å være i en bygning? Føler du vanligvis kjærlighet i skoler, rådhus, kjøpesentre eller driftsbygningen til andre firma enn kirken? Anonymkode: f3667...941 jeg sa ikke bygning, jeg sa der kristne møttes, da vil jeg tro det mest naturlige på jord ville være å erfare at det var kjærlighet mitt i blant dem... Anonymkode: 64d5f...a60
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #17 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): du blander ulike innlegg fra ulike personer Anonymkode: 681ac...e2a meg som skrev innlegget du svarte på. vokste opp i en frimenighet. alt handlet om å være "god nok". de sier at man skal være kjærlig og snuu kinnet til, men i praksis er min opplevelse at de var veldig dømmende. som voksen tok jeg avstand, og ble kastet ut av familien. da var formaninger at jeg måtte omvende meg for å ikke komme i helvete. Anonymkode: 681ac...e2a
Entern Skrevet 31. oktober 2021 #18 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo veldig mange kristne som tror på helvete. At enkelte sekter som f.eks Den norske kirke har avskaffet der utelukker jo ikke at verken indiviuelle kristne eller andre kristne sekter tror på helvete. Anonymkode: 977cc...f31 Den norske kirke er en kirke, ikke en sekt 2
Entern Skrevet 31. oktober 2021 #19 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): meg som skrev innlegget du svarte på. vokste opp i en frimenighet. alt handlet om å være "god nok". de sier at man skal være kjærlig og snuu kinnet til, men i praksis er min opplevelse at de var veldig dømmende. som voksen tok jeg avstand, og ble kastet ut av familien. da var formaninger at jeg måtte omvende meg for å ikke komme i helvete. Anonymkode: 681ac...e2a Mye sånt med frimenigheter dessverre
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #20 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Igjen: Det kommer an på hvilken kristen sekt du hører på. Mange kristne sekter tror på ild og tortur-helvete. Anonymkode: 977cc...f31 Det gjelder veldig få, de fleste tror på helvete som fravær av Gud, slik det står i Bibelen. Anonymkode: a7e99...ed9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå