AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #1 Skrevet 29. oktober 2021 Litt gammelt, men likevel. Fant ikke ny forskning, men ingen hemmelighet at det skrives ut antidepressiva over en lav sko. "Det er langt flere kvinner enn menn som bruker antidepressiva. I 2015 var det til sammen 323.000 personer som fikk slike legemidler, og av dem var 212.000 kvinner og 111.000 menn, forteller han." Over dobbelt så mange kvinner som menn tar antidepressiva. De yngre gruppene øker. En kan selvfølgelig si at kvinner har lavere terskel for å gå til legen, og at kanskje menn er for dårlige, men likevel. Hva har dette å si for datinglivet ditt og forhold? Nå snakker jeg om du har tatt medisiner regelmessig over tid for angst og depresjon. Jeg spør kun fordi jeg er nysgjerrig. Mine to ekser tok begge medisiner for angst og/eller medisin. Lurer på om det er noe med meg som tiltrekker meg de som strever på ett, eller flere plan. Ikke at jeg selv nødvendigvis er verdens mest avbalanserte og harmoniske person til alle tider. Jeg tenker at om du har en reell diagnose og ikke fungerer er det en nødvendighet. Men har du opplevd bivirkninger og effekt av medisin som har vært uheldige for deg? Hadde du datet en person med psykiske vansker, eller hadde du tolket det som et rødt flagg? Anonymkode: ca736...2d4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #2 Skrevet 29. oktober 2021 Ofte tiltrekkes man av noen fordi de gir gjenklang i deg på noe vis. At de speiler deg eller du kjenner deg igjen/ de gjør at du "føler deg hjemme". Det har jo i første omgang med deres personlige egenskaper å gjøre, ikke at de tar medisin. Å kjenne til den mørke siden av menneskesinnet gir jo livet en ekstra dimensjon. Min oppfatning er at de som har vært der og kommet seg ut på den andre siden, har en innsikt som gjør dem mer spennende og interessante. Jeg kjenner meg igjen i dem. Samtidig unngår jeg relasjoner hvor det ikke virker som at personen har jobbet seg noenlunde igjennom det og har et avklart forhold til det, siden jeg har og har hatt mine greier selv klarer jeg ikke håndere den andres bagasje mer enn å lytte litt innimellom, og forventer ikke mer av en venn eller kjæreste heller. Ang det du spør om bivirkninger så har jo antidepressiva mye bivirkninger. Økt apetitt, nedsatt sexlyst, avflatethet, munntørrhet, etc. Anonymkode: b419e...e4c 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #3 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ofte tiltrekkes man av noen fordi de gir gjenklang i deg på noe vis. At de speiler deg eller du kjenner deg igjen/ de gjør at du "føler deg hjemme". Det har jo i første omgang med deres personlige egenskaper å gjøre, ikke at de tar medisin. Å kjenne til den mørke siden av menneskesinnet gir jo livet en ekstra dimensjon. Min oppfatning er at de som har vært der og kommet seg ut på den andre siden, har en innsikt som gjør dem mer spennende og interessante. Jeg kjenner meg igjen i dem. Samtidig unngår jeg relasjoner hvor det ikke virker som at personen har jobbet seg noenlunde igjennom det og har et avklart forhold til det, siden jeg har og har hatt mine greier selv klarer jeg ikke håndere den andres bagasje mer enn å lytte litt innimellom, og forventer ikke mer av en venn eller kjæreste heller. Ang det du spør om bivirkninger så har jo antidepressiva mye bivirkninger. Økt apetitt, nedsatt sexlyst, avflatethet, munntørrhet, etc. Anonymkode: b419e...e4c Takk for godt og velskrevet svar. Jeg beklager formateringen i innlegget. Skriften ble surret til da jeg limte inn fra et innlegg på nett. Jeg har hørt at jeg er en rolig person. Kanskje det er noe i det som signaliserer trygghet og stabilitet. Kanskje jeg burde omformulert innlegget til egenskaper i personen fremfor medisiner og bivirkninger i seg selv. Tilbøyelighet for angst og depresjon. Jeg tenker forsåvidt at angst er mer krevende å forholde seg til i et forhold. Det er gjerne da en agerer og kan gjøre irrasjonelle avgjørelser, fremfor når en kun er nedstemt og trist. Kanskje noen er uenig. Jeg har forsåvidt ikke imot et levd liv med alt det innebærer, så lenge det er noe en er klar over og jobber med. Alle har sitt. Var du tydelig på hva du strevde med da du ble kjent med partner? Ville du forventet det samme av en potensiell match du møtte tidlig i prosessen? Anonymkode: ca736...2d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå