Gå til innhold

Er Eimund et finne-på-navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en eller annen grunn synes jeg Eimund klinger bra. Veldig glad i -mund-navn.  Har to barn som begynner på vokal, så tenker kanskje det passer best med vokal igjen... Amund og Åsmund er uaktuelt. 

er Eimund et finne-på-navn hvor man heller bør kalles Eivind, eller funker det? Noen andre brukbare forslag på -mund-navn som begynner på vokal? 

Anonymkode: aefcc...ed5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner en som heter Eimund. Og om jeg ikke husker feil er han oppkalt etter en bestefar. Så navnet finnes.

I følge SSB er det 123 som heter Eimund. 

• Liker 4
Skrevet

Eimund er et eksisterende navn, så det kan du fint bruke. :) 

Jeg skjønner at du ønsker å velge navn som på en eller annen måte harmonerer med søsknenes navn, men at alle søsken må ha navn som starter på enten vokal eller konsonant blir litt søkt. Akkurat det er det neppe mange (les: nesten ingen) som tenker over. 

Et annet vokal-navn som slutter på -mund er Oddmund. Hvis du utvider repertoaret til navn som starter med konsonant, synes jeg Vemund er et fint navn. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Av en eller annen grunn synes jeg Eimund klinger bra. Veldig glad i -mund-navn.  Har to barn som begynner på vokal, så tenker kanskje det passer best med vokal igjen... Amund og Åsmund er uaktuelt. 

er Eimund et finne-på-navn hvor man heller bør kalles Eivind, eller funker det? Noen andre brukbare forslag på -mund-navn som begynner på vokal? 

Ommund

Anonymkode: 8eeb6...0d0

Skrevet

-ja og Sigmund

Anonymkode: 190ad...224

Skrevet

Kjenner en som heter Solmund. 

Anonymkode: 3e2ea...088

• Liker 1
Skrevet

Eimund er eit flott namn med gamle røtter, ikkje eit finne-på-navn! 

• Liker 3
Skrevet
Ullvott skrev (6 timer siden):

Eimund er et eksisterende navn, så det kan du fint bruke. :) 

Jeg skjønner at du ønsker å velge navn som på en eller annen måte harmonerer med søsknenes navn, men at alle søsken må ha navn som starter på enten vokal eller konsonant blir litt søkt. Akkurat det er det neppe mange (les: nesten ingen) som tenker over. 

Et annet vokal-navn som slutter på -mund er Oddmund. Hvis du utvider repertoaret til navn som starter med konsonant, synes jeg Vemund er et fint navn. 

Jeg er egentlig enig i at det er søkt å holde seg til vokaler, jobber bare med å finne alternativer 🤷‍♀️
Vemund står i utgangspunktet øverst på lista, men nå vet jeg plutselig om 4 Vemund under 4 år i byen min, dog ingen i nær krets. 

Skrevet

Hva med Edmund?

Anonymkode: 6278c...122

• Liker 2
Skrevet
Ullvott skrev (15 timer siden):

at alle søsken må ha navn som starter på enten vokal eller konsonant blir litt søk

Dette er en tradisjon i flere kulturer, at søsknene får navn på denne måten. 

Første del er lik, neste del kan angi rekkefølgen i søskenflokken. 

Særlig vanlig i øst-Asia f.eks Kina. 

• Liker 1
Skrevet

Eimund var fint 😄

Anonymkode: 80913...a55

Skrevet

For et fint navn! Aldri hørt det før, men klinger fint. 

Skrevet

Jeg synes Eimund er kjempefint! Absolutt ikke et finne-på-navn.

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger! Da skal jeg jobbe hardere med å få mannen med på det 🤷‍♀️

TS 

Skrevet

Jeg liker Edmund bedre. Gir litt britiske løven-og heksa-assosiasjoner, men fungerer bra på norsk også. 

Skrevet

Alternativer: Oddmund, Edmund, Åmund, Ommund, Ånund

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg liker Edmund bedre. Gir litt britiske løven-og heksa-assosiasjoner, men fungerer bra på norsk også. 

Jeg tenkte på Eamon, kanskje mer irsk, men kjempefint. Eimund som den norske versjonen klinger kjempefint, gå for det, TS!

Anonymkode: 1d9f5...9f3

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 29.10.2021 den 21.53):

Det er et navn som finnes. Iflg. statistikk så er det slik:

Treff i navnesøk for "Eimund"

• Eimund

Det er 123 menn som har Eimund som første fornavn

Det er 102 menn som har Eimund som eneste fornavn

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...