AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #1 Skrevet 29. oktober 2021 Jeg ser på en serie og det har liksom vært serien til meg, pappa og stemoren min som vi ser på sammen. Alltid har vi "spart" episodene til når vi er sammen om vi ikke var sammen når episodene ble tilgjengelige. Nå har jeg vært hos moren min i 3 uker, og klart å latt vær å se på episodene som ble sluppet så jeg kunne se på det mens jeg var hos pappa igjen. Men så i dag når vi endelig skulle se på serien som jeg hadde gleda meg sånn til, mens vi spiste taco og skulle kose oss så hadde de sett ferdig alle episodene. Jeg sa ikke til pappa og stemor at jeg ble lei meg, men jeg fikk så klump i magen at jeg holdt på å begynne å hylgråte og klarte nesten ikke spise fordi jeg ble så lei meg. Det er sikkert teit men jeg føler meg liksom ikke viktig nok til å skulle vente på en serie for. Jeg har vært lei meg i hele kveld og synes det er vanskelig å sove fordi jeg er så trist. Jeg hadde gledet meg i 3 uker til å se på serien med de. Det blir ikke det samme å sitte alene på rommet å se på den. Jeg måtte bare si det til noen Anonymkode: fd4f2...166 15
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #2 Skrevet 29. oktober 2021 Er det teit av meg å reagere? Anonymkode: fd4f2...166
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #3 Skrevet 29. oktober 2021 Nei jeg skjønner deg, men de tenkte nok at du så den hos moren din og vet nok ikke hvor mye det betyr for deg å se den sammen med de. Anonymkode: 1aad6...c1b 33
Anzii Skrevet 29. oktober 2021 #4 Skrevet 29. oktober 2021 Nei, det er ikke teit av deg å reagere❤️ Det er vondt å kjenne på at forventninger ikke blir møtt, spesielt når du har ventet mens de ikke har gjort det. Det kan da føles ut som at dette betydde mer for deg enn for dem, og klart at det kan oppleves sårt. 22
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #5 Skrevet 29. oktober 2021 Jeg forstår deg, det er utrolig kjipt når sånt skjer! Men, visste de at du sparte episodene? Tre uker borte er ganske lenge, og det ville ikke vært helt unaturlig å tenke at du kom til å se episodene hos din mor i denne perioden. Jeg synes godt du kan si til dem at du ble skuffet. Og så kan dere jo prøve å kommunisere bedre om slikt til en neste gang slik at det ikke skjer igjen. Jeg håper og tror at ikke de visste at du sparte til dere kunne se dem sammen før de så episodene, det er dårlig gjort av dem å se episodene isåfall. Anonymkode: f2960...a83 22
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #6 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår deg, det er utrolig kjipt når sånt skjer! Men, visste de at du sparte episodene? Tre uker borte er ganske lenge, og det ville ikke vært helt unaturlig å tenke at du kom til å se episodene hos din mor i denne perioden. Jeg synes godt du kan si til dem at du ble skuffet. Og så kan dere jo prøve å kommunisere bedre om slikt til en neste gang slik at det ikke skjer igjen. Jeg håper og tror at ikke de visste at du sparte til dere kunne se dem sammen før de så episodene, det er dårlig gjort av dem å se episodene isåfall. Anonymkode: f2960...a83 De visste at jeg hadde spart de. Eller jeg spurte før jeg dro til mamma om de kunne vente på meg med å se resten. Også sa de ja så jeg har bare gått i 3 uker og spart episodene uten grunn. nå føler jeg det ikke blir det samme og se de igjen.. Anonymkode: fd4f2...166 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #7 Skrevet 29. oktober 2021 Forstår godt følelsen, men de gjorde det ikke for å være slemme. De tenkte nok at siden du var borte i 3 uker så ble det lenge å vente, så da ville de se den ferdig. Hva sa de og hva sa du da du trodd at dere skulle se ferdig serien? Kanskje dere kunne kommunisert bedre sammen så dere slapp dette i fremtiden? Klem til deg ❤️ Anonymkode: ffabf...694 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #8 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ser på en serie og det har liksom vært serien til meg, pappa og stemoren min som vi ser på sammen. Alltid har vi "spart" episodene til når vi er sammen om vi ikke var sammen når episodene ble tilgjengelige. Nå har jeg vært hos moren min i 3 uker, og klart å latt vær å se på episodene som ble sluppet så jeg kunne se på det mens jeg var hos pappa igjen. Men så i dag når vi endelig skulle se på serien som jeg hadde gleda meg sånn til, mens vi spiste taco og skulle kose oss så hadde de sett ferdig alle episodene. Jeg sa ikke til pappa og stemor at jeg ble lei meg, men jeg fikk så klump i magen at jeg holdt på å begynne å hylgråte og klarte nesten ikke spise fordi jeg ble så lei meg. Det er sikkert teit men jeg føler meg liksom ikke viktig nok til å skulle vente på en serie for. Jeg har vært lei meg i hele kveld og synes det er vanskelig å sove fordi jeg er så trist. Jeg hadde gledet meg i 3 uker til å se på serien med de. Det blir ikke det samme å sitte alene på rommet å se på den. Jeg måtte bare si det til noen Anonymkode: fd4f2...166 Ååh, skjønner godt at du ble lei deg! Selv om det bare var en serie, så betyr det jo noe når det er tid som dere pleier å tilbringe sammen. Kanskje dere kan finne en annen serie som dere kan se. Syntes i hvert fall at du burde ta det opp med dem, sånn at de vet det til neste gang. Men du får ikke sove fordi at du er så lei deg? Er det noe annet også som plager deg kanskje? ❤️ Anonymkode: a1cfe...ef4 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #9 Skrevet 29. oktober 2021 Om du er 14 år, er det ikke teit å reagere. Er du myndig, er det særdeles teit. Anonymkode: 06047...937 12
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #10 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men du får ikke sove fordi at du er så lei deg? Er det noe annet også som plager deg kanskje? ❤️ Pappa får seg først kjæreste og jeg må være mange pappahelger hos bestemor fordi han skal være med kjæresten. Også kjøper de nytt hus så jeg må flytte ut av huset mitt og vekk fra vennene mine. Også får de en baby som tar opp veldig mye tid og oppmerksomhet. Jeg føler ikke at pappa ser meg oppi alt, og at jeg ikke er så viktig for han siden mine meninger ikke betyr noe. Det med serien ble bare veldig bekreftelse på at jeg ikke betyr så mye. At å se en serie med en gang den kommer ut er viktigere enn å vente på meg og se den sammen med meg. Jeg hadde jo også lyst å se den med en gang den kommer ut, men jeg hadde enda mer lyst til å se den sammen med pappa. De hadde mer lyst å se den med en gang den kom ut enn å se den med meg. Anonymkode: fd4f2...166 20
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #11 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du er 14 år, er det ikke teit å reagere. Er du myndig, er det særdeles teit. Anonymkode: 06047...937 Jeg går på ungdomsskolen Anonymkode: fd4f2...166 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #12 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei jeg skjønner deg, men de tenkte nok at du så den hos moren din og vet nok ikke hvor mye det betyr for deg å se den sammen med de. Anonymkode: 1aad6...c1b Det er nok dette som har skjedd. Anonymkode: f0e2d...806 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #13 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Pappa får seg først kjæreste og jeg må være mange pappahelger hos bestemor fordi han skal være med kjæresten. Også kjøper de nytt hus så jeg må flytte ut av huset mitt og vekk fra vennene mine. Også får de en baby som tar opp veldig mye tid og oppmerksomhet. Jeg føler ikke at pappa ser meg oppi alt, og at jeg ikke er så viktig for han siden mine meninger ikke betyr noe. Det med serien ble bare veldig bekreftelse på at jeg ikke betyr så mye. At å se en serie med en gang den kommer ut er viktigere enn å vente på meg og se den sammen med meg. Jeg hadde jo også lyst å se den med en gang den kommer ut, men jeg hadde enda mer lyst til å se den sammen med pappa. De hadde mer lyst å se den med en gang den kom ut enn å se den med meg. Anonymkode: fd4f2...166 Da skjønner jeg godt at du ble lei deg❤️ Det høres ganske slitsomt ut for deg, når det har vært så mange forandringer, og du opplever å ikke føle deg sett av pappaen din. Tror du at du kan finne noe annet som du kan se sammen med pappaen din og stemoren din? Eller prøve å fortelle han at du skulle ønske at dere kunne tilbringe litt mer tid sammen? Det hadde sikkert hjulpet å snakke med han om disse tankene, men det er kanskje ikke så lett? Så det kunne kanskje vært godt for deg å snakke med helsesykepleier på skolen din eller en annen voksen, sånn at du får litt hjelp med dette. Det høres ganske tungt ut å gå med det alene, og det syntes jeg ikke at du skal gjøre❤️ Anonymkode: a1cfe...ef4 18
FreezeandFawn Skrevet 29. oktober 2021 #14 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Om du er 14 år, er det ikke teit å reagere. Er du myndig, er det særdeles teit. Anonymkode: 06047...937 Nei, det er ikke særdeles teit om man er myndig. Følelser er helt naturlig, og man har lov til å både bli, og til å uttrykke at man blir skuffet. Slike erfaringer er med på å forme en som menneske, og det er ikke noen tidsfrist på det. 24
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #15 Skrevet 29. oktober 2021 Cry me a river. Hvilken serie? Anonymkode: 46bb1...341
Meadow Skrevet 29. oktober 2021 #16 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Cry me a river. Hvilken serie? Anonymkode: 46bb1...341 Ts går på ungdomsskolen, vær grei. 41
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #17 Skrevet 30. oktober 2021 Kanskje dere kunne sett serien ''Maid'' sammen? 16års aldersgrense, men går fint an å se med voksne. Anonymkode: 46bb1...341
Gjest Albbas Skrevet 30. oktober 2021 #18 Skrevet 30. oktober 2021 Dette var dårlig gjort av dem. Syns du skal si ifra om at du ble lei deg, så får dere snakket om det. ❤️ Her i huset er vi VELDIG tydelige på om vi skal se serie sammen eller ikke. Og jeg er 34... 😂 Mannen og jeg var i avstandsforhold i fler år, så slike ting var vi faktisk ganske nøye på. 🤪 En problemstilling man ikke hadde for 15 år siden med lineær tv, så ikke alle voksne som tenker seg så godt om. Da må de få beskjed.
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. oktober 2021 #19 Skrevet 30. oktober 2021 Klart du har lov å føle deg skuffet. Dere hadde en avtale og de brøt den avtalen. Jeg ville sagt det til dem. Hvorfor ba de deg spare serien for å så si at de hadde sett dem uten deg?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #20 Skrevet 30. oktober 2021 Du er åpenbart ung og bitter fordi noe annet har vært prioritert over dine ønsker. Det kommer du til å oppleve mange ganger i livet, det er bare å gå videre. Gi beskjed om at du syns det var dårlig gjort å se episodene uten deg og at det gjør at du føler deg over sett, men gjort er gjort og sånn er det. Dere får finne en ny serie å se på da, er ikke verre enn det. Anonymkode: c9193...dd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå