Gjest the1andonly Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg har ei på 9 mnd som sover utrolig dårlig. Ho sover sånn ca 9-11 og 14-15 sammen med meg i senga. Ofte kortere. Med en gang jeg går ut av rommet så våkner ho. Jeg får henne ikke til å sovne i vogn. Pappaen får oftere og oftere til å trille henne i søvn, men hun finner ikke søvnen når jeg triller. I hverdagen så går dette bra siden største er i bhg. Dette er første helga mi alene siden mai. Jeg får det ikke til å gå opp med å ha to barn. Hvordan gjør dere det med dagsoving. Hvor lenge er ok at 3-åringen er alene i stua. Jeg hører han siden dørene er oppe, han er i etasjen over. Han sitter med nettbrett og mat og drikke 😅 føler jeg ikke strekker til som en person alene med 2. Pappaen jobber borte annenhver uke. Føler ikke jeg kan be svigermor komme annenhver helg i to dupper 🤷 ho passer allerede minsta 3 ganger i uka 2-3 timer mens jeg jobber (annenhver uke). I tillegg tar svigermor største en dag. Vanligvis bruker ho ta han en ettermiddag, men siden jeg nå er alene på helg så skal han en tur bort et par timer kanskje med ho i dag. Hvor mye er ok å be om pass?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #2 Skrevet 30. oktober 2021 Tenker det går helt fint. Det er snakk om noen få timer annenhver helg. Så lenge du kan høre 3 åringen og 3 åringen kan komme hvis det er noe, så hadde jeg bare fortsatt som dere gjør. Det er jo uansett ikke for evig og når og hvor lenge de sover på dagen forandrer seg etterhvert. Hadde ikke bedt om barnepass til dette så lenge 3 åringen virker fornøyd. Anonymkode: 3960d...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3 Skrevet 30. oktober 2021 Ikke helt ideelt selvfølgelig å la 3-åringen være "alene" så mye, men samtidig er det vel ikke skadelig på noe måte heller. Svigermoren din hjelper dere masse, dere er veldig heldige. Skjønner at det kan føles flaut å be om mer hjelp, men er det en mulighet at hun vil gjerne være sammen med barnet mer? For da blir det jo win-win. Er ikke noen regler på hvor mye er OK å be om pass... Anonymkode: 82cc5...783
Gjest the1andonly Skrevet 30. oktober 2021 #4 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker det går helt fint. Det er snakk om noen få timer annenhver helg. Så lenge du kan høre 3 åringen og 3 åringen kan komme hvis det er noe, så hadde jeg bare fortsatt som dere gjør. Det er jo uansett ikke for evig og når og hvor lenge de sover på dagen forandrer seg etterhvert. Hadde ikke bedt om barnepass til dette så lenge 3 åringen virker fornøyd. Anonymkode: 3960d...7b7 Ja jeg hører han og han vet hvor jeg er. Får dårlig samvittighet for at han må være alene og sitter bare å ser på YouTube. Men han storkoser seg 😂😂😂 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke helt ideelt selvfølgelig å la 3-åringen være "alene" så mye, men samtidig er det vel ikke skadelig på noe måte heller. Svigermoren din hjelper dere masse, dere er veldig heldige. Skjønner at det kan føles flaut å be om mer hjelp, men er det en mulighet at hun vil gjerne være sammen med barnet mer? For da blir det jo win-win. Er ikke noen regler på hvor mye er OK å be om pass... Anonymkode: 82cc5...783 Savner å bo i samme by som foreldrene mine og søstra og broren min. Men de hadde nok ikke hjulpet til mer. Skulle bare ønske at det var voksenpersoner som kom og ønsket å være sammen med ungene mine. Men skjønner det ikke er vanlig å ha det. Blir nok bedre når de blir større og kanskje har venner å være med. Hvis hun ønsket å være sammen med han mer så tenker jeg at hun hadde jo spurt. Det er bare vi som spør. Hun kan tilby men det er 2 ettermiddager i uka eller møte oss alle å leke ute/inne. Det er alltid jeg som spør om vi kan komme på middag/besøk. Alltid jeg som ber dem på besøk. Kanskje hun ikke rekker å spørre siden jeg gjør det.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #5 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg synes personlig det er alt for lenge å la en treåring sitte alene med skjerm i en annen etasje i to timer i strekk... Vi hadde/har samme problem - yngste sov/sover oppå meg eller ute i vognen. Men sov ikke på langt nær så lenge som din - her var det snakk om en halvtime. Vi satt i sofaen med sovende baby oppå meg og treåringen ved siden av med tven på med lav lyd. Nå sover yngste litt bedre i vognen og jeg lar da treåringen sitte foran tv mens jeg triller ettåringen i søvn rett utenfor døren. Det kan ta ca fem - ti - femten minutt og jeg har døren åpen. Alternativt tar jeg med begge på trilletur (har søskenvogn). Vi har «øvd» på soving i vogn hver dag og det har blitt gradvis lettere. Jeg hadde villet øvd hver dag om jeg var deg på soving i vogn slik at dere på sikt får dette til. Sovner hun heller ikke om svigermor triller? Sovner minste i bil? Kan dere ta en kjøretur på en av blundene? Hva med bæresele? Anonymkode: 9efaa...090
Gjest the1andonly Skrevet 30. oktober 2021 #6 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes personlig det er alt for lenge å la en treåring sitte alene med skjerm i en annen etasje i to timer i strekk... Vi hadde/har samme problem - yngste sov/sover oppå meg eller ute i vognen. Men sov ikke på langt nær så lenge som din - her var det snakk om en halvtime. Vi satt i sofaen med sovende baby oppå meg og treåringen ved siden av med tven på med lav lyd. Nå sover yngste litt bedre i vognen og jeg lar da treåringen sitte foran tv mens jeg triller ettåringen i søvn rett utenfor døren. Det kan ta ca fem - ti - femten minutt og jeg har døren åpen. Alternativt tar jeg med begge på trilletur (har søskenvogn). Vi har «øvd» på soving i vogn hver dag og det har blitt gradvis lettere. Jeg hadde villet øvd hver dag om jeg var deg på soving i vogn slik at dere på sikt får dette til. Sovner hun heller ikke om svigermor triller? Sovner minste i bil? Kan dere ta en kjøretur på en av blundene? Hva med bæresele? Anonymkode: 9efaa...090 Triller hver dag.. enten begynner hun å hylskrike eller så er hun bare våken til jeg ikke gidder mer. Går som regel 30 min.. triller og til og fra bhg iblant. Så hun er fornøyd i vogn nå men sovner ikke. Frem til ho var 7-8 mnd hylskreik ho når vi satte ho oppi vogna..... Har aldri sovna i bil. Sovner aldri i bæresele... Sovner som regel når svigermor triller men ikke alltid. Stoler ikke på at ho ikke lar ungen hylskrike... Men ho sliter med føttene og går tur med hund og om dagen så vil ikke spørre 🙈 Etter ho ble 3-4 måneder så får eg ikke til å få ho til å sovne i stua.. og ihvertfall ikke om ho hører broren.. alt for opptatt av det rundt ho. Synes det er utrolig vanskelig å være alene med to. Hater den her dagsovinga!! Føler meg helt hjelpeløs, utilstrekkelig og alene.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #7 Skrevet 30. oktober 2021 Hvorfor i alle dager må du sove sammen med barnet på dagsoving?? Legg henne i det minste i vognen, så går dere en tur første dupp. Anonymkode: cc4a5...e3f 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #8 Skrevet 30. oktober 2021 Ut og gå med vogn eller bæretøy. 30min trilling er ikke lenge nok til at hun sovner? Da går du lenger. Sorry altså, jeg har også én på 3,5 år, og det hadde vært uaktuelt å la han være alene med iPad i flere timer. YouTube er dessuten fult av drit, så små barn kan ikke surfe der alene, selv ikke på YouTube kids. Anonymkode: 6b764...fd7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå