AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #1 Skrevet 29. oktober 2021 Av en eller annen grunn synes jeg Eimund klinger bra. Veldig glad i -mund-navn. Har to barn som begynner på vokal, så tenker kanskje det passer best med vokal igjen... Amund og Åsmund er uaktuelt. er Eimund et finne-på-navn hvor man heller bør kalles Eivind, eller funker det? Noen andre brukbare forslag på -mund-navn som begynner på vokal? Anonymkode: aefcc...ed5
stan Skrevet 29. oktober 2021 #2 Skrevet 29. oktober 2021 Jeg kjenner en som heter Eimund. Og om jeg ikke husker feil er han oppkalt etter en bestefar. Så navnet finnes. I følge SSB er det 123 som heter Eimund. 4
Ullvott Skrevet 29. oktober 2021 #3 Skrevet 29. oktober 2021 Eimund er et eksisterende navn, så det kan du fint bruke. Jeg skjønner at du ønsker å velge navn som på en eller annen måte harmonerer med søsknenes navn, men at alle søsken må ha navn som starter på enten vokal eller konsonant blir litt søkt. Akkurat det er det neppe mange (les: nesten ingen) som tenker over. Et annet vokal-navn som slutter på -mund er Oddmund. Hvis du utvider repertoaret til navn som starter med konsonant, synes jeg Vemund er et fint navn. 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #4 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Av en eller annen grunn synes jeg Eimund klinger bra. Veldig glad i -mund-navn. Har to barn som begynner på vokal, så tenker kanskje det passer best med vokal igjen... Amund og Åsmund er uaktuelt. er Eimund et finne-på-navn hvor man heller bør kalles Eivind, eller funker det? Noen andre brukbare forslag på -mund-navn som begynner på vokal? Anonymkode: aefcc...ed5 Ommund Anonymkode: 8eeb6...0d0
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #5 Skrevet 29. oktober 2021 -ja og Sigmund Anonymkode: 190ad...224
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #6 Skrevet 29. oktober 2021 Kjenner en som heter Solmund. Anonymkode: 3e2ea...088 1
abderitt Skrevet 29. oktober 2021 #7 Skrevet 29. oktober 2021 Eimund er eit flott namn med gamle røtter, ikkje eit finne-på-navn! 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #8 Skrevet 30. oktober 2021 Ullvott skrev (6 timer siden): Eimund er et eksisterende navn, så det kan du fint bruke. Jeg skjønner at du ønsker å velge navn som på en eller annen måte harmonerer med søsknenes navn, men at alle søsken må ha navn som starter på enten vokal eller konsonant blir litt søkt. Akkurat det er det neppe mange (les: nesten ingen) som tenker over. Et annet vokal-navn som slutter på -mund er Oddmund. Hvis du utvider repertoaret til navn som starter med konsonant, synes jeg Vemund er et fint navn. Jeg er egentlig enig i at det er søkt å holde seg til vokaler, jobber bare med å finne alternativer 🤷♀️ Vemund står i utgangspunktet øverst på lista, men nå vet jeg plutselig om 4 Vemund under 4 år i byen min, dog ingen i nær krets. Anonymkode: aefcc...ed5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #9 Skrevet 30. oktober 2021 Hva med Edmund? Anonymkode: 6278c...122 2
stan Skrevet 30. oktober 2021 #10 Skrevet 30. oktober 2021 Ullvott skrev (15 timer siden): at alle søsken må ha navn som starter på enten vokal eller konsonant blir litt søk Dette er en tradisjon i flere kulturer, at søsknene får navn på denne måten. Første del er lik, neste del kan angi rekkefølgen i søskenflokken. Særlig vanlig i øst-Asia f.eks Kina. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #11 Skrevet 30. oktober 2021 Eimund var fint 😄 Anonymkode: 80913...a55
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #12 Skrevet 31. oktober 2021 For et fint navn! Aldri hørt det før, men klinger fint. Anonymkode: aefcc...ed5
Rosmarin(ert) Skrevet 31. oktober 2021 #13 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg synes Eimund er kjempefint! Absolutt ikke et finne-på-navn.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #14 Skrevet 2. november 2021 Tusen takk for tilbakemeldinger! Da skal jeg jobbe hardere med å få mannen med på det 🤷♀️ TS Anonymkode: aefcc...ed5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #15 Skrevet 3. november 2021 Jeg liker Edmund bedre. Gir litt britiske løven-og heksa-assosiasjoner, men fungerer bra på norsk også. Anonymkode: aefcc...ed5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #16 Skrevet 4. november 2021 Alternativer: Oddmund, Edmund, Åmund, Ommund, Ånund Anonymkode: aefcc...ed5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #17 Skrevet 4. november 2021 19 hours ago, AnonymBruker said: Jeg liker Edmund bedre. Gir litt britiske løven-og heksa-assosiasjoner, men fungerer bra på norsk også. Anonymkode: aefcc...ed5 Jeg tenkte på Eamon, kanskje mer irsk, men kjempefint. Eimund som den norske versjonen klinger kjempefint, gå for det, TS! Anonymkode: 1d9f5...9f3 1
Million Skrevet 4. november 2021 #18 Skrevet 4. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 29.10.2021 den 21.53): Av en eller annen grunn synes jeg Eimund klinger bra. Veldig glad i -mund-navn. Har to barn som begynner på vokal, så tenker kanskje det passer best med vokal igjen... Amund og Åsmund er uaktuelt. er Eimund et finne-på-navn hvor man heller bør kalles Eivind, eller funker det? Noen andre brukbare forslag på -mund-navn som begynner på vokal? Anonymkode: aefcc...ed5 Det er et navn som finnes. Iflg. statistikk så er det slik: Treff i navnesøk for "Eimund" Eimund Det er 123 menn som har Eimund som første fornavn Det er 102 menn som har Eimund som eneste fornavn Endret 4. november 2021 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå