AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg har hatt en utrolig sykdomsfølelse i kroppen i flere uker, kaster opp annenhver dag og er konstant ekstremt trøtt.. dette går selvfølgelig ut over han dessverre. Han mener jeg skal ta meg sammen, og er frekk tilbake. Så nå er det ikke hyggelig her. Noen flere i samme situasjon? Anonymkode: 6d300...8ab
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #2 Skrevet 30. oktober 2021 Da bruker du enhver anledning til å legge deg flat og unnskylde deg, og så trekker du deg unna når du føler at du ikke klarer annet enn å være muggen/spydig. Anonymkode: 26d5f...1d8
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da bruker du enhver anledning til å legge deg flat og unnskylde deg, og så trekker du deg unna når du føler at du ikke klarer annet enn å være muggen/spydig. Anonymkode: 26d5f...1d8 Ja jeg har gjort det. Det har ikke vært så mye, men jeg har vært veldig tiltaksløs så mye faller på han. Også i dag kom han med en spydig kommentar om hva som feiler meg osv..så blir jeg frekk fordi han aner ikke hvor grusom følelse jeg har i hele kroppen med kvalme, trøtthet, sykdomsfølelse. Kjennes ut som om jeg har vært fyllesyk i 1 uke i strekk. Anonymkode: 6d300...8ab 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #4 Skrevet 30. oktober 2021 Hvorfor har noen mannfolk så lite empati og forståelse for at graviditet kan være skikkelig tøft?😡 Anonymkode: a1352...668 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #5 Skrevet 30. oktober 2021 Æsj for en kjip fyr. Høres ut som du gjør så godt du kan. Jeg gjorde absolutt ingenting utenom å gå på jobb og sove i første trimester. Og mannen tok det som en selvfølge at han skulle følge opp alt annet. Etter hvert som energien kom tilbake bidro jeg mer igjen. Blir stressa på dine vegne ts med tanke på tiden etter fødsel. Er jo ganske sannsynlig at mannen ikke kommer til å bry seg om hvor slitsom barseltiden kan være heler 😕 Anonymkode: a2b5e...815 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #6 Skrevet 30. oktober 2021 Kanskje dumt spørsmål men var graviditeten planlagt? Han høres jo ikke ut som en trivelig person, og ihvertfall ikke en god partner eller far til et framtidig barn. Syns virkelig synd på deg å måtte leve med en sånn stygg person. Anonymkode: a4660...d22
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #7 Skrevet 30. oktober 2021 Så kjip han er! Er han alltid så uempatisk? Her tar ikke samboer noe særlig ekstra fordi jeg var/er dårlig (ikke ennå iallfall, jeg har advart om at han må gjøre mer mot slutten og det har han sagt han forstår så får vi se) men han har iallfall hele veien vist sympati og empati og spurte om han kunne gjøre noe osv. Det var det viktigste for meg og synes egentlig det er litt minstekravet.. Jeg har også til tider vært i dårlig humør og hatt veldig kort lunte og han har noen ganger blitt irritert for det, men så har jeg sagt at det må han prøve å tåle pga hormonene mine og den dårlige formen. Nevnt at vi kan godt bytte så kan han ligge kvalm på sofaen mens jeg går ut og drikker øl og har det hyggelig, og da har han gitt seg og sagt unnskyld:P Hvis jeg har vært veldig urimelig har jeg også sagt unnskyld såklart. (Hos oss var det et ønsket barn, spesielt fra hans side. Du kan jo minne ham på at dette er felles prosjekt selv om du tar størst fysisk og psykisk jobb så det minste han kan gjøre er å støtte) En del gravidapper har egne infosider for far, feks Helseoversikt har en fane for far hver uke + at det finnes egne "gravidapper" for de som skal bli fedre som forklarer litt av hva kvinnen går gjennom fra uke til uke og forslag til hvordan han kan hjelpe. Kanskje han kan laste ned noe sånt eller dere kan ha en greie hver uke med å lese det som står i appen sammen? Virker som han trenger mer forståelse av hva du går gjennom. Anonymkode: f1819...046 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #8 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg har hatt det helt likt som deg! Mannen min var heller ikke så flink til å forstå så tidlig i svangerskapet, jeg tror liksom ikke han skjønte helt at jeg faktisk var gravid og alle mulige endringene dette gjør med kroppen 🙊 Men, vi var på TUL i uke 13 der han fikk se babyen - og jeg tror ting ble mye mer virkelig for han etter det! Dere må bare kommunisere, fortell han hvordan ting føles for deg og hvor frustrerende det er for deg med alle disse tingene som skjer i kroppen. Det er vanskelig men det blir som regel bedre! Vil også si at litt ut i andre trimester pleier ting å stabilisere seg litt, så du får bare prøve å holde ut noen uker til ❤️ Anonymkode: df015...f51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå