Gå til innhold

Tørketrommel som piper sjuhundreogåtti ganger når den er ferdig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Maskinen er fra AEG, kan man skru av den pipelyden som kommer når den er ferdig å trumle? Den piper INTENST helt til jeg går og trykker på av-knappen selv om den har sluttet å tumle.. 

Anonymkode: ead4a...adf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør oppvaskmaskinen og vaskemaskinen også. Det er da bare å skru av tørketrommelen når den er ferdig,så slipper du å høre på lyden.

• Liker 2
Skrevet

Den lyden skrur man av ved å åpne døra til trommelen.

Skrevet

Sjekk brukermanualen. Den gjentatte pipingen er svært irriterende. 

• Liker 4
Skrevet

Løsningen kommer jo helt an på hva som er problemet, og det sliter jeg litt med å få fatt i.

Er problemet at du må reise deg opp for å skru av maskinen?
Er problemet at du setter på tørketrommelen når du legger deg, og våkner av pipingen midt på natten?

Anonymkode: 37f43...ec4

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Løsningen kommer jo helt an på hva som er problemet, og det sliter jeg litt med å få fatt i.

Er problemet at du må reise deg opp for å skru av maskinen?
Er problemet at du setter på tørketrommelen når du legger deg, og våkner av pipingen midt på natten?

Problemet er vel at pipingen er irriterende. Om man sitter eller ligger er vel i så måte lite relevant ...

• Liker 3
Skrevet
PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Problemet er vel at pipingen er irriterende. Om man sitter eller ligger er vel i så måte lite relevant ...

Det er relevant når løsningen egentlig er så enkel som at det bare er å reise seg opp for å slå den av.  Hvis dette ikke er mulig må problemet være noe annet enn at den piper.

Hvis man blir vekket av pipingen er løsningen å sette på trommelen på et tidspunkt der den er ferdig før leggetid.

• Liker 2
Skrevet

Så mange kjøtthuesvar! 

Anonymkode: 15d7a...454

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er relevant når løsningen egentlig er så enkel som at det bare er å reise seg opp for å slå den av.  Hvis dette ikke er mulig må problemet være noe annet enn at den piper.

Hvis man blir vekket av pipingen er løsningen å sette på trommelen på et tidspunkt der den er ferdig før leggetid.

Det blr ikke være nødvendig å reise seg opp for å gå og slå av tørketrommelen for at den skal slutte å pipe. Vaskesyklusen er over, klærne er tørre.

Nei, sjekk som sagt brukermanualen. Vår tørketrommel var det mulig å skru av denne pipingen på, men annen produsent.

• Liker 2
Skrevet

Takk for så langt interessante svar. Jeg skjønner at den enkleste løsningen er å åpne døren når den er ferdig ja, men av ulike grunner er det ikke alltid det passer, midt i kokkelering med fire stekeplater i action, eller at baby akkurat sovnet på brystet mitt eller et sted jeg ikke kan gå fra for eksempel… Irriterende å høre på 20 ++ pip før jeg får skrudd den av 😏

Skal selvfølgelig prøve å spore opp brukermanualen, men håpte noen hadde kunnskap om nyere tørketromler fra aeg spesifikt. 

Skrevet
PetterKanin skrev (14 minutter siden):

Det blr ikke være nødvendig å reise seg opp for å gå og slå av tørketrommelen for at den skal slutte å pipe. Vaskesyklusen er over, klærne er tørre.

Nei, sjekk som sagt brukermanualen. Vår tørketrommel var det mulig å skru av denne pipingen på, men annen produsent.

Takk ☺️

Skrevet

Neste gang du skal kjøpe ny tørketrommel, velg en som har en "mute" kapp. Det har min🔇

Veldig nyttig svar, jeg vet😋

Anonymkode: 1d2f1...4d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet er at man IKKE VIL HØRE PIPELYDEN uavhengig av hvilken situasjon man befinner seg i. Er det så vanskelig å få inn? PIPELYDEN er irriterende, og den kommer uansett med mindre man skrur den av før den er ferdig, og det bør man jo ikke gjøre. 

Anonymkode: 411f2...e6a

• Liker 3
Skrevet

Dette pleier da å være mulig å skru av, les manualen

Skrevet

Våre maskiner spiller av en liten sang. Kanskje jeg skal sjekke manualen, for den melodien er også litt irriterende. 

Anonymkode: 3d9b2...d35

Skrevet

Har samme trur jeg. Den piper, starter, stopper og piper igjen.

Min har en knapp ved siden av som har et bjellesymbol over seg. Når jeg trykker den inn piper det ikke, men da stopper ikke trommelen heller 😅 Så må passe på tiden. Det gjelder kun de programmene som ikke har noen tid. 

Skjønner ikke hvorfor de har lagd den sånn. 

Anonymkode: 8967f...7e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...