Gå til innhold

Jeg er utslitt. Virkelie utslitt. Er det en grunn til å bli ufør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det Noen her som har erfarenhet når det Gjelder ufør eller 50% ufør/50% jobb? 

jeg har jobba i mange år, med mange forsjellige yrker. 100%. Men for ca 2-3 år siden ble jeg sykmeldt i min nåvarende jobb. Jeg va syk i 4 mnd og fick via dps info om att jeg va deprimert/ utbrent og trengte å vile. Jeg va så dårlig att jeg ikke ryddet hjemme, ikke spiste mye mat, dro på jobb svett og ekkel, sov mye. Jeg fick hjem av nær stående for å ta meg till legen og få sykmelding. Etter 4 mnd begynte jeg å jobbe 20% og videre opp till 80% som er min nåvarende stillings %. 

men nå seneste året så føler jeg att jeg ikke orker mer. Og det spiller egt ikke Noen rolle vilken jobb jeg en tar. Jeg sover mye og ser ikke Noen mening med å arbeide. Speciellt ikke så mye. Jeg føler meg fake. Att jeg går till noe som gir meg 0 mening. Jeg sover hele dagene , jobber Og spiser. Jeg henger ikke med venner lengre og fokuserer egt kun på å ta meg till jobb. Å ikke virke misstenksom. Men nå klarer jeg ikke lengre å holde en fasade på jobb. Jeg er ikke hyggelig lengre når jeg er sliten. Jeg orker ikke å jobbe mer. Går det Ann å jobbe seg ufør?

Anonymkode: 77685...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Om alle som er utslitte og ser 0 verdi i å jobbe skulle blitt uføre, hadde det ikke vært mange arbeidstakere igjen. 

Du blir ikke ufør fordi du helst bare vil sove og spise. Sorry. 

Anonymkode: 4ce17...32f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det Noen her som har erfarenhet når det Gjelder ufør eller 50% ufør/50% jobb? 

jeg har jobba i mange år, med mange forsjellige yrker. 100%. Men for ca 2-3 år siden ble jeg sykmeldt i min nåvarende jobb. Jeg va syk i 4 mnd og fick via dps info om att jeg va deprimert/ utbrent og trengte å vile. Jeg va så dårlig att jeg ikke ryddet hjemme, ikke spiste mye mat, dro på jobb svett og ekkel, sov mye. Jeg fick hjem av nær stående for å ta meg till legen og få sykmelding. Etter 4 mnd begynte jeg å jobbe 20% og videre opp till 80% som er min nåvarende stillings %. 

men nå seneste året så føler jeg att jeg ikke orker mer. Og det spiller egt ikke Noen rolle vilken jobb jeg en tar. Jeg sover mye og ser ikke Noen mening med å arbeide. Speciellt ikke så mye. Jeg føler meg fake. Att jeg går till noe som gir meg 0 mening. Jeg sover hele dagene , jobber Og spiser. Jeg henger ikke med venner lengre og fokuserer egt kun på å ta meg till jobb. Å ikke virke misstenksom. Men nå klarer jeg ikke lengre å holde en fasade på jobb. Jeg er ikke hyggelig lengre når jeg er sliten. Jeg orker ikke å jobbe mer. Går det Ann å jobbe seg ufør?

Holdt det ikke med den andre tråden? Måtte du lage en ny?

Anonymkode: a349e...1e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja jag fick jo besked om å lage meg en egen trå. Nå er det gjort :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei. Om alle som er utslitte og ser 0 verdi i å jobbe skulle blitt uføre, hadde det ikke vært mange arbeidstakere igjen. 

Du blir ikke ufør fordi du helst bare vil sove og spise. Sorry. 

Men hvorfør jobber så mange da Hvis di ikke føler att di har ett liv? Jeg sover før å orke egt. Sov ikke sån her før 10 år sen. Og likte å jobbe tillbake i tiden men nå ser jeg lissom ikke Noen mening med det lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her kuppet den andre tråden. 

Anonymkode: ac792...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er deprimert. Det kan behandles. Uføretrygd får du neppe på dette grunnlaget. 

Anonymkode: 2c137...53a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfør jobber så mange da Hvis di ikke føler att di har ett liv? Jeg sover før å orke egt. Sov ikke sån her før 10 år sen. Og likte å jobbe tillbake i tiden men nå ser jeg lissom ikke Noen mening med det lengre. 

Jobber fordi jeg må tjene penger. Blir bare sløv av å gå hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor jobber så mange? Hva er alternativet? Eller, jo, ser jo at du barr ønsker å bli ufør og fødd på av staten, men du forstår det ikke er bærekraftig, ikke sant? Alle kan ikke nekte å jobbe men fortsatt forlange penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Kanskje ikke lenge til pensjon? Gå til legen og snakk med han/henne. Kanskje blir du sykmeldt. 

Anonymkode: ac792...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er deprimert. Det kan behandles. Uføretrygd får du neppe på dette grunnlaget. 

Men det er jo jobb som gjor meg deprimert. Desverre ikke noe annet.  :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jobber så mange? Hva er alternativet? Eller, jo, ser jo at du barr ønsker å bli ufør og fødd på av staten, men du forstår det ikke er bærekraftig, ikke sant? Alle kan ikke nekte å jobbe men fortsatt forlange penger?

Kan ikke alle bara jobbe Litt mindre da så kan folk som ikke jobber jobbe Litt åsså. Att alle deler på kakan? Siden det virker som det er svært mange som mår fysiskt og psykiskt dårligt av å jobbe ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jobber fordi jeg må tjene penger. Blir bare sløv av å gå hjemme. 

Jeg får energi av å vare hjemme speciellt Hvis jeg får sove mye. Men ikke av å jobbe. Jeg får ikke till det sociale, ikke heller tid till å orke å rydde eller vaske klær etc. Ser ut som faen hjemme hos meg…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan ikke alle bara jobbe Litt mindre da så kan folk som ikke jobber jobbe Litt åsså. Att alle deler på kakan? Siden det virker som det er svært mange som mår fysiskt og psykiskt dårligt av å jobbe ? 

Nei, noen må jobbe mye for at andre ikke kan/vil. Hvor tror du penger kommer fra? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, noen må jobbe mye for at andre ikke kan/vil. Hvor tror du penger kommer fra? 

Men det sier jo seg selv att Hvis alle jobber mindre så vill det vare fler som orker å jobbe og ikke blir fysiskt utbrent? Enkel mattematikk. Jeg jobber jo meg ufør Akuratt nå… kommer å ende med att jeg ikke tar meg ut fra leligheten snart. Og da vill jeg jo koste staten penger uansett… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan ha en jobb en ikke trives i ja, men å jobbe er ikke grunnen til at en blir deprimert. 
Det er andre ting i livet ditt som forårsaker det. 
Bakgrunnen din, sorger og bekymringer og utfordringer som du må ha hatt. 
Dårlig helse generelt .

Depresjon kan en få profesjonell hjelp til å behandle. 
Men vil påstå at å ikke ha en jobb å gå til vil gjøre det verre. 
Det er lett å bare bli liggende i senga og se livet passere hvis ikke en prøver å få hjelp.

Ufør blir en heller ikke over natta 

Anonymkode: d5eae...ec8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men det er jo jobb som gjor meg deprimert. Desverre ikke noe annet.  :( 

Det er livet ditt som gjør deg deprimert. Prøv å få behandling, feks prøv antidepressiva. For å bli ufør må du være mye mer deprimert enn du er - du kommer deg jo ut, spiser, osv. 

Anonymkode: 3fd4a...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er livet ditt som gjør deg deprimert. Prøv å få behandling, feks prøv antidepressiva. For å bli ufør må du være mye mer deprimert enn du er - du kommer deg jo ut, spiser, osv. 

Anonymkode: 3fd4a...d2c

Jeg vet det er jobb… fordi jobb for meg gir ikke mening. Og det har aldri gjort det og kommer aldri gjore det. Jeg hade hatt det som best Hvis jeg ble ufør og kunde drive med frivillighetsarbeid isteden. Jobbe med ting som gir mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En kan ha en jobb en ikke trives i ja, men å jobbe er ikke grunnen til at en blir deprimert. 
Det er andre ting i livet ditt som forårsaker det. 
Bakgrunnen din, sorger og bekymringer og utfordringer som du må ha hatt. 
Dårlig helse generelt .

Depresjon kan en få profesjonell hjelp til å behandle. 
Men vil påstå at å ikke ha en jobb å gå til vil gjøre det verre. 
Det er lett å bare bli liggende i senga og se livet passere hvis ikke en prøver å få hjelp.

Ufør blir en heller ikke over natta 

Anonymkode: d5eae...ec8

Jobb kan Desverre vare en grunn før depression. :( 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra hvordan du skriver, virker det som om du egentlig er svensk. Foreslår at du flytter tilbake og ser hvor mye uføretrygd du kan få der, fremfor å utnytte velferdssystemet her. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...