AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #1 Del Skrevet 29. oktober 2021 Hei! Har en på 16 mnd som spiste «noe over en halv tube» med barnetannkrem(0-5 år) mens jeg snudde ryggen til i 5 sekunder. leser på nett at det heldigvis ikke er noe farlig verken med den mengden eller styrken på fluor. Hadde vært annerledes hvis det var snakk om «voksen-tannkrem»… men ihvertfall har da barnet begynt å kaste opp så fort vi legger oss i sengen. Vi har måttet skifte tøy nå 4 ganger. Merkelige er jo at barnet hopper og spretter og driver på, men så fort han blir LAGT NED så vrenger hele magesekken seg(virker det som), men det kommer bare blankt. nå er det ca 2 timer siden siste runde, og barnet har akkurat sovnet, og jeg sitter altså med han på fanget i sofaen for at han skal få litt helling med overkroppen oppover. Jeg har tidligere slitt veldig med emetofobi, men merker ikke så mye til den nå heldigvis! Når det er sagt er jeg ekstremt redd for å sovne, og redd for at barnet skal kaste opp uten at jeg skal få det med meg og at barnet da kveles.. det her er mitt første barn, og jeg kjenner jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere situasjonen, og synes det er skremmende. Vær så grei, og ikke kommenter noe om hvor uoppmerksom jeg er osv, fordi jeg merker at dette er en sårbar situasjon for oss alle(vi er veldig slitne, og jeg er urolig).. men jeg lurer på, har noen vært borti dette før? Eller har noen råd til hvordan jeg kan holde meg våken? Og noen som har råd til hva som holder seg nede i magen? Han har nå fått litt rits og vann, og det har sett ut til å holde enn så lenge. Han har hatt 4 relativt store oppkast med bare væske(og såvidt litt ris etter middag) og jeg er helt overrasket over hvor mye væske det er plass til i en slik liten magesekk… Anonymkode: 13a42...312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #2 Del Skrevet 30. oktober 2021 Dette går bra Det høres ut som det uansett er tomt i magesekken nå. Du kan jo heve hodeenden på senga, men ville ikke sittet våken hele natta i frykt for at barnet skal kveles i eget oppkast - da må du plutselig sitte oppe hver natt i frykt for at barnet blir akutt sykt. Det holder å sove ved siden av. Barn blir syke med omgangssyke hele tiden, nettopp hatt en runde med oppkast om natta med 3 åringen, mens babyen ikke helt har vært og hoste enda så brekker seg og kaster opp gulp og slim. Man blir vant til det etterhvert B🙈 Anonymkode: d366d...540 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå