Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i litt over 3 år, og det siste året har jeg vokst enormt mye som person, og lært mer og mer om meg selv, grenser, hva jeg trenger, og ikke. jeg føler jeg aldri vil slutte å vokse, og ser veldig frem til å '' blossom'' som en person. MEN samboeren min gjør det samme hver dag, er kontroversiell og veldig lukket og egentlig ganske dømmende for ukjente ting. HVA gjør jeg? 

han sier han er villig til å gjøre og prøve nye ting ( hobby, seksuelt ect ) men tar aldri intiativ, og når han blir invitert er det på en måte som om han surmuler. blir stille, sitter på tlf. Redd jeg skal ønske å gå fra han for å være min ekte jeg.

noen med erfaring?

Anonymkode: 2666d...47d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du føler at du ikke passer sammen med din samboer så gå heller fra han fremfor å se ned på han i et forhold som du gjør nå. Bare fordi du har vokst som person så gir ikke det deg rett til å se ned på han fordi han ikke har fulgt din fart. 

Anonymkode: a75b9...a95

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om du føler at du ikke passer sammen med din samboer så gå heller fra han fremfor å se ned på han i et forhold som du gjør nå. Bare fordi du har vokst som person så gir ikke det deg rett til å se ned på han fordi han ikke har fulgt din fart. 

Jeg dømmer han ikke for å ikke være på samme bølgelengde, men at han ikke virker villig til å utforske hvem han er. jeg er redd for at min egen reise i meg selv, gjør at vi glir fra hverandre, fordi han ikke ønsker å bli med på nye ting :)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

samboeren min gjør det samme hver dag, er kontroversiell og veldig lukket...

Kontroversiell? Mener du kanskje konvensjonell eller konservativ? 

Anonymkode: 94be1...ca1

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg dømmer han ikke for å ikke være på samme bølgelengde, men at han ikke virker villig til å utforske hvem han er.

Han vet nok hvem han er, som er konservativ mann og lite interessert i å utforske. Dere er totalt forskjellige, og han har ingen interesse av det du holder på med. 

• Liker 1
Skrevet

Hvem tjener mest?

Anonymkode: 3a5cc...653

Skrevet

Synes det høres ut som om du har blitt litt høy på deg selv og ser ned på han. Man kan ikke forvente å være 100% på samme sted og å ha de samme interessene gjennom lengre forhold.

Anonymkode: 87fe4...3be

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes det høres ut som om du har blitt litt høy på deg selv og ser ned på han. Man kan ikke forvente å være 100% på samme sted og å ha de samme interessene gjennom lengre forhold.

Enig i denne, jeg føler en stor del av det å vokse er å akseptere at alle er ikke like. TS fremstiller en holdning som vitner om det motsatte, med manglende respekt for at samboer ikke er som TS.

Anonymkode: e9220...c99

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig i denne, jeg føler en stor del av det å vokse er å akseptere at alle er ikke like. TS fremstiller en holdning som vitner om det motsatte, med manglende respekt for at samboer ikke er som TS.

Anonymkode: e9220...c99

Det kan man mene hva man vil om, men det endrer ikke det faktum at man trenger en kjæreste som trives med de samme tingene som seg. Ellers blir det typisk slutt, gjerne etter at de har fått barn. Det var en stor grunn til at jeg selv ble skilt, men der var det vel egentlig at han endret seg og ble en annen enn den han var, mer enn av jeg endret meg. Uansett går det ofte dårlig i lengden. Min nåværende mann er veldig ulik meg i personlighet, men vi liker de samme tingene og trives med samme type liv. Greit at man ikke skal dele alt, men når man lever hele livet separert, så er jo ikke det så lurt heller.

Skrevet

Jeg har også hatt det sånn, vært sammen i over 10 år. Mye terapi og jobbing med meg selv, men langt ifra ferdig. Følte jeg begynte å se litt klarere hvordan han er. At vi begynte å få ulike perspektiver på livet og hva som er viktig, jeg begynte å irritere meg over at han stod stille.

Jeg var på vei ut av forholdet, men klarte det ikke da følelsene var for sterke fra begges side og jeg begynte å se hvor positiv han egentlig er for meg. At jeg faktisk kan fortsette å utvikle meg og han heier på meg. Vi gikk i parterapi hvor han også fikk inviduelt oppfølging som gjorde at han også begynte å endre seg til det positive og utvikle seg. 

Jeg tenker så lenge mannen din har et ønske om å endre ting kan du være behjelpelig med å vise litt vei. Riktig kommunikasjon er nøkkelen. Så klart hvis du ønsker. 

Anonymkode: 585c5...ec8

• Liker 2
Skrevet

Hvis du framstår like kritisk til ham når du "inviterer" ham til å gjøre nye ting/utvikle seg, så skjønner jeg at han reagerer negativt. Det er noe med å ikke overdrive og ikke minst gjøre legge vekt på å gjøre nye ting fordi det kan være kjekt og givende, ikke fremstill det som at han MÅ endre seg fordi han er "feil" i nåværende versjon.

Det er vel ingen som responderer positivt på å få høre at alt man er/gjør (eller ikke er/gjør) er feil.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Kontroversiell? Mener du kanskje konvensjonell eller konservativ? 

Godt mulig trådstarter eksistensielle utviklingsreise skal svinge innom en ordbok.

Anonymkode: 12c24...427

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg dømmer han ikke for å ikke være på samme bølgelengde, men at han ikke virker villig til å utforske hvem han er. jeg er redd for at min egen reise i meg selv, gjør at vi glir fra hverandre, fordi han ikke ønsker å bli med på nye ting :)

Jo du dømmer han. Du dømmer han for å ikke ha den samme driven du har etter å «finne deg selv». Hvorfor er det DITT problem at han er som han er? Hvorfor vil du forandre på han? 

• Liker 1
Skrevet

Er du sikker på at han liker de samme tingene som deg? Sett at du f.eks elsker motorsykler, hest og fallskjermhopping og han har null interesse for det. Hvorfor skulle han være med på det? Kanskje han er der i livet han ønsker? Kanskje det bare er DU som er misfornøyd med livet hans? Kanskje hans misnøye kun er et resultat av klagingen din?

Anonymkode: b8c76...07b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo du dømmer han. Du dømmer han for å ikke ha den samme driven du har etter å «finne deg selv». Hvorfor er det DITT problem at han er som han er? Hvorfor vil du forandre på han? 

Når jeg leste dette, så tenkte jeg. Kanskje TS vil finne seg selv, og ønsker at typen ikke skal finne "seg SELV" men at typen skal "finne TS". At begge skal følge TS sine drømmer.

Anonymkode: b8c76...07b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2021 den 21.35):

Her har jeg selv vært. Og min erfaring er at man kan ikke forandre andre, kun oss selv. Min reise ledet meg til å være en person han ikke kjente igjen. Vi vokste for langt fra hverandre, han ble der han var, mens jeg ble den jeg skulle være. 

Slikt funker stort sett ikke, for du blir en annen på godt og vondt. Og den personen du var når du ble forelsket i kjæresten din, er du ikke lenger. Dermed forandrer som oftest også kriteriene for hvem du faller for. Jeg sluttet å være forelsket for jeg så etter andre ting som appellerte mer til den jeg ble, enn den jeg var når jeg forelsket meg. 

Gå.

Anonymkode: cfffb...7eb

• Liker 1
Skrevet

Det er en interessekonflikt her tydeligvis.  Kanskje har han funnet seg selv allerede?  Kanskje går hans reise til fots i en retning, mens du vil reise med lyntog i motsatt retning?  

Anonymkode: 352c9...6ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...