AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 Tenker det er viktig å ikke sende barna tidlig tilbake etter de er friske. Man er fortsatt smittsom dager etter! For et par år siden, i romjula, så hadde både jeg og 5åringen vært friske i 4 dager, da vi dro til mamma 2.juledag. Stebroren min, kona og barna hans hadde også vært friske i 4 dager når de også kom. Jammen smitta vi hverandre på nytt igjen! Så selv 4 dager er ikke helt trygt 😬 Jeg holder hjemme i hvertfall 3 dager om det er omgangssyke her 😅 Men det er litt lurt å tenke over, sånn at smitten ikke fortsetter å spre seg Vi har foreløpig ikke noe i barnehagen, og håper det holder seg unna 😅 God bedring til alke syke 💖 Anonymkode: 8fe05...3db
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #2 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg er helt for å være nøye med å ikke sende syke barn i barnehagen og vente en ekstra dag, både ved forkjølelser og omgangssyke. Men å skulle holde et frisk barn hjemme fra barnehagen i 4 dager etter at h*n har sluttet å kaste opp er ikke veldig realistisk... Så mange sykt barn dager har man ikke i året at man kan ta en uke fri hver gang det er sykdom. Da hadde mitt barn vært i barnehagen ca 5 dager i måneden Vår kasta opp sist natt til tirsdag, holdt henne da hjemme tirsdag og onsdag. Anonymkode: b3ca2...e4c 11
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er helt for å være nøye med å ikke sende syke barn i barnehagen og vente en ekstra dag, både ved forkjølelser og omgangssyke. Men å skulle holde et frisk barn hjemme fra barnehagen i 4 dager etter at h*n har sluttet å kaste opp er ikke veldig realistisk... Så mange sykt barn dager har man ikke i året at man kan ta en uke fri hver gang det er sykdom. Da hadde mitt barn vært i barnehagen ca 5 dager i måneden Vår kasta opp sist natt til tirsdag, holdt henne da hjemme tirsdag og onsdag. Anonymkode: b3ca2...e4c Ja nei mener ikke 4 dager 😊 det var kun for å opplyse hvor lenge etter man kan smitte 😅 av erfaring da 🙈 jeg jobber ikke i barnehagen altså. Men, noen sender jo f.eks barna etter 1 dag de har vært friske. Men man bør holde minst 48 timer etter endt oppkast/diaré, både for såklart at barnet skal være 100% i form. Og for å hindre videre smitte Fir kanskje 4 år siden var 5åringen hjemme for en annen sykdom, takk og lov, for da kasta visst 8 barn opp samtidig på avdelingen hans 🙈😅 Håper du slipper unna å bli smitta da Anonymkode: 8fe05...3db
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #4 Skrevet 30. oktober 2021 Huff vi har hatt det gående med to små her i hele natt nå. Gjett om to som blir fortvilte når vi må fortelle at knask eller knep utgår i år😌😔 Blir nok sykedager minst både mandag og til og med tirsdag her vil jeg tro👍 Anonymkode: 73d78...64d 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #5 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Huff vi har hatt det gående med to små her i hele natt nå. Gjett om to som blir fortvilte når vi må fortelle at knask eller knep utgår i år😌😔 Blir nok sykedager minst både mandag og til og med tirsdag her vil jeg tro👍 Anonymkode: 73d78...64d Kanskje de kan gå knask eller knep hos noen kjente når de er friske? Spør nærmeste naboer, familie eller lignende? Anonymkode: 5a45b...78f 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #6 Skrevet 30. oktober 2021 Dårlig håndhygiene med andre ord. Folk har slutta å vaske hendene kanskje ? Anonymkode: 2128b...9fa
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #7 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Huff vi har hatt det gående med to små her i hele natt nå. Gjett om to som blir fortvilte når vi må fortelle at knask eller knep utgår i år😌😔 Blir nok sykedager minst både mandag og til og med tirsdag her vil jeg tro👍 Anonymkode: 73d78...64d Så kjipt! Jeg ville prøvd å finne på et hyggelig alternativ hjemme, enten søndag eller en etterfest når de er i form igjen med litt halloweengodis. Anonymkode: 087f2...b40 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #8 Skrevet 30. oktober 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Dårlig håndhygiene med andre ord. Folk har slutta å vaske hendene kanskje ? Anonymkode: 2128b...9fa Har du barn? Anonymkode: 92fb9...777 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #9 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du barn? Anonymkode: 92fb9...777 Oh yes … vi har ikke hatt omgangssjuke på 15 år og det er helt sant ! Anonymkode: 2128b...9fa
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #10 Skrevet 30. oktober 2021 Har den kommet til Fredrikstad nå? Anonymkode: 232cc...503
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #11 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tenker det er viktig å ikke sende barna tidlig tilbake etter de er friske. Man er fortsatt smittsom dager etter! For et par år siden, i romjula, så hadde både jeg og 5åringen vært friske i 4 dager, da vi dro til mamma 2.juledag. Stebroren min, kona og barna hans hadde også vært friske i 4 dager når de også kom. Jammen smitta vi hverandre på nytt igjen! Så selv 4 dager er ikke helt trygt 😬 Jeg holder hjemme i hvertfall 3 dager om det er omgangssyke her 😅 Men det er litt lurt å tenke over, sånn at smitten ikke fortsetter å spre seg Vi har foreløpig ikke noe i barnehagen, og håper det holder seg unna 😅 God bedring til alke syke 💖 Anonymkode: 8fe05...3db Ingen av dere, absolutt ingen, hadde vært utenfor døren i de 4 dagene? Reist rett til fin mor? Ikke fylt bensin, ikke vært på butikken, ikke tatt i postkassen, håndtak osv osv..? Det er ikke nødvendigvis dere dom har smittet hverandre altså.. Anonymkode: 8f64a...2e0
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #12 Skrevet 30. oktober 2021 Ingen spysyke her Anonymkode: 681b0...dda
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #13 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Oh yes … vi har ikke hatt omgangssjuke på 15 år og det er helt sant ! Anonymkode: 2128b...9fa Vi har ikke hatt omgangssyke på 6-7 år. Fordi ungen er ti og de siste 1.5 året har vært dynket i sprit. Samtidig går omgangssyken sin seiersgang i barnehager landet rundt - fordi ungene er små. Anonymkode: 087f2...b40 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #14 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har ikke hatt omgangssyke på 6-7 år. Fordi ungen er ti og de siste 1.5 året har vært dynket i sprit. Samtidig går omgangssyken sin seiersgang i barnehager landet rundt - fordi ungene er små. Anonymkode: 087f2...b40 Sprit beskytter dessverre ikke mot omgangssyke. Anonymkode: 30f9c...f57 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #15 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har ikke hatt omgangssyke på 6-7 år. Fordi ungen er ti og de siste 1.5 året har vært dynket i sprit. Samtidig går omgangssyken sin seiersgang i barnehager landet rundt - fordi ungene er små. Anonymkode: 087f2...b40 Det som er det rare er at vi omtrent aldri har hatt omgangssyke uansett alder. De få tilfellene vi hadde var når minsten gikk i barnehage. Totalt sett så kan jeg telle de på en hånd, og det er totalt på hele ungeflokken. Hjemme når jeg vokste opp så var det veldig sjelden vi fikk sånne ting. Jeg har alltid lurt på hvorfor vi var så motstandsdyktige. Men vi hadde en slektninger der den familien hadde omgangssjuke jevnt over. Nå har vi alltid vært nøye med håndvasken så snart vi kom hjem fra jobb og skole. Det er det hele .. Anonymkode: 2128b...9fa
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #16 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 30.10.2021 den 13.05): Dårlig håndhygiene med andre ord. Folk har slutta å vaske hendene kanskje ? Anonymkode: 2128b...9fa Tydeligvis 😏 skjønner ikke hvor vanskelig det kan være å vaske hender + å holde de hjemme 48t etter siste symptom. Anonymkode: f1921...d06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå