Gå til innhold

Mest oppskrytte norske artist

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 hours ago, miaw said:

Veldig uenig i at Sigrid er oppskrytt. Hun skrev "Dont kill my vibe" som ble en internasjonal hit som 21 åring, Siden har hun skrevet og produsert flere sanger som har gjort stor suksess internasjonalt. Hun gir alt live og høster gode omtaler på konsertene hun gjør. Helt uten å spille på sex eller utseende.  Helt greit å ikke like pop, men Sigrid er talentfull, hartdarbeidende og suksessrik selv om du foretrekker en annen sjanger.

Da tror jeg du også må se den NRK-dokumentaren som jeg linket til. Jeg trodde nemlig også at Sigrid skrev den sangen selv. 

Anonymkode: cceb3...b34

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, det er så mange å velge i. For min del handler det om musikkpreferanse så da må jeg bare si TIX.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/30/2021 at 7:37 AM, AnonymBruker said:

Aurora Aksnes 

Anonymkode: ed71e...b62

Aldri hørt om.

On 10/30/2021 at 7:37 AM, AnonymBruker said:

Billie Eilish.

Anonymkode: ed71e...b62

Aldri hørt.

Anonymkode: 73049...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HarryDotter skrev (På 1.11.2021 den 18.54):

Vil forøvrig legge til at Karpe (Diem) er norges helt klart mest oppskrytte artister. Bare gnål om onde hvite menn og alt de gjør galt i verden, satt til en slett musikkproduksjon som er så simpel og lite gjennomtenkt at jeg noenganger lurer på hvor godt musikkøre til den jevne nordmann er.

Det er forskjell på lyrikk og resten av musikkuttrykket. Jeg synes de siste albumene deres er dritbra og det har ikke med lyrikken å gjøre. Synes ikke musikkproduksjonen er slett verken på nestsiste eller det siste albumet. Synes det er kvalitet.

Anonymkode: 5d06c...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karpe- jeg forstår virkelig ikke hypen. Synes det er et ufattelig gnål og høre på og politisk overkorrekte tekster. De går jo alltid så bra kritikk og har masse fans, men jeg syns det er en plage å høre på. Tone Damli, hun er vel ikke akkurat oppskrytt i samme forstand- men alt hun er er pen. Asså, musikken er fullstendig kjønnsløs, uoriginal, overprodusert og sånn som det går 13 av på dusinet. Grøss!

Anonymkode: 61c73...66e

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/1/2021 at 6:40 PM, Tone83 said:

Dårlige musikere som har klart å bli kjent må da kunne kalles oppskrytt. Men sykt at Aurora, Sigrid, Kurt osv nevnes i denne sammenheng. De er jo sykt gode. Bommer aldri på en tone og skiller seg ut fra mengden. 

Middels musikere kan likevel være gode artister hvis de har en karisma, fremføring og scene-show som fyrer opp publikum. Det er underholdningen som teller. Hele pakken. I hvert fall innen pop/rock.

Anonymkode: 8a7f2...805

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrian Sellevoll. 

Herregud, snakk om å ikke kunne synge. Står og gnelder i mikrofonen. Surt og jævlig. Men radiokanalene elsker han visst!

Anonymkode: 30bf3...efc

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (På 1.11.2021 den 18.51):

Tildels enig. Hun og Astrid S. De er så øredøvende kjedelige at jeg blander dem sammen og klarer ikke høre hvem som er hvem.

De kan synge begge to. Teknisk sett dyktige damer. Men musikken deres er så lite inspirerende og "krevende" for hjernen. Det er så lett pop som det er mulig å få det.

Idiotisk å sammenligne Sigrid og Astrid. Astrid er oppskrytt og har ikke en spesielt god stemme. Sigrid derimot, hun kan synge og har en jævlig god stemme som skiller seg ut, samtidig som låtene hennes faktisk har budskap!

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Må kanskje si Sigrid? Hun fikk jo så mye kred for Don`t kill my vibe. Hørtes ut som hun skrev sangen helt selv, og var irritert på produceren (voksen mann etter beskrivelsen) at han prøvde blande seg inn i hennes kreative prosess. Men så lagde NRK dokumentaren, Menneskene bak musikken. Og det er jo en voksen mann bak musikken og produksjonen. Da er jo hele «ny og edgy» poenga er borte, dette er samme overprodusert POP som alt annet. 

https://tv.nrk.no/serie/menneskene-bak-musikken/2019/MYNR27000119

Anonymkode: cceb3...b34

Hun skrev låten sammen med en person, han jobbet med produksjonsdelen og hun skrev og spilte piano, pianolyden var essensiell for hvordan lyden høres ut. 

Hun var en irritert på en mannlig produsert som var nedlatende mot henne.  Det betyr ikke at all menn er slik og at hun ikke kan samarbeid med mannlige produsenter, og det betyr hvertfall ikke at hun ikke kan skrive om opplevelsen sin… 🙄

Anonymkode: d56e3...137

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha. Var på konsert med dem rett før korona, og ble så himla skuffet. Så surt og fullt av feil. Og totalt blottet for sjarm.

Anonymkode: 31ae2...5be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dette i grunn er en negativ tråd, men kommer med et bidrag allikevel: Astrid S.

Jeg klarer ikke skjønne hvorfor hun spilles på radio hele tiden. Klarer ikke se noe unikt eller artistisk med henne…

Og jeg må vel være den eneste i landet som heller ikke skjønner hvorfor hun ble castet i rollen som Askepott. Hun er ikke skuespiller, kunne ikke en av de mange dyktige, utdannete kvinnelige skuespillerne i riktig alder fått jobben? For det er mange av dem! Men nei… det skal vel cashes inn på «navnet» til artisten Astrid S… 

Anonymkode: ffe89...8a4

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
HarryDotter skrev (På 1.11.2021 den 18.51):

Tildels enig. Hun og Astrid S. De er så øredøvende kjedelige at jeg blander dem sammen og klarer ikke høre hvem som er hvem.

De kan synge begge to. Teknisk sett dyktige damer. Men musikken deres er så lite inspirerende og "krevende" for hjernen. Det er så lett pop som det er mulig å få det.

Hvordan i alle dager kan du påstå at denne stemmen er øredovende kjedelig?

Hun har som nevnt masse særpreg, og hesheten er prikken over i-en. 

Astrid derimot, intetsigende stemme, og sammenligne disse to er skivebom!!

Anonymkode: d56e3...137

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så føler jeg det samme med norske artister som med alle andre artister. Personlig føler jeg ikke Taylor Swift eller feks Madonna er flinke artister, de er bare kjent for utseende eller sanger andre har skrevet for dem… come for me 🤣 er slik for mange artister etter min mening. Mange som ikke kommer så langt som visse kjente artister, pga. utseende, lyrics eller reputation. Veldig teit, men sånn er det 🤷‍♀️

Anonymkode: deeff...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...