Gå til innhold

Nei, det er ikke Halloween i dag. Og ikke i morgen. Det er KUN den 31.10.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er forøvrig veldig enig i at knask og knep kun skal skje på selve halloween, men halloweenfester må da være lov å ha på en dag det er fridag etter :) Jeg skal på halloweenfest i kveld og etter klokken har slått midnatt så er det strengt tatt halloween 

Anonymkode: 670a6...87e

Selvsagt kan man ha fest når man vil

Anonymkode: 5e402...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei ikke I følge ts. Halloween skal bare feires 31 samme hva🤪😜🤦🏻‍♀️🤷‍♂️

Anonymkode: 28d0e...5c4

Står ingenting om det i hi!

Anonymkode: 5e402...d95

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

En annen ting som irriterer meg noe grenseløst med Halloween, er at folk tror det er karneval! Her prøver jeg å fortelle min datter at det er ikke karneval og du kan ikke kle deg ut som en søt prinsesse eller en liten fe.

Du må kle deg ut som noe skummelt. Halloween er en keltisk gammel skikk som Irene tok med seg Amerika.

Halloween er egentlig da kelterne feiret sitt nyttår ved å hedre de døde, og skikken gikk ut på at man skulle spre uhygge og frykt, og spille på det at de døde skulle stå opp fra gravene sine! 

På karneval i februar kan man kle seg ut som søt prinsesse eller liten fe!

Anonymkode: 22c19...505

Du er sikkert gøy på fest. 

Anonymkode: 08425...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Halloween bør vare lenger. Alt for lite med en dag, ikke rart det tar av når man har så lite tid!

De har jo allerede begynt med julegreiene!

Anonymkode: b5319...dce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv er ikke noen ihuga Halloween- fan iom at jeg har horror som kultur og hobby ellers i året. Men fordelen er at jeg kan kjøpe ting billig på Nille og andre butikker til og å ha i leiligheten. F eks av kopper og glass, ulik pynt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom ingen i går og hvis det kommer noe idag, har jeg ikke noe uansett, kjøper inn halloween godteri i kveld..Halloween er alltid 31 og det bør alle lære seg, spiller ingen rolle hvem dag det er

Anonymkode: c1d75...afc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja faktisk og mange som. Gjør det og. I usa er det julaften den 25 og ikke 24..🤷‍♂️🤦🏻‍♀️ gledesdreper er en som ønsker og drepe Andres glede ved og opprette tråder og rakke ned på andre som gleder seg til og feire Halloween helg. Ikke bare barn som gjør det men voksne og. I dag skal mange ut og feire Halloween har du problemer med det?

Hva babler du om egentlig?? Julaften er 24.des i HELE VERDEN! Forskjellen er at de i f.eks USA deler ut/åpner gaver på morgenen den 25.des, altså Christmas Day! De kaller fortsatt 24.des for Julaften/Christmas Eve i USA. 

Anonymkode: 27dfd...f0a

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva er greia her? Jeg er vestlending og er for eksempel vant med at St.Hans ble feiret den dagen det er St. Hans. Ikke "nærmeste helg". Da jeg flyttet østover, skjønte jeg at mange østpå feiret St.Hans "nærmeste lørdag". 

Vi feirer ikke sankthans på noen annen dag enn sankthans her østpå. Flytte til nærmeste helg gjør de i Sverige og de feirer Midsommar.

Anonymkode: afc22...316

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Enig. Det er kun 31.Oktober Halloween skal feires. Det er kun 31.Oktober man skal på Halloween fest også. Jeg driter i om folk skal på jobb og skole dagen etter. Dagen skal feires på Halloween uansett, eller så kan folk la være å feire Halloween mener jeg hvis det ikke passer de den dagen. Ikke finne andre datoer. Man feirer ikke jul andre datoer fordi det ikke passer på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (1 minutt siden):

Enig. Det er kun 31.Oktober Halloween skal feires. Det er kun 31.Oktober man skal på Halloween fest også. Jeg driter i om folk skal på jobb og skole dagen etter. Dagen skal feires på Halloween uansett, eller så kan folk la være å feire Halloween mener jeg hvis det ikke passer de den dagen. Ikke finne andre datoer. Man feirer ikke jul andre datoer fordi det ikke passer på julaften.

Og jeg som trodde at folk flest hadde fri dagen etter julaften og nyttårsaften 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og jeg som trodde at folk flest hadde fri dagen etter julaften og nyttårsaften 🙄

Jeg vet folk har fri da, men om folk ikke hadde hatt fri så hadde de feiret andre dager? Folk må lære seg å holde seg til datoen det skal feires uansett mener jeg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å gå Knask eller knep skal man bare gjøre 31. oktober. 
Dere foreldre som lar barna gå andre dager skulle skamme dere! Det er ikke innafor i det hele tatt og ødelegger for andre som følger reglene. 
Mener dere at folk skal ha snop klart i flere dager før Halloween, i tilfelle det passer dere best å gå den 28. eller 29.? Og hvordan vet dere om folk ønsker besøk eller ikke? Folk har ikke utelyset slukket i flere dager fordi de ikke ønsker noen på døra. 
Dere er råfrekke! Verden dreier seg ikke bare om hva som passer best for akkurat deg! 

Anonymkode: 4c2c6...b6b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rampenissen72 skrev (16 timer siden):

Vi skal i morgen, fordi det passer oss best :) 

Ga bort snop i dag, skal sikkert i morgen og, men aller mest på søndag! 

Kommer du og dine hit i kveld får dere ingenting! 
Kom tilbake på Halloween, så får dere snop! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trodde du feil

Anonymkode: ad98e...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å gå Knask eller knep skal man bare gjøre 31. oktober. 
Dere foreldre som lar barna gå andre dager skulle skamme dere! Det er ikke innafor i det hele tatt og ødelegger for andre som følger reglene. 
Mener dere at folk skal ha snop klart i flere dager før Halloween, i tilfelle det passer dere best å gå den 28. eller 29.? Og hvordan vet dere om folk ønsker besøk eller ikke? Folk har ikke utelyset slukket i flere dager fordi de ikke ønsker noen på døra. 
Dere er råfrekke! Verden dreier seg ikke bare om hva som passer best for akkurat deg! 

De som ønsker å være med på feiringen får pynte ute, de som ikke feirer halloween skal få slippe å gjøre noe som helst.

Anonymkode: 4ceab...e49

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det var det eneste du klarte og skrive? Herregud!!

Ditto

rampenissen72 skrev (18 timer siden):

Det er Halloween HELG. Tror du de som skal på fylla venter til søndagskveld med fest? Nei, så hvorfor skal barna vente? Er det rart det er krig i verden 🎃😏

Respekter folks privatliv, vil vel ikke barna skal vokse opp med sånn type holdning?

Anonymkode: 43d4a...416

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ønsker å være med på feiringen får pynte ute, de som ikke feirer halloween skal få slippe å gjøre noe som helst.

Anonymkode: 4ceab...e49

Ja enig i det! Men det er vel en uskreven regel om at man ikke ringer på der utelyset er slukket. 
Uansett, det er uforskammet å sende barna sine ut på tiggerunde på feil kveld. Mange frekke folk dessverre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rampenissen72 skrev (18 timer siden):

Det er Halloween HELG. Tror du de som skal på fylla venter til søndagskveld med fest? Nei, så hvorfor skal barna vente? Er det rart det er krig i verden 🎃😏

Nei, det er det ikke.
Om det er noen ungdommer som skal på fylla på Halloween, bør de kanskje komme seg i seng tidlig siden det er vanlig skoledag på mandag.

Anonymkode: c961f...c54

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...