AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 Kom over denne: Annonsen var under kategori "gis bort" hvor "selger gir feil info I annonsen det står at den gis bort likevel krever selger 400 kr" Kjøper: Hei er intressert kan vi hente det? Tenker og beholde litt selv og gi bort resten til barn I afrika😇🙏🏼 Selger Ja det kan dere, vil du vippse? 400kr for hele klespakke Klespakken* Kjøper: Oh det står at annonsen er annonsert under "gis bort" så da trodde jeg du ga det bort. Nei da dropper vi det. Tenkte vi kunne ta det I mot gratis og hjelpe andre da det sto gis bort. Selger: ? Ahah så det ble feil Beklager Men lykke til. Etter 30 min har selger fortsatt ikke endret kategori til "til salgs" men er fortsatt opptatt med og skrive til kjøper Kjøper: Ok har uansett rapprtert annonsen din da det er regelbrudd. Det er ikke lov og annonsere under gis bort om du skal selge det. Da må du annonsere det under kategori "til salgs" jeg har en del klær og fått en del av snile brukere på finn.no så detgår greit men du kan ikke annonsere under gis bort om det ikke gis bort Det er ikke greit og lyve i annonsen. Så har derfor rapportert deg🙂 Lykke til vidre selv Selger svarer : Jeg skrev at det var ved feiltagelse Rapportert deg også på Finn for dårlig oppførsel når en skriver at man hat tatt feil, fy skam deg Har blokkert deg Kjøper: Jeg har masse klær så jeg trenger ikke klær av deg. Men jeg reagerer på at du ikke setter annonsen din under riktig kategori.. nå har jeg sagt i fra til deg men du velger fortsatt og ha den under kategori "gis bort" det er regelbrudd Selger: Jeg ser at du har mye tid du Du får ikke av meg heller Kjøper: Det er ikke dårlig oppførsel og si i fra når noen bryter regler jeg skriver det tik deg for og være snill og ikke slem Selger: Ja Halo er du helt led eller jeg skrev isted at det var ved feiltagelse Klarer du å helt å lese eller Kjøper: Du har vist mye tid du og siden du svarer meg. Du er ikke særlig hyggelig Selger Skal rette det opp har ikke bare Finn å drive med, ser at du har kun finn Som et liv Ærlig talt gidder ikke å diskutere med deg Tror ikke at det er helt klær til Afrika du ønsker Ikke skriv til meg mer hade, og nå er du blokkert Kjøper: Men får all del bryt reglene du jeg har bare oppfordret deg til og følge annobse reglene her inne. Mente ikke og være slem ønsket bare og minne deg på at det ikke er lov og legge ting under gis bort når du ønsker og selge det. Beklager om du synes det er slemt det var ikke meningen🙂Du kan får all del mene hva du vil men jeg har ikke vært ufin jeg synes faktisk det er du som er ufin i tonen her. Jeg ønsket bare og si i fra om regelverket her Du kan lese her her står regelverket hentet fra finn.no For å annonsere på Torget som privatperson må du selge varen fra en adresse i Norge. Prising ol. Varer under "gis bort" skal være gratis. Dette betyr blant annet at du ikke kan kreve at de som overtar noe fra deg betaler for porto eller emballasje, dersom de er villige til å hente varen. Det er heller ikke lov til å kreve noen som helst form for gjenytelse for varer annonsert under “gis bort”. https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/304234-Annonseregler-for-FINN-no- Har rapportert deg for personangrep og brukerdebatt og ufin oppførsel Og regelbrudd of mistenkt svindel Nå ble annonsen din fjerne også🤣🤣🤣🤣 Blokkerer deg jeg og. Lykke til vidre Bye. Begge er nok barnslig her men hvem er mest urimelig her? Selger har masse dårlige vurderinger fra før og vært like ufin mot mange andre brukere og fått flere klager på seg tidligere. Anonymkode: 172c9...aa4 1
Cuntzilla Skrevet 30. oktober 2021 #2 Skrevet 30. oktober 2021 Haha! Begge er utrolig barnslige. Skjønner at kjøper gir tilbakemelding til Finn på at annonsen ligger feil sted, men hvorfor du gidder å gå i debatt med selger forstår jeg ikke. Du byr jo opp til dans med den litt passiv-aggressive "Så har derfor rapportert deg🙂". Dette føles veldig som en liten diskusjon som bare har irritert begge parter noe inn i granskauen men som var helt unødvendig og hvor ingen vant noe på det. 45
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3 Skrevet 30. oktober 2021 Selger er så klart urimelig ved at den bryter reglene og er misledende. For kjøper er det helt unødvendig å svare mer etter meldingen med smilyface. Bare legger opp til unødvending krangling. Anonymkode: a0992...936 14
Slut Skrevet 30. oktober 2021 #4 Skrevet 30. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kom over denne: Annonsen var under kategori "gis bort" hvor "selger gir feil info I annonsen det står at den gis bort likevel krever selger 400 kr" Kjøper: Hei er intressert kan vi hente det? Tenker og beholde litt selv og gi bort resten til barn I afrika😇🙏🏼 Selger Ja det kan dere, vil du vippse? 400kr for hele klespakke Klespakken* Kjøper: Oh det står at annonsen er annonsert under "gis bort" så da trodde jeg du ga det bort. Nei da dropper vi det. Tenkte vi kunne ta det I mot gratis og hjelpe andre da det sto gis bort. Selger: ? Ahah så det ble feil Beklager Men lykke til. Etter 30 min har selger fortsatt ikke endret kategori til "til salgs" men er fortsatt opptatt med og skrive til kjøper Kjøper: Ok har uansett rapprtert annonsen din da det er regelbrudd. Det er ikke lov og annonsere under gis bort om du skal selge det. Da må du annonsere det under kategori "til salgs" jeg har en del klær og fått en del av snile brukere på finn.no så detgår greit men du kan ikke annonsere under gis bort om det ikke gis bort Det er ikke greit og lyve i annonsen. Så har derfor rapportert deg🙂 Lykke til vidre selv Selger svarer : Jeg skrev at det var ved feiltagelse Rapportert deg også på Finn for dårlig oppførsel når en skriver at man hat tatt feil, fy skam deg Har blokkert deg Kjøper: Jeg har masse klær så jeg trenger ikke klær av deg. Men jeg reagerer på at du ikke setter annonsen din under riktig kategori.. nå har jeg sagt i fra til deg men du velger fortsatt og ha den under kategori "gis bort" det er regelbrudd Selger: Jeg ser at du har mye tid du Du får ikke av meg heller Kjøper: Det er ikke dårlig oppførsel og si i fra når noen bryter regler jeg skriver det tik deg for og være snill og ikke slem Selger: Ja Halo er du helt led eller jeg skrev isted at det var ved feiltagelse Klarer du å helt å lese eller Kjøper: Du har vist mye tid du og siden du svarer meg. Du er ikke særlig hyggelig Selger Skal rette det opp har ikke bare Finn å drive med, ser at du har kun finn Som et liv Ærlig talt gidder ikke å diskutere med deg Tror ikke at det er helt klær til Afrika du ønsker Ikke skriv til meg mer hade, og nå er du blokkert Kjøper: Men får all del bryt reglene du jeg har bare oppfordret deg til og følge annobse reglene her inne. Mente ikke og være slem ønsket bare og minne deg på at det ikke er lov og legge ting under gis bort når du ønsker og selge det. Beklager om du synes det er slemt det var ikke meningen🙂Du kan får all del mene hva du vil men jeg har ikke vært ufin jeg synes faktisk det er du som er ufin i tonen her. Jeg ønsket bare og si i fra om regelverket her Du kan lese her her står regelverket hentet fra finn.no For å annonsere på Torget som privatperson må du selge varen fra en adresse i Norge. Prising ol. Varer under "gis bort" skal være gratis. Dette betyr blant annet at du ikke kan kreve at de som overtar noe fra deg betaler for porto eller emballasje, dersom de er villige til å hente varen. Det er heller ikke lov til å kreve noen som helst form for gjenytelse for varer annonsert under “gis bort”. https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/304234-Annonseregler-for-FINN-no- Har rapportert deg for personangrep og brukerdebatt og ufin oppførsel Og regelbrudd of mistenkt svindel Nå ble annonsen din fjerne også🤣🤣🤣🤣 Blokkerer deg jeg og. Lykke til vidre Bye. Begge er nok barnslig her men hvem er mest urimelig her? Selger har masse dårlige vurderinger fra før og vært like ufin mot mange andre brukere og fått flere klager på seg tidligere. Anonymkode: 172c9...aa4 Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke orka å diskutere med vedkommende.. hadde nok avsluttet samtalen etter "Selger: ? Ahah så det ble feil Beklager Men lykke til." Då hadde jeg gitt meg istedenfor å bruke tid på det😅 Endret 30. oktober 2021 av Slut 19
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #5 Skrevet 30. oktober 2021 Overskriften høres ut som at du skulle fortelle om noe mer spennende og seksuelt enn en dårlig krangel. Anonymkode: a0992...936 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #6 Skrevet 30. oktober 2021 Slike selgere burde bli utestengt fra finn.no I hvertfall når man leser vurderingene som selger har. Tydelighvis mange som også har rapportert vedkommende til finn.no Anonymkode: 172c9...aa4 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #7 Skrevet 30. oktober 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Selger er så klart urimelig ved at den bryter reglene og er misledende. For kjøper er det helt unødvendig å svare mer etter meldingen med smilyface. Bare legger opp til unødvending krangling. Anonymkode: a0992...936 Men kjøper har rett.. legger man det ut under "GIS BORT" så er det ikke lov og ta betalt. Anonymkode: 172c9...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #8 Skrevet 30. oktober 2021 6 minutter siden, Slut said: Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke orka å diskutefe mdd vedkommende.. hadde nok avsluttet samtalen etter "Selger: ? Ahah så det ble feil Beklager Men lykke til." Då hadde jeg gitt meg istedenfor å bruke tid på det😅 Jeg synes det er rart at det var "feil" også fortsetter man og la annonsen stå men likevel bruker tid på og diskutere når man Heller kan bruke tiden sin på og sette annonsen under riktig kategori. (Selger altså) Anonymkode: 172c9...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #9 Skrevet 30. oktober 2021 Den eneste som er ufin er jo selger som kaller kjøper for helt dum osv når kjøper bare ønsker og informere om det faktisk regelverket på finn.no Utrolig frekt og være ufin mot noen når man bare prøver og være snill og bruke tid på og si I fra om regelbrudd til selger slik at selger kan endre på annonsen selv Istedenfor og bli rapportert men men.. Anonymkode: 172c9...aa4 1
Slut Skrevet 30. oktober 2021 #10 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg synes det er rart at det var "feil" også fortsetter man og la annonsen stå men likevel bruker tid på og diskutere når man Heller kan bruke tiden sin på og sette annonsen under riktig kategori. (Selger altså) Anonymkode: 172c9...aa4 Enig med deg der da. Du var sikkert "litt" uheldig og traff på en kverulant der😅 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #11 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men kjøper har rett.. legger man det ut under "GIS BORT" så er det ikke lov og ta betalt. Anonymkode: 172c9...aa4 "Men" brukes når man skal si noe som er motstridende det som kommer før. Du gjengir essensen i det jeg sa. Anonymkode: a0992...936 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #12 Skrevet 30. oktober 2021 4 minutter siden, Slut said: Enig med deg der da. Du var sikkert "litt" uheldig og traff på en kverulant der😅 Ja. Har rapportert vedkommende skrivd mail til finn.no slik oppførsel er ikke greit. Ikke et eneste sted jeg sa du er dum ellernoe mens selger kalte meg masse stygt. Kan du ikke lese er du helt ledd du har ikke et liv osv.. bare Fordi jeg rådet vedkommende til og følge reglene liksom.. Anonymkode: 172c9...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #13 Skrevet 30. oktober 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: "Men" brukes når man skal si noe som er motstridende det som kommer før. Du gjengir essensen i det jeg sa. Anonymkode: a0992...936 Nei. Anonymkode: 172c9...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #14 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Har rapportert vedkommende skrivd mail til finn.no slik oppførsel er ikke greit. Ikke et eneste sted jeg sa du er dum ellernoe mens selger kalte meg masse stygt. Kan du ikke lese er du helt ledd du har ikke et liv osv.. bare Fordi jeg rådet vedkommende til og følge reglene liksom.. Anonymkode: 172c9...aa4 Jepp. Selgeren var dummest. Nå kan du glemme denne hendelsen og komme deg videre. Hvorfor terpe på det? Anonymkode: a0992...936 9
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #15 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Anonymkode: 172c9...aa4 Jo. Jeg var enig med deg. Anonymkode: a0992...936 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #16 Skrevet 30. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jo. Jeg var enig med deg. Anonymkode: a0992...936 Ok mistforsto deg beklager. Anonymkode: 172c9...aa4 1
Slut Skrevet 30. oktober 2021 #17 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Har rapportert vedkommende skrivd mail til finn.no slik oppførsel er ikke greit. Ikke et eneste sted jeg sa du er dum ellernoe mens selger kalte meg masse stygt. Kan du ikke lese er du helt ledd du har ikke et liv osv.. bare Fordi jeg rådet vedkommende til og følge reglene liksom.. Anonymkode: 172c9...aa4 Bra du rapporterte vedkommende, håper andre sleppe å bli behandlet slik av ham. Det er overhodet ikke greit å være så frekk. Men ikke gidd å tenk meir på det, det er ikke verdt å bruke energi på😊 Ønsker deg ein god helg🥰 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #18 Skrevet 30. oktober 2021 1 minutt siden, Slut said: Bra du rapporterte vedkommende, håper andre sleppe å bli behandlet slik av ham. Det er overhodet ikke greit å være så frekk. Men ikke gidd å tenk meir på det, det er ikke verdt å bruke energi på😊 Ønsker deg ein god helg🥰 Takk😊❤ God helg. Anonymkode: 172c9...aa4 2
PetterKanin Skrevet 30. oktober 2021 #19 Skrevet 30. oktober 2021 Kjøper lager unødvendig mye styr for en liten feil. Pris er oppgitt i annonsen. 6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #20 Skrevet 30. oktober 2021 Velg dine kamper, sier jeg bare. Anonymkode: 74c48...26e 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå