AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #1 Skrevet 29. oktober 2021 Vi er mange som er lengre, kortere, rundere, smalere og bredere. Noen er assymetriske i alle retninger og må få sydd klær laget spesielt etter mål. Hva er dine spesialting som gjør klær og skokjøp litt annerledes? Jeg kan begynne. Er ei lang dame på 189,5 cm som trenger ekstra lengde på klær og jeg har aldri gått med "damesko", for jeg bruker str. 47 i sko (noen ganger også 48 hvis de er litt rare i str) og med min lengde og tyngde har føttene det bedre på skikkelige såler og ikke "dameskohæler". Heldigvis trives jeg med alt sammen, selv om enkelte mennesker sperrer opp øynene når de ser store meg og føttene mine (en fot lange og ganske brede) og sammenligner med sine egne små. Jeg venner meg jo til det i livet, men setter ikke pris på kommentarer og morsomheter på min bekostning. Har du noen ting du må ta spesielle hensyn til? Ja, til å like seg selv og hverandre i alle varianter og et fargerikt fellesskap! Anonymkode: 3d395...079 3
KillerKitty Skrevet 30. oktober 2021 #2 Skrevet 30. oktober 2021 Umulig å finne klær, synes jeg. Jeg er lav, 155 cm. Slank, men med hofter. Så alle disse magetoppene som er inn nå, stopper 5 cm over hoftene mine, lite pent. Oversized gensere blir som en søppelsekk. Sko må jeg i barneavdelingen for å finne, for jeg bruker 35 i sko. 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg har en ganske smal midje. XS passer resten av kroppen min, men ofte blir det slapt rundt midjen, og det er ikke mindre størrelser. Med tettsittende skjørt er det vanskelig å finne et som passer rundt midjen og som jeg får over hoftene, og med topper så er det vanskelig å finne noen som passer rundt midjen, men ikke kveler meg rundt bysten. Det er utrolig irriterende å få en lomme over rumpa fordi midjen på skjørtet eller buksa er 20cm unna ryggen din. Et belte gjør det bare verre siden det fremhever at det er for mye stoff rundt midjen. Som regel må jeg sende klær jeg kjøper på nett i retur. Omtrent 10% av klærne jeg bestiller må jeg sende tilbake etter å ha studert dem nøye på nett. Jeg har tatt frem symaskinen min og skal lære meg å sy inn klær av denne grunnen. Ofte er jo klærne veldig fine, men de passer bare ikke min kropp. Men dette er jo en preferanse heller enn en nødvendighet slik du beskriver det. Det havner i en litt egen kategori når man man ikke kan gå med damesko. En i nærfamilien min må gå med ortopediske sko, og det vet jeg jo er en sorg, spesielt når man er i skobutikker og hun ser hva hun ikke kan gå med. Men de ortopediske skoene hun har valgt er fine, og hun koser seg jo med det hun kan bruke. Man venner seg til det meste utrolig nok. Det at du får kommentarer er leit og utrolig pinlig for de som sier sånt. Dessverre går det jo utover deg. Anonymkode: 534fa...d26 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå