Gå til innhold

Hva bør gjøres med uvaksinerte? Poll

Policy for uvaksinerte  

355 stemmer

1. 1. Hva støtter dere av følgende for resterende voksne uvaksinerte i Norge som ikke vil ha korona vaksine?

• Tvangsvaksinere dem
      5
    • Gjøre livet vanskelig for dem, sparke dem fra jobb, testregime osv, hvis ikke de vaksinerer seg
      40
    • Påtvinge dem til å bruke smittevernsutstyr når de er på jobb eller blant folk innendørs utenfor hjemmet
      63
    • Hvis allerede hatt korona, la dem være
      18
    • La dem leve som alle andre
      229

Anbefalte innlegg

Skrevet
47 minutter siden, tom1986 said:

Ekstremsituasjoner krever ekstremtiltak. Hvis jeg risikerer å måtte leve med brysomme smitteverntiltak fordi en haug med idioter frykter 5g-implantasjoner i vaksinene, så mener jeg det er helt greit at vaksinemotstanderne tar sykehusregninga ved evt innleggelse.

Hvordan vil du skille mellom de ulike motivasjonene bak det å ikke ta vaksinen? Skal de som frykter såkalte 5g-implantasjoner har andre restriksjoner enn de som ikke kan ta den pga medisinske årsaker? Skal de som etter sterke bivirkninger etter la oss si dose 1 og ikke vil ta dose 2 behandles annerledes etc? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
laraf skrev (4 minutter siden):

Enig!!! Om jeg har eller ikke har tatt vaksinen er for ikke relevant for dette spørsmålet. Jeg vil også på vegne av de som ikke har tatt vaksinen ønske et fritt samfunn. Og det er jeg ikke alene om å mene. 

Er det et fritt samfunn om vi må stenge ned landet nok en gang?

• Liker 3
Skrevet
laraf skrev (1 minutt siden):

Hvordan vil du skille mellom de ulike motivasjonene bak det å ikke ta vaksinen? Skal de som frykter såkalte 5g-implantasjoner har andre restriksjoner enn de som ikke kan ta den pga medisinske årsaker? Skal de som etter sterke bivirkninger etter la oss si dose 1 og ikke vil ta dose 2 behandles annerledes etc? 

Medisinske årsaker er nettopp det, medisinske. Da er det gjerne en medisinsk historikk å snakke om og man kan få en legeerklæring på dette.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Example said:

Såklart vil en nedstengning bety innskrenket frihet. Men jeg mener fremdeles ikke at man skal ta i bruk en form for todelt innskrenking som man ser i så mange land; vise koronapass for å gå på kafé, eller verre vaksinetvang for helsepersonell. JSist måned var det en stor dance event i Amsterdam, hvor man måtte vise QRkode/koronapass. Påfallende nok et enormt smitteutbrudd i etterkant (ca.1000). 

Skrevet
laraf skrev (3 minutter siden):

Såklart vil en nedstengning bety innskrenket frihet. Men jeg mener fremdeles ikke at man skal ta i bruk en form for todelt innskrenking som man ser i så mange land; vise koronapass for å gå på kafé, eller verre vaksinetvang for helsepersonell. JSist måned var det en stor dance event i Amsterdam, hvor man måtte vise QRkode/koronapass. Påfallende nok et enormt smitteutbrudd i etterkant (ca.1000). 

Det er bare å belage seg på. Det blir neppe en lik fordeling i Norge heller. Det er i og for seg også rettferdig, og fungerer som en  ekstra motivasjon for uvaksinerte til å ta vaksine.

Da blir det mer frihet. Hvorfor skal din frihet til å ikke ta vaksine gå utover min og andres frihet?

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Example said:

Det er bare å belage seg på. Det blir neppe en lik fordeling i Norge heller. Det er i og for seg også rettferdig, og fungerer som en  ekstra motivasjon for uvaksinerte til å ta vaksine.

Da blir det mer frihet. Hvorfor skal din frihet til å ikke ta vaksine gå utover min og andres frihet?

Det er ikke meg dette dreier seg om. Om jeg har eller ikke har tatt den betyr lite. Jeg vil uansett ikke innføre strengere restriksjoner for de jeg kjenner som ikke har tatt den. 

Skrevet
laraf skrev (1 minutt siden):

Det er ikke meg dette dreier seg om. Om jeg har eller ikke har tatt den betyr lite. Jeg vil uansett ikke innføre strengere restriksjoner for de jeg kjenner som ikke har tatt den. 

Nei, det er en ærlig sak det. Dog er det ganske strenge krav i smittevernsloven for å innføre tiltak. Det kan gjøre at differensiering av tiltak er nødvendig for å i det hele tatt ha strenge tiltak. 

Koronapasset blir garantert brukt om man strammer skikkelig inn i vinter.

• Liker 2
Skrevet
tom1986 skrev (1 time siden):

Ekstremsituasjoner krever ekstremtiltak. Hvis jeg risikerer å måtte leve med brysomme smitteverntiltak fordi en haug med idioter frykter 5g-implantasjoner i vaksinene, så mener jeg det er helt greit at vaksinemotstanderne tar sykehusregninga ved evt innleggelse.

Så du tror at alle uvaksinerte frykter 5g implantasjoner i vaksinen??

• Liker 7
Skrevet
Example skrev (46 minutter siden):

Åpenbart ikke når det råder en oppfatning om at man MÅ stenge ned og at det på noen som helst måte er en hensiktsmessig respons på et sirkulerende luftveisvirus.

• Liker 3
Skrevet
Example skrev (14 minutter siden):

Tror du det vil gjøre store forskjellen om de skrenket inn for uvaksinerte? Vi er da i mindretall. 

• Liker 7
Skrevet
zemer skrev (20 minutter siden):

Så du tror at alle uvaksinerte frykter 5g implantasjoner i vaksinen??

Det eller andre idiotiske årsaker. Spiller egentlig mindre rolle. Dersom du ikke velger å ta vaksinen, uten å ha medisinske grunner til det, så velger du økt risiko. Det er greit nok, men da bør også du ta eventuelle kostnader av valget ditt. Ikke jeg.

• Liker 3
Skrevet
zemer skrev (45 minutter siden):

Tror du det vil gjøre store forskjellen om de skrenket inn for uvaksinerte? Vi er da i mindretall. 

Ja. Da smitter dere færre, samt at noen velger å gå og ta vaksinen. Win-win.

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet. Elaine Marley, mod.

Skrevet
Example skrev (13 timer siden):

Jeg bærer stolt QR-koden min på brystet. Det synes jeg alle skal gjøre. Nå må vi alle være med på dugnaden slik at vi alle kan få litt lebensraum.

Skrevet
4 hours ago, Jhaawk said:

Jeg bærer stolt QR-koden min på brystet. Det synes jeg alle skal gjøre. Nå må vi alle være med på dugnaden slik at vi alle kan få litt lebensraum.

Rart at smitten stiger såpass mye nå som ganske mange i Norge har tatt vaksinen. Burde ikke det ha hatt større effekt? De eldre og sårbare er jo såkalt beskyttes, så hvem er det de resterende uvaksinerte gjør det for annet enn seg selv? 

Skrevet (endret)
laraf skrev (9 minutter siden):

Rart at smitten stiger såpass mye nå som ganske mange i Norge har tatt vaksinen. Burde ikke det ha hatt større effekt? De eldre og sårbare er jo såkalt beskyttes, så hvem er det de resterende uvaksinerte gjør det for annet enn seg selv? 

Vi må huske på at vi har åpnet opp, dessuten er de fleste nå vaksinert. Dette er grunnen til at de fleste innlagte nå er fullvaksinerte. Vaksinene virker godt mot alvorlig sykdom og død, derfor er antagelig ikke de fullvaksinerte som er innlagt alvorlig syke. Det er viktig at alle følger rådene fra FHI og regjeringen nå som vi står midt oppi en pandemi. Vaksinene er ikke like effektive mot spredning av covid og menstruasjonsforstyrrelser. Unge menn bør tenke seg om når det gjelder Moderna iflg FHI, men de får heldigvis ikke menstruasjonsforstyrrelser.

Endret av Jhaawk
Skrevet
Vinterjenta skrev (På 1.11.2021 den 17.42):

Tvang syns jeg vi skal ta i bruk igjen. 

Hvor bør vi innføre tvang da? 

Bare vaksiner eller på mer? 
Husk veien til helvete er brolagt med gode intensjoner

• Liker 8
Skrevet
Jhaawk skrev (2 timer siden):

Vi må huske på at vi har åpnet opp, dessuten er de fleste nå vaksinert. Dette er grunnen til at de fleste innlagte nå er fullvaksinerte. Vaksinene virker godt mot alvorlig sykdom og død, derfor er antagelig ikke de fullvaksinerte som er innlagt alvorlig syke. Det er viktig at alle følger rådene fra FHI og regjeringen nå som vi står midt oppi en pandemi. Vaksinene er ikke like effektive mot spredning av covid og menstruasjonsforstyrrelser. Unge menn bør tenke seg om når det gjelder Moderna iflg FHI, men de får heldigvis ikke menstruasjonsforstyrrelser.

Men hvis de fullvaksinerte innlagte ikke er alvorlig syke, hvorfor er de innlagt da?

• Liker 11
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Skrevet
Justlooking skrev (4 timer siden):

Men hvis de fullvaksinerte innlagte ikke er alvorlig syke, hvorfor er de innlagt da?

De siste årene så er de som blir lagt inn dårligere og dårligere. En innleggelse koster mye. Så de som blir lagt inn er dårlige, eller må være på sykehuset etter en operasjon. 

• Opprett ny...