AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #1 Skrevet 29. oktober 2021 Les "alle sammen" med et glimt i øyet. Altså jeg kan jo nesten ikke snakke til folk uten å føle at jeg krenker noen. Har en spesiell hendelse å referere til. Jeg fortalte under en middag med samboerens venner om at kroppen til folk sier mye om deres helse. Jeg sa dette ed forsiktighet og ydmykhet, fordi vi på en måte var inne på tema. Da fikk jeg faen meg høre det. Det bli skikkelig dårlig stemning etter at jeg sa det, og tror det var 2-3 stk der som sikkert følte seg truffet. Jeg snakket jo ikke om sykdommer osv. Folk skrek jo tydelig med adhd også. De sa blant annet at folk med adhd ofte blir mislykket osv osv, og det var det ingen som reagerte på, men så fort vi pratet om kosthold osv, så ble halve gruppen krenket. Herregud, jeg synes folk må tolerere folks meninger litt mer. Intensjonen var jo ikke å såre. Anonymkode: e98e5...cab 2
Pippi Lotta Skrevet 29. oktober 2021 #2 Skrevet 29. oktober 2021 Men om de skal tåle din mening må jo du tåle deres mening også. Hvorfor er det mer ok og si til folk at kroppen deres sier mye om helsa deres, en det er og si at det ikke stemmer? Det er ingen som skylder deg og være glade, synes de du sier noe teit så har de lov til og bli irriterte, de trenger jo ikke sitte og late som bare for og spare dine følelser. Det mest ironiske med dette "krenke hysteriet" er jo alle dere som blir krenket for de noen ble krenket😂 14
robot91 Skrevet 29. oktober 2021 #3 Skrevet 29. oktober 2021 Man skal ikke applaudere usunne mennesker. Å si til en person som er sykelig overvektig at hun bør være fornøyd med seg selv blir feil. Det blir som å si til en som røyker at han bare bør forsette. En som røyker er avhengig av nikotin. En sykelig overvektig person er avhengig av å overspise. 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #4 Skrevet 29. oktober 2021 Pippi Lotta skrev (5 minutter siden): Men om de skal tåle din mening må jo du tåle deres mening også. Hvorfor er det mer ok og si til folk at kroppen deres sier mye om helsa deres, en det er og si at det ikke stemmer? Det er ingen som skylder deg og være glade, synes de du sier noe teit så har de lov til og bli irriterte, de trenger jo ikke sitte og late som bare for og spare dine følelser. Det mest ironiske med dette "krenke hysteriet" er jo alle dere som blir krenket for de noen ble krenket😂 Hvem sa jeg ikke respekterte deres mening? Jeg sa ikke et ord i mot det som ble nevnt om adhd osv. Men synes at folk ikke tåler å høre hva andre synes. Jeg sitter ikke å synes synd i overvektige folk som faktisk kan gjøre noe med situasjonen sin. En annen ting er det om de er født slik, og ikke kan gjøre forskjell. Anonymkode: e98e5...cab 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #5 Skrevet 29. oktober 2021 Ja folk har blitt livredd for å bruke ord og hysteriske for å høre ord. Sykelig tegn spør du meg. Anonymkode: 321da...9fe 3
Pippi Lotta Skrevet 29. oktober 2021 #6 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvem sa jeg ikke respekterte deres mening? Jeg sa ikke et ord i mot det som ble nevnt om adhd osv. Men synes at folk ikke tåler å høre hva andre synes. Jeg sitter ikke å synes synd i overvektige folk som faktisk kan gjøre noe med situasjonen sin. En annen ting er det om de er født slik, og ikke kan gjøre forskjell. Anonymkode: e98e5...cab Men nå syntes jo de du spiste middag med tydeligvis at du kom med en teit kommentar, hvorfor skal ikke du tåle og høre det? Forventer du at menneskers skal gå rundt og late som, bare for og spare dine følelser? Du har lov og komme med ærlige meninger om folk, men da må du være voksen nokk til og tåle ærlig tilbakemelding. Om halle middagsselskapet synes du tabbet deg ut, så kan du jo vurdere og ta lærdom av situasjonen. 12
Daria Skrevet 29. oktober 2021 #7 Skrevet 29. oktober 2021 Å være uenig, reagere på noe som blir sagt eller for den saks skyld å føle seg truffet trenger ikke bety at man er krenket. Hvis det er et stadig tilbakevende situasjon for deg at du opplever at andre tar det du sier ille opp, kan det være en idé å se på hvordan du kommuniserer og ordlegger deg. Toleranse er fint, men normal høflighet og litt sosiale antenner er heller ikke så dumt. 13
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #8 Skrevet 29. oktober 2021 robot91 skrev (19 minutter siden): Man skal ikke applaudere usunne mennesker. Å si til en person som er sykelig overvektig at hun bør være fornøyd med seg selv blir feil. Det blir som å si til en som røyker at han bare bør forsette. En som røyker er avhengig av nikotin. En sykelig overvektig person er avhengig av å overspise. Hvorfor er det din business? Kom i alle fall ikke her og påstå at det er fordi du har omtanke for dem og at det er derfor dere hetser overvektige, for det stemmer ikke OG er faktisk kontraproduktivt. Anonymkode: f48cb...65f 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #9 Skrevet 29. oktober 2021 Kjønn er et faktum. Kjør debatt! Anonymkode: 4edbf...a0f 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #10 Skrevet 29. oktober 2021 Alt til sin tid, TS. Og her bommet du totalt. Anonymkode: 25079...f19 4
robot91 Skrevet 29. oktober 2021 #11 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det din business? Kom i alle fall ikke her og påstå at det er fordi du har omtanke for dem og at det er derfor dere hetser overvektige, for det stemmer ikke OG er faktisk kontraproduktivt. Anonymkode: f48cb...65f Det kan ligge noe psykisk bak overspisingen. Det forstår jeg. Men man er overvektig pga overspising...ingen har tvangsforet deg!?
Dramaladyboss Skrevet 29. oktober 2021 #12 Skrevet 29. oktober 2021 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvem sa jeg ikke respekterte deres mening? Du klager jo her inne over at de har meninger. Du skriver jo at de er krenket osv.. hvordan vet du det? Det kan hende de ikke er krenket selvom de er uenige med deg vettu.😉😊 kanskje det er du som føler deg krenket siden du må gå så langt ved og opprette tråd for og så få sympati. Endret 29. oktober 2021 av Dramaladyboss 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #13 Skrevet 30. oktober 2021 Folk blir krenket hvis ting blir sagt for å såre, hvis tanken bak er for å gi et lite stikk. Et stikk kan man sende ut bak ei ydmyk og vennlig maske. En tar ikke opp vekt og kropp under en hyggelig middag, når det sitter folk rundt bordet som sliter med kropp/ vekt. Er du oppriktig bekymret for noen bør du ta det opp i riktig anledning med den det gjelder, og forklar hvorfor du er bekymret. Folk blir krenket når de føler seg driti ut, blir utilpass når det kommer som stikk bak ei fin maske.. da får de behov for å forsvare seg. Det handler mest om sosiale antenner.. Jeg klager ikke over de 5 kg jeg har for mye når jeg sitter sammen med ei som har 20 kg for mye. Jeg klager ikke over hvor bleik jeg er foran noen som virkelig er bleik. En må tenke seg om før man sier noe som kan såre andre. Jeg har 5 kg for mye, og trener ikke. Jeg har det bra likevel. Men hadde noen sagt at en ser på kroppen til de som ikke tar vare på helsa hadde jeg blitt provosert. Jeg tar godt vare på meg selv, på barna mine, jobben min og mannen. Jeg prioriterer ikke trening da det ikke er så viktig for meg. Men jeg er lykkelig fordi jeg har gode folk rundt meg og fordi jeg har ei psykisk god helse. Å være veltrent og slank sier ingenting om at folk tar vare på kroppen sin i det hele tatt. Kjenner mange som er på grensa til kroppshysteriet og har dårlig samvittighet og blir stresset hver gang de har spist for mye eller ikke fått trent. det er ikke en sunn helse Anonymkode: e6586...2a3 3
Entern Skrevet 30. oktober 2021 #14 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja folk har blitt livredd for å bruke ord og hysteriske for å høre ord. Sykelig tegn spør du meg. Anonymkode: 321da...9fe Jepp 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #15 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Intensjonen var jo ikke å såre. Men det var resultatet. Når du oppnår noe annet enn det du vil, så må du revurdere metoden din. Anonymkode: 57d1a...62f 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #16 Skrevet 30. oktober 2021 Du får prøve å sette deg litt inn i skikk og bruk. Et middagsselskap er en setting der man skal ha det hyggelig, ikke felle krasse dommer over de andre rundt bordet. Tenk deg at du har dårlig råd og at alle rundt bordet er klar over det. Så begynner plutselig en person å legge ut om sine private teorier: at dårlig råd er en direkte konsekvens av lav IQ. Ikke spesielt fintfølende eller? Det er dessuten helt umulig å forstå hva du mente med utsagnet ditt. Selvfølgelig sier kroppen til folk mye - ja stort sett alt- om deres helse. Det er jo kroppen leger undersøker når vi blir syke, duh! Eller mente du at kroppens UTSEENDE (les vekt) sier mye om helsa til folk? I så fall tar du feil. Den kan si noe, men en overvektig person kan godt være mye sunnere enn en slank person. Du kan ikke se på folk om de har alvorlige sykdommer som for eksempel kreft. Anonymkode: a4b3a...cd9 6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #17 Skrevet 30. oktober 2021 Du har rett i at folk blir altfor lett krenket nå til dags. Men akkurat den situasjonen du refererer til her… Det kan virke som du har bommet litt med den kommentaren din. Man kan ikke være frekk og ufin, for deretter å spille «folk er altfor lettkrenket» kortet. Her må du nok gå noen runder med deg selv og reflektere over egen oppførsel. Anonymkode: 3427c...6cf 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #18 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men det var resultatet. Når du oppnår noe annet enn det du vil, så må du revurdere metoden din. Anonymkode: 57d1a...62f Nettopp! Godt sagt. Anonymkode: 3427c...6cf 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #19 Skrevet 30. oktober 2021 Generasjon "perfeksjon" blir lett krenket fordi alt og alle skal være så perfekte på alle områder til enhver tid. Alt de sier og gjør skal være så gjennomtenkt, reflektert, balansert at det aldri kan støte noen, noen gang, ikke engang ved et uhell. Jeg så akkurat at en person hadde lagt ut et innlegg om at han kjemper sitt livs kamp etter å ha hatt et kraftig hjerneslag. Tilbake fikk han "refs" fra en person som mente at det var uheldig at han sa at han kjempet for å vinne denne kampen. "For hva med alle som kjempet like hardt, men som "tapte" kampen? Kjempet de ikke hardt nok? Ville de det ikke nok?" Han ble krenket på andres vegne. Når det er sagt TS, jeg synes du bommet sterkt på tid og sted for å fremme slike meninger. Anonymkode: d4fb4...5a9
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #20 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg er enig i at folk generelt har blitt mer "lettkrenka", men vanskelig ut fra historien å si om jeg synes det gjelder i dette tilfellet. Kropp er et sårbart tema for svært mange, også for folk som jeg synes ser helt smashing ut. Husk også at det er forskjell på å bli krenket, og på å bli såret/lei seg... Anonymkode: 5625d...901
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå