AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #1 Del Skrevet 29. oktober 2021 Heisann! Jeg meldte meg inn på et treningssenter for en stund tilbake siden. Fikk trent der i ei uke, så ble det vanskelig å få til mtp at jeg er 50% av tiden alene med barn og har jobb på dagtid. Har fortsatt lyst til å få til å trene hjemme, en kombinasjon av styrke og kondisjon. Er normalvektig, men har lyst til å "stramme opp" kroppen samtidig som jeg får opp kondisjonen min. Her er utstyret jeg har hjemme: Tredemølle, yogamatte, noen strikk for å ha rundt føttene (?) og 2 små vekter på 2kg hver. Og et hoppetau. Ikke store greia, men det skal vell være mulig å få seg noen gode treningsøkter med dette? Er det noen her med litt peiling som kunne gitt meg en peikepinne på hvordan jeg skal kunne kombinere dette for å oppnå mine ønskede resultater? Vet også at kosthold er superviktig når det kommer til resultater etter trening, og jeg tar gjerne imot noen ernæringsråd i tillegg om noen vil komme med noen gode råd Takk på forhånd! Anonymkode: 99f3c...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BK89 Skrevet 29. oktober 2021 #2 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Heisann! Jeg meldte meg inn på et treningssenter for en stund tilbake siden. Fikk trent der i ei uke, så ble det vanskelig å få til mtp at jeg er 50% av tiden alene med barn og har jobb på dagtid. Har fortsatt lyst til å få til å trene hjemme, en kombinasjon av styrke og kondisjon. Er normalvektig, men har lyst til å "stramme opp" kroppen samtidig som jeg får opp kondisjonen min. Her er utstyret jeg har hjemme: Tredemølle, yogamatte, noen strikk for å ha rundt føttene (?) og 2 små vekter på 2kg hver. Og et hoppetau. Ikke store greia, men det skal vell være mulig å få seg noen gode treningsøkter med dette? Er det noen her med litt peiling som kunne gitt meg en peikepinne på hvordan jeg skal kunne kombinere dette for å oppnå mine ønskede resultater? Vet også at kosthold er superviktig når det kommer til resultater etter trening, og jeg tar gjerne imot noen ernæringsråd i tillegg om noen vil komme med noen gode råd Takk på forhånd! Anonymkode: 99f3c...586 Jeg bruker ingen utstyr når jeg trener hjemme, kun treningsmatte. YouTube har mange gode trenings kanaler med masse bra treningsøkter. Popsugar fitness er en av mine favoritter 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #3 Del Skrevet 29. oktober 2021 BK89 skrev (2 minutter siden): Jeg bruker ingen utstyr når jeg trener hjemme, kun treningsmatte. YouTube har mange gode trenings kanaler med masse bra treningsøkter. Popsugar fitness er en av mine favoritter 😁 Interessant! Skal sjekke det ut Føler du at du får ei god treningsøkt utav treningsmatta? Har du trent lenge med den og har du fått merkbare resultater av det? Føler alle rundt meg sier jeg må bruke styrkeapparater på senteret for å oppnå resultater (for å bygge muskler o.l). Anonymkode: 99f3c...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #4 Del Skrevet 29. oktober 2021 Jeg har en matte og en kettlebell på 10 kilo. Da får jeg gjort alt jeg trenger å gjøre. Det er bare å søke opp hjemmetrening så finner du øvelser som passer deg. youtube har også mye bra innhold. Mine favoritter på youtube er videoene fra Strong Nation og popsugar fitness. Anonymkode: 29e1f...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #5 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Interessant! Skal sjekke det ut Føler du at du får ei god treningsøkt utav treningsmatta? Har du trent lenge med den og har du fått merkbare resultater av det? Føler alle rundt meg sier jeg må bruke styrkeapparater på senteret for å oppnå resultater (for å bygge muskler o.l). Anonymkode: 99f3c...586 Bruk kroppsvekt, strikker, brusflasker eller hva enn du har som gir godt grep og er tungt. Om du skal få mye muskler så er det en fordel med tyngre vekter, men om du ønsker å stramme opp er hjemmetrening godt nok. Anonymkode: 29e1f...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #6 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bruk kroppsvekt, strikker, brusflasker eller hva enn du har som gir godt grep og er tungt. Om du skal få mye muskler så er det en fordel med tyngre vekter, men om du ønsker å stramme opp er hjemmetrening godt nok. Anonymkode: 29e1f...869 Jeg skal ikke starte med bikinifitness, vil bare rett og slett stramme opp kroppen litt og føle meg fresh og vell. Trening gir meg en god følelse, jeg liker å ta meg en joggetur på mølla å avslutte økta med noen enkle styrkeøvelser på matta etterpå Tenker vell at all trening er bedre enn ingen trening. Hadde jeg hatt mulighet ville jeg benyttet meg av treningssenteret, men ettersom jeg ikke har den muligheten tenker jeg at jeg bare må gjøre det beste utav det og heller benytte meg av det jeg har liggende hjemme. - TS. Anonymkode: 99f3c...586 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #7 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skal ikke starte med bikinifitness, vil bare rett og slett stramme opp kroppen litt og føle meg fresh og vell. Trening gir meg en god følelse, jeg liker å ta meg en joggetur på mølla å avslutte økta med noen enkle styrkeøvelser på matta etterpå Tenker vell at all trening er bedre enn ingen trening. Hadde jeg hatt mulighet ville jeg benyttet meg av treningssenteret, men ettersom jeg ikke har den muligheten tenker jeg at jeg bare må gjøre det beste utav det og heller benytte meg av det jeg har liggende hjemme. - TS. Anonymkode: 99f3c...586 Høres bra ut det du driver med ☺️ Bare husk at du ikke skal tømme deg helt for energi hver treningsøkt (mange har den vanen). Du er flink som da trener hjemme istedet, for mange er det en terskel å ta på seg tøyet og faktisk gjøre en innsats i stua (eller andre steder i hjemmet) hvor man normalt sett slapper av. Anonymkode: 29e1f...869 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #8 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres bra ut det du driver med ☺️ Bare husk at du ikke skal tømme deg helt for energi hver treningsøkt (mange har den vanen). Du er flink som da trener hjemme istedet, for mange er det en terskel å ta på seg tøyet og faktisk gjøre en innsats i stua (eller andre steder i hjemmet) hvor man normalt sett slapper av. Anonymkode: 29e1f...869 Det er sant. Liker å presse meg litt når jeg først er i gang har jeg merket meg. Men i motsetning til tung styrketrening så føler jeg at jeg får energi av løpetreninga jeg har hjemme på mølla. Mens når jeg har trent styrke på treningssenteret tidligere har jeg følt meg helt tappa etterpå. Vanligvis slapper jeg av nede i 1. etg, men mølla og treningsrommet er oppe i 2.etg, kan være derfor det ikke er store terskelen Anonymkode: 99f3c...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 30. oktober 2021 #9 Del Skrevet 30. oktober 2021 Funkygine har mange fine videoer uten utstyr også! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BK89 Skrevet 30. oktober 2021 #10 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Interessant! Skal sjekke det ut Føler du at du får ei god treningsøkt utav treningsmatta? Har du trent lenge med den og har du fått merkbare resultater av det? Føler alle rundt meg sier jeg må bruke styrkeapparater på senteret for å oppnå resultater (for å bygge muskler o.l). Anonymkode: 99f3c...586 Ja, hvis du vil bygge muskler så må man nok ha en del utstyr som kettlebells eller noe. Men de har videoer med mye pushups osv. For meg har det iallefall funket veldig bra med å gå ned i vekt og har absolutt fått litt mer muskler. Ett fint alternativ når man ikke vil bruke så mye penger på treningssenter😁 Men vet ikke hvor mye muskler du ønsker da😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 30. oktober 2021 #11 Del Skrevet 30. oktober 2021 Anbefaler på det varmeste Juice & Toya sine treningsvideoer. De har masse variasjon og gode videoer. Tror de har noen kostholdsråd også, men de har ikke jeg sett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #12 Del Skrevet 30. oktober 2021 BK89 skrev (4 timer siden): Ja, hvis du vil bygge muskler så må man nok ha en del utstyr som kettlebells eller noe. Men de har videoer med mye pushups osv. For meg har det iallefall funket veldig bra med å gå ned i vekt og har absolutt fått litt mer muskler. Ett fint alternativ når man ikke vil bruke så mye penger på treningssenter😁 Men vet ikke hvor mye muskler du ønsker da😊 Jeg ønsker ikke store og markerte "muskler" i den forstand. Men har lyst å stramme opp litt og bli litt mer "fit", om det gir mening? Jeg er jo normalvektig men vil gjerne redusere litt magefett o.l. Håper bare det er mulig å få til med hjemmetrening uten tyngre apparater. Blir jo en god del kondisjonstrening på mølla da, og da vet jeg jo at jeg på sikt vil forbrenne litt. Men er jo ikke interessert i å "Bli en strek" heller, hvis det gir mening😅 Marimba skrev (3 timer siden): Anbefaler på det varmeste Juice & Toya sine treningsvideoer. De har masse variasjon og gode videoer. Tror de har noen kostholdsråd også, men de har ikke jeg sett. Takk for tips! Skal sjekke de ut Anonymkode: 99f3c...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Khloe Skrevet 30. oktober 2021 #13 Del Skrevet 30. oktober 2021 jeg fikk faktisk sinnsykt god fremgang da treningssenterene stengte i fjor og jeg ble tvunget til hjemmetrening, så det er absolutt mulig! Jeg ville anbefalt deg å skaffe et manualsett hvor du skrur små vektskiver på en liten stang. Sånn som dette: https://www.xxl.no/xxl-vektsett-18-kg-gra/p/1160079_1_style Da kan du enkelt justere opp vekten etter hvert slik at du får fremgang, og du kan kjøpe flere vektskiver om nødvendig. Det ligger mange gode programmer ute med diverse styrkeøvelser. Pass på at du kommer gjennom alle muskelgrupper to ganger per uke og får litt kondisjonstrening på mølla di/med hoppetau også. Fokuser på god muskelkontakt, så kan du få resultater selv med lave vekter. På youtube ligger det også mange gode videoer du kan følge. Jeg kan anbefale Caroline Girvan. Du kommer til å tro du dør, men det funker som bare det! Kosthold er selvfølgelig også viktig. Mer grønnsaker, grove karbohydrater, sunt fett og rene proteinkilder. Mindre ultraprosessert mat og sukker. Tenk 80 % sunt og 20 % kos, så tror jeg du kommer ganske langt. Lykke til med hjemmetreningen! Du klarer dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #14 Del Skrevet 31. oktober 2021 Khloe skrev (På 30.10.2021 den 17.18): jeg fikk faktisk sinnsykt god fremgang da treningssenterene stengte i fjor og jeg ble tvunget til hjemmetrening, så det er absolutt mulig! Jeg ville anbefalt deg å skaffe et manualsett hvor du skrur små vektskiver på en liten stang. Sånn som dette: https://www.xxl.no/xxl-vektsett-18-kg-gra/p/1160079_1_style Da kan du enkelt justere opp vekten etter hvert slik at du får fremgang, og du kan kjøpe flere vektskiver om nødvendig. Det ligger mange gode programmer ute med diverse styrkeøvelser. Pass på at du kommer gjennom alle muskelgrupper to ganger per uke og får litt kondisjonstrening på mølla di/med hoppetau også. Fokuser på god muskelkontakt, så kan du få resultater selv med lave vekter. På youtube ligger det også mange gode videoer du kan følge. Jeg kan anbefale Caroline Girvan. Du kommer til å tro du dør, men det funker som bare det! Kosthold er selvfølgelig også viktig. Mer grønnsaker, grove karbohydrater, sunt fett og rene proteinkilder. Mindre ultraprosessert mat og sukker. Tenk 80 % sunt og 20 % kos, så tror jeg du kommer ganske langt. Lykke til med hjemmetreningen! Du klarer dette! Det var et veldig godt tips! Jeg skal ta å kjøpe et slikt sett med vekter. Genialt Kan man kanskje ta hip-trust med stanga hjemme? Må kanskje gå til innkjøp av en sånn rund ball, hadde en liggende tidligere men den har jeg ikke lengre. Jeg må vell sette meg ned å lese meg litt opp på ulike øvelser, se youtube videoer o.l. for å se hva slags øvelser man kan ta. Jeg er ikke så god på dette med å lage egne programmer og slikt, men må vell bare forsøke å sette opp noen faste øvelser jeg skal gjøre x antall ganger i løpet av uka. Og hvor mye skal jeg kombinere kondisjonstreninga med styrketreninga? Ofte liker jeg å jogge i en 45min, vekselvis med 2min gange og 2min 12km/h. - TS Anonymkode: 99f3c...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@Tone Skrevet 8. november 2021 #15 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (På 30.10.2021 den 15.51): Jeg ønsker ikke store og markerte "muskler" i den forstand. Men har lyst å stramme opp litt og bli litt mer "fit", om det gir mening? Jeg er jo normalvektig men vil gjerne redusere litt magefett o.l. Håper bare det er mulig å få til med hjemmetrening uten tyngre apparater. Blir jo en god del kondisjonstrening på mølla da, og da vet jeg jo at jeg på sikt vil forbrenne litt. Men er jo ikke interessert i å "Bli en strek" heller, hvis det gir mening😅 Takk for tips! Skal sjekke de ut Anonymkode: 99f3c...586 Masse gode yoga og pilates styrkeøvelser som kan taes hjemme i stua smed matte å strikk. Som bygger muskler å strammer opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå