Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 Populært innlegg #1 Del Skrevet 29. oktober 2021 Hva er det med folk som skal drive å finne andre datoer for feiringer? Tidligere i kveld ringte det på døra. Der sto det to søte barn med masker, sammen med faren sin. Jeg var ikke forberedt, og hadde ingenting å gi bort. Jeg sa til faren: "Men Halloween er på søndag? Ikke i dag". Da forklarte han at det ikke passet (for dem...) på søndag. Så derfor fikk barna gå Halloween i dag. Hva er greia her? Jeg er vestlending og er for eksempel vant med at St.Hans ble feiret den dagen det er St. Hans. Ikke "nærmeste helg". Da jeg flyttet østover, skjønte jeg at mange østpå feiret St.Hans "nærmeste lørdag". Nei. Bare nei. Skal man feire 17. mai på 14. mai, fordi det "passer bedre"? Julaften den 27. desember fordi det "ikke passet" den 24.? Nyttårsaften den 3. januar fordi man var opptatt den 31. desember? Anonymkode: 2e213...695 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 29. oktober 2021 #2 Del Skrevet 29. oktober 2021 Her går ungene i morgen, det er vi enig om i nabolaget og det fungerer supert. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarzani Skrevet 29. oktober 2021 #3 Del Skrevet 29. oktober 2021 Enig med deg! Jeg sier også nei når det kommer snopetiggere dagene før Halloween. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #4 Del Skrevet 29. oktober 2021 Strange Doll skrev (Akkurat nå): Her går ungene i morgen, det er vi enig om i nabolaget og det fungerer supert. Men det er ikke Halloween i morgen.... Selv om dere er "enige". Anonymkode: 2e213...695 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #5 Del Skrevet 29. oktober 2021 Så hvorfor så jeg Joker'n på butikken i går? Anonymkode: 24401...528 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #6 Del Skrevet 29. oktober 2021 Enig med deg og hadde blankt avvist alle som ringer på døra for knask eller knep andre datoer enn 31. oktober. private fester derimot tenker jeg at må være lov på nærmeste dag som passer. Her har vi f.eks hatt Halloweenfest for klassen til ett av barna i dag, men ikke søren om de hadde fått lov til å ringe på til naboer for knask eller knep Anonymkode: 67ddd...906 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #7 Del Skrevet 29. oktober 2021 Føler Halloween tar mer og mer av for hvert år som går. Anonymkode: a1872...5a4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarzani Skrevet 29. oktober 2021 #8 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig med deg og hadde blankt avvist alle som ringer på døra for knask eller knep andre datoer enn 31. oktober. private fester derimot tenker jeg at må være lov på nærmeste dag som passer. Her har vi f.eks hatt Halloweenfest for klassen til ett av barna i dag, men ikke søren om de hadde fått lov til å ringe på til naboer for knask eller knep Anonymkode: 67ddd...906 Enig! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #9 Del Skrevet 29. oktober 2021 En annen ting som irriterer meg noe grenseløst med Halloween, er at folk tror det er karneval! Her prøver jeg å fortelle min datter at det er ikke karneval og du kan ikke kle deg ut som en søt prinsesse eller en liten fe. Du må kle deg ut som noe skummelt. Halloween er en keltisk gammel skikk som Irene tok med seg Amerika. Halloween er egentlig da kelterne feiret sitt nyttår ved å hedre de døde, og skikken gikk ut på at man skulle spre uhygge og frykt, og spille på det at de døde skulle stå opp fra gravene sine! På karneval i februar kan man kle seg ut som søt prinsesse eller liten fe! Anonymkode: 22c19...505 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #10 Del Skrevet 29. oktober 2021 Jeg er 30 år, og var veldig tidlig ute da jeg gikk Halloween rundt år 2000 😬 - men det er vel innafor å ha godisen klar til den 31.? Anonymkode: 7b742...905 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #11 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er 30 år, og var veldig tidlig ute da jeg gikk Halloween rundt år 2000 😬 - men det er vel innafor å ha godisen klar til den 31.? Anonymkode: 7b742...905 31. er innafor. Selvfølgelig..... Halloween er den 31. Anonymkode: 2e213...695 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #12 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er 30 år, og var veldig tidlig ute da jeg gikk Halloween rundt år 2000 😬 - men det er vel innafor å ha godisen klar til den 31.? Anonymkode: 7b742...905 Ja, det er jo 31. det er Halloween. Hvorfor skulle ikke det være innafor? Anonymkode: 1c2b3...a70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #13 Del Skrevet 29. oktober 2021 Jeg gir ikke ut noe til de som kommer før 31 oktober. De får beskjed om å komme igjen på riktig dag og ellers gå videre. Anonymkode: 35c99...b8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #14 Del Skrevet 29. oktober 2021 Det jeg lurte på var om jeg burde regne med at noen kom på døra før søndag. Anonymkode: 7b742...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #15 Del Skrevet 29. oktober 2021 Det bryr jeg meg virkelig ikke om. Skryter av kostymer, gir litt godteri. Rart det er problem med bloktrykket hos enkelte 🤣 Anonymkode: 21c79...b8d 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 29. oktober 2021 #16 Del Skrevet 29. oktober 2021 Vi skal i morgen, fordi det passer oss best Ga bort snop i dag, skal sikkert i morgen og, men aller mest på søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 29. oktober 2021 #17 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler Halloween tar mer og mer av for hvert år som går. Anonymkode: a1872...5a4 Enig.Da vi her begynte med det (tidlig 2000-tall) var det jo nesten ingen som brydde seg og trodde det var en forbypasserende trend. Heldigvis blir det bare mer og mer 🎃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #18 Del Skrevet 29. oktober 2021 I dag fikk alle barna på skolen, til barna mine lov og kle seg ut, siden det er Halloween på Søndag. jeg synes det er koselig jeg.🙂🤗 Du høres ut som en gledesdreper Happy Halloween til deg og.🙈🙉 Anonymkode: 28d0e...5c4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #19 Del Skrevet 29. oktober 2021 Strange Doll skrev (1 time siden): Her går ungene i morgen, det er vi enig om i nabolaget og det fungerer supert. Nei AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det bryr jeg meg virkelig ikke om. Skryter av kostymer, gir litt godteri. Rart det er problem med bloktrykket hos enkelte 🤣 Anonymkode: 21c79...b8d Feil tråd? rampenissen72 skrev (3 minutter siden): Enig.Da vi her begynte med det (tidlig 2000-tall) var det jo nesten ingen som brydde seg og trodde det var en forbypasserende trend. Heldigvis blir det bare mer og mer 🎃 Uheldigvis ja rampenissen72 skrev (6 minutter siden): Vi skal i morgen, fordi det passer oss best Ga bort snop i dag, skal sikkert i morgen og, men aller mest på søndag! Halloween er søndag Anonymkode: 43d4a...416 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #20 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I dag fikk alle barna på skolen, til barna mine lov og kle seg ut, siden det er Halloween på Søndag. jeg synes det er koselig jeg.🙂🤗 Du høres ut som en gledesdreper Happy Halloween til deg og.🙈🙉 Anonymkode: 28d0e...5c4 Er ikke alle som vil bli plaget av barn i 3 dager! Anonymkode: 43d4a...416 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå