Gå til innhold

Til dere som ventet med sex til ekteskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

til de som ventet med sex til etter ekteskap eller av annen årsak vet noe om det: hvordan var det? Store problemer eller helt magisk på bryllupsnatten eller noe midt imellom? 

Anonymkode: 60ff6...401

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ventet ikke til ekteskap men til jeg traff en som jeg ville være sammen med, da var jeg tidlig i tjueårene. 

Var ikke noe problem første gang, han visste hva han holdt på med og det er vel ikke mange som har vært jomfru som har opplevd å få orgasme under første samleie...så ja, var fornøyd med det. Men vi hadde seksuell kjemi, det må man nesten ha og det merker man jo raskt om man har lenge før man har sex. Jeg var og godt kjent med egen seksualitet så var ikke slik at jeg ikke visste hva som skulle til. 😄 

Anonymkode: 27ca3...7f2

Skrevet

Konservativt kristne bruker begrepet "bli kjent med ektefellen" om det å trene seg opp til et fungerende seksuelt samliv sammen. De gjør da egentlig bare det samme som vi andre gjorde i de første to årene av forholdet, i litt oppspeeda tempo og gjerne treffer ikke så mye venner i den perioden. En del prøver å bli gravide også. 

De flestes bryllupsnatt er vel ikke noen höydare, da har man hatt stor fest hele dagen, men på bryllupsreisa begynner en nok å "bli kjent". 

Anonymkode: ec094...0a9

Skrevet

Har noen få nære, muslimske venninner. Pakistanske jenter for å være mer presis.

Kjenner dem såpass godt fordi vi vokste opp sammen. Det er ikke naturlig for noen av dem å snakke om sex, men det lille jeg hsr fått vite er:

En av dem ser rett og slett på sex som en plikt. Det er hun blitt lært og fortalt. Det er hennes plikt å glede mannen og føde barn. Veldig tydelig at sexlivet mellom hun og mannen er bygget på dette. Hun skal stå til tjeneste. Både foreldrene og mannen er fra en liten landsby i Pakistan. Hun er født her i Norge. Tror hun opplever kognitiv dissonans, men siden resten av samlivet er ok har hun akseptert dette. Veldig trist.

Den andre har det annerledes. Hennes mann er fra en større by i Pakistan og de hadde ikke sex på bryllupsnatten. Det gikk flere uker før de hadde samleie etter giftermålet. De har et godt samliv, men det tok litt tid før ting falt på plass.

Begge lever i arrangerte ekteskap og ble betraktet som en verdifull eiendel for foreldrene, det er ettertraktet å komme til Norge, og især kvinnene må gjøre som foreldrene bestemmer. Er man over 25 år anses man som gammel. Viktig å gifte seg mellom 18-25.

Anonymkode: f4f93...cd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...