Gå til innhold

Medicus Oslo - erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker gjerne å høre deres erfaringer med Medicus Oslo :)

Vi har blitt utredet der, men jeg syns kommunikasjonen har vært vanskelig (liten og stykkevis og delt), og da vi i dag mottok pristilbud - uten pris, men henvisning til prislister nett ble det helt surr, og jeg fikk også oppgitt feil pris da jeg ringe opp og spurte tydeligvis... så jeg syns det er mye rot, og blir litt skeptisk, men så lurte jeg på om det kanskje bare er vi som har vært litt uheldige?

Jeg likte gynekologen veldig mye, og det er grunnen til at jeg fortsatt vurder dem som aktuelle. 

Ville derfor vært fint å få høres andres erfaringer for å få et litt mer sammensatt bilde :)

Anonymkode: fadd7...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gikk der og opplevde veldig god og trygg kommunikasjon, samt utrolig dyktige folk. De gynekologene der er utrolig flinke og hyggelige :) Mulig du bare har vært uheldig, men jeg har samtidig også hørt andre som har opplevd det samme som deg, så mulig det er litt surr i rekkene der også. Vi gikk iallefall gjennom sjekk av begge + medisinering + ultralyder + uttak/innsett og tidlig ultralyd helt uten problemer nå nylig.

Anonymkode: 38b56...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der for et par måneder siden. Veldig flinke, hyggelige og profesjonelle folk. 

Anonymkode: a0482...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde time til sjekk der, men trengte det heldigvis ikke for det gikk av seg selv før timen, men bestilling, og hjelp og informasjon over telefon var i alle fall veldig god og hyggelig. Valgte de for hadde hørt mye bra. 

Mannen tok sædprøve der og var fornøyd med service. 

Anonymkode: 22334...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en langtidssykemelding og (som alle andre) stor pågang av pasienter. Ventetiden kan derfor være lengre enn man forventer i det private. 

Anonymkode: 4c0b3...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et forsøk hos Medicus for et par år siden som endte i MA.

Kommunikasjon frem mot forsøket var fantastisk! Jeg bodde langt unna og satt pris på infoen og oppfølgingen. Etter forsøket var gjennomført hørte jeg utrolig lite. Jeg meldte inn graviditet og senere info om at det endte i MA. Jeg opplevde å snakke med mange forskjellige folk og måtte forklare situasjonen flere ganger. I tillegg ble jeg aldri ringt opp igjen av vedkommende som hadde fulgt meg så godt opp før forsøket. 

Jeg syns det var frustrerende og rotete. I tillegg var jeg lei meg for MA og kunne hatt godt av en god samtale med klinikken, noe jeg aldri fikk selvom jeg etterlyste det, samt en plan for neste forsøk.

Et par måneder senere ville jeg prøve igjen, men denne gangen tok jeg kontakt med Spiren i Trondheim. Selvom reiseveien for min del ble lengre så var det verdt det. Der har jeg fått fantastisk oppfølging fra dag 1, De svarer raskt, og jeg fikk kontakt med lege om jeg trengte det. Stemningen var hyggeligere der, så egguttak og innsett ble ikke like skummelt som det var. Forsøket hos spiren resulterte i en baby, og jeg fikk fantastisk oppfølging under behandlingen og også mens jeg var gravid.

Jeg er sikker på at Medicus også gjør en veldig god jobb, men oppfølgingen og tryggheten jeg fikk hos Spiren gjorde at jeg igjen vil velge dem om jeg skal prøve på en nr 2.

Anonymkode: ecb54...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var hos Medicus i Oslo - hadde tre forsøk der (uten å lykkes..😪😢)

De som jobber der er veldig hyggelige og imøtekommende, men vi opplevde dessverre endel dårlig informasjon og kommunikasjon underveis. Følte det var mye vi måtte finne ut av selv og som vi oppdaget tilfeldig. Bor ikke i Oslo - dette gjorde nok forsøkene noe mer kompliserte. Usikker på om vi hadde valgt de igjen…

Anonymkode: 81e39...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tre forsøk i Oslo. Ikke kjempefornøyde. Dårlig informasjon rundt det første forsøket spesielt, det gikk seg litt til etter hvert når vi lærte mer om prosessene sjøl. Følte de hadde dårlig tid og for mange pasienter, og at vi i stor grad måtte spørre og grave for å få informasjon som de burde kommet med uoppfordret, i allefall i starten da vi ikke kunne noe selv. 

Valgte å bytte klinikk etter tre forsøk. 

Anonymkode: 3b245...d25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...